روحیه انقلابی و کار جهادی در یکی از قدیمی ترین پالایشگاه های گازی کشور

روحیه انقلابی و کار جهادی در یکی از قدیمی ترین پالایشگاه های گازی کشور

به بهانه چهل وچهارمین سالروز پیروزی انقلاب:

روحیه انقلابی و  کار جهادی در یکی از قدیمی ترین پالایشگاههای گازی کشور

خانواده صنعت نفت وگاز ایران با ایفای نقش های برجسته درپیروزی انقلاب اسلامی و دوران جنگ تحمیلی، همواره اصالت وپایبندی خود را به ارزش های ایران اسلامی بیش از پیش ثابت کرد و این صنعت پس از پیروزی انقلاب نیز علاوه بر تولید نفت وگاز و مشتقات آن، همواره منشاء توسعه محیط پیرامونی نیز بوده است. شرکت پالایش گازفجرجم نیز بعنوان یکی از شرکت های مهم پالایشی کشور همواره نقش مهمی در سبد انرژی کشور داشته و کارنامه ی قابل توجهی در سالهای پس از انقلاب از خود نشان داده است.

ما امروز افتخار می کنیم که فرهنگ ایثار و روحیه بسیجی، فرهنگ غالب این شرکت است وپالایشگاه فجرجم ۵ شهید را تقدیم انقلاباسلامی کرده است. این شرکت با دارا بودن ۱۱۰  نفر جانباز ، ۱۳ نفر آزاده، ۱۸ نفر فرزند شهید، ۲۰۰ نفر رزمنده ، ۵ شهید ، ۶۴ نفر منسوبین شهید و ۵۶۰ نفر بسیجی مسیر تعالی خود را با اتکال به خداوند منان پیش می برد و پایدارترینپاک ترینایمن ترین وبهره ورترین پالایشگاه گاز کشور در افق 1404 همواره شعار اصلی این شرکت بوده است.

بخشی از اقدامات شرکت پالایش گازفجرجم را در راستای جهاد تببین به اطلاع مردم شریف ایران می رساینم.

سرمایه گذاری ۳۷۳ میلیاردی “فجر جم” برای آبگیری سد باغان

۷۵ درصد کارکنان ما بومی هستند/با 60 درصد ظرفیت تولید میکنیم

افتتاح اولین مرکز آموزش جوار کارگاهی صنعت گاز کشور 

۱۸۸ میلیارد تومان برای توسعه بیمارستان توحید جم تخصیصیافت

مشارکت در احداث پارک علم و فناوری و مرکز رشد

با 60 درصد ظرفیت تولید می کنیم

سرمایه گذاری 373 میلیارد تومانی در سد باغان

سید مهدی هاشمی مشارکت در ساخت سد باغان و طرح انتقال آبدریا به جم دو اولویت این مجموعه برای جم به عنوان تنهاشهرستان استان است که آب آن از منابع زیرزمینی تامین شده و بهشبکه آبرسانی استان دسترسی ندارد، گفتعملیات اجرایی سدباغان سال 93 کلید خورده و تاکنون 373 میلیارد تومان از سویپالایش گاز فجر جم سرمایه گذاری شده است.

هاشمی خاطرنشان کردعلاوه بر 158 میلیارد تومان که در سالهای گذشته پرداخت شده، امسال نیز 215 میلیارد تومان برای اینپروژه پیش بینی شده که آخرین مرحله اعتباری است و طبق قولشرکت آب منطقه ای به عنوان کارفرما، باید تا دهه فجر سد بهآبگیری برسد تا شاهد تامین آب موردنیاز صنعت و مردم شهرستانجم و بخشی هم کشاورزی شهرستان دشتی باشیم.

وی ادامه دادهمچنین در زمینه تکمیل خط انتقال آب دریا ازسیراف به جم 70 میلیارد تومان در تعهد ما بوده که براساسصورت وضعیت ارائه شده، پرداخت می گردد و امیدواریم در سفرقریب الوقوع هیات دولت، فاز اول انتقال این آب به جم اجراییشود.

۱۸۸ میلیارد تومان برای توسعه بیمارستان توحید جم

مدیرعامل شرکت پالایشگاه گاز فجر جم با اشاره به اینکه به دلیلعدم سرمایه گذاری وزارت بهداشت و تامین اجتماعی، اکنونبیمارستان توحید نفت تنها زیرساخت مهم درمانی شهرستاناست، ادامه داداین بیمارستان با نقشه ساختمانی و نیازهای سهدهه پیش اجرایی شده و جوابگوی نیازهای فعلی که بخش عمدهآن برای اهالی شهرستان است نمی باشد.

هاشمی افزودبا پیگیری های صورت گرفته، امسال 188 میلیاردتومان برای بازسازی و توسعه بیمارستان توحید جم از سویشرکت ملی گاز تخصیص داده شد.

هاشمی بابیان اینکه حدود 90 درصد مردم شهرستان جم از خدماتدرمانی و بهداشتی بیمارستان توحید جم استفاده می‌کنند، تاکیدکردبا توجه به قدمت این بیمارستان و مراجعین انبوهی که داردتعمیر و توسعه آن یک ضرورت محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت پالایشگاه گاز فجر جم گفتاعتبار پروژهبازسازی و توسعه بیمارستان توحید جم از محل اعتبارات شرکتملی گاز ایران و به دو مدت 20 ماه با نظارت پالایشگاه جم اجراخواهد شد.

هاشمی ادامه داددر این پروژه 1800 متر مربع ابنیه جدید برایافزایش فضای اتاق های عمل جراحی، آشپزخانه، غذاخوری،رختشویخانه و ساختمان بیماریهای واگیر احداث می شوددرنتیجه افزایش 100 درصدی ظرفیت اتاق های عمل، افزایش 50 درصدی ظرفیت بخش مراقبت‌های ویژه قلبی و زایشگاه و افزایش۲۰ درصدی ظرفیت اورژانس و همراه قابلیت پذیرش بیماران نوزادرا شاهد خواهیم بود.

مشارکت در احداث پارک علم و فناوری و مرکز رشد

این مقام مسئول تصریح کردهمچنین شرکت پالایش گاز فجر جمبا بارک علم و فناوری خلیج فارس تفاهم نامه همکاری امضا کرده ودر چارچوب مسئولیت های اجتماعی خود به احداث پارک علم وفناوری و مرکز رشد شهرستان جم کمک می‌کند که می تواندفرصتی برای شهرستان جم تلقی شود.

افتتاح اولین مرکز آموزش جوار کارگاهی صنعت گاز کشور

وی اظهار کردشرکت پالایش گاز فجر جم در راستای مسئولیتهای اجتماعی مرکز آموزش جوار کارگاهی صنعت گاز کشور را درراستای توانمندسازی نیروی ماهر جویای کار و تامین صلاحیتحرفه‌ای شاغلین به بهره برداری رسانده و آموزش در آنها با نظارتو هدایت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور است.

هاشمی بیان کردراه اندازی مرکز آموزش جوار کارگاهی صنعتگاز کشور در شرکت پالایش گاز فجر جم فرصت بزرگی برای استانبوشهر خواهد بود تا بتواند متناسب با نیاز صنعت به توانمندینیروهای ماهر در استان کمک کند، این مرکز به دنبال تفاهم نامههمکاری شرکت پالایش گاز فجر جم و آموزش فنی و حرفه‌ای استانبوشهر ایجاد شده است.

۷۵ درصد کارکنان بومی هستند

مدیرعامل شرکت پالایشگاه گاز فجر جم درباره میزان نیروهایبومی این شرکت هم می گوید: ۷۵ درصد کارکنان این شرکت بومیهستند.

سید محمد مهدی هاشمی ادامه داد: ۹۰۰ نفر در پالایشگاه گاز فجرجم فعالیت می‌کنند و 1800 نفر نیز در ارکان ثالث این شرکتمشغول بکار هستند.

با 60 درصد ظرفیت تولید می کنیم

وی درباره سوالی پیرامون کاهش خوراک پالایشگاه جم که از دهه۵۰ شروع شده، می گویدواقعیت این است که ظرفیت تولید ما 110 میلیون متر مکعب در روز می باشد که اکنون به دلیل کمبود خوراک۴۰ درصد کمتر از آن تولید می کنیم.

به گفته وی، مناطقی در مجاورت شرکت برای جایگزینی خوراکشناسایی شده که نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی یااعتبارات ملی است.



نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *