افشاگری بی سابقه معاون رئیس جمهور از تخلفات استاندار بوشهر در توزیع عوارض آلایندگی و ذکر ۵ نکته

افشاگری بی سابقه معاون رئیس جمهور از تخلفات استاندار بوشهر در توزیع عوارض آلایندگی و ذکر ۵ نکته
ابراهیم قیصری سردبیر پایگاه خبری آینه جم نوشت:
 به تازگی کلیپی در فضای مجازی منتشر شده است که کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور به افشاگری بزرگی در مورد تخلفات استانداران بوشهر در توزیع عوارض آلایندگی عسلویه پرداخته است!
کلانتری در حاشیه کنگره سراسری خانه کشاورز در جمع جمعی از شوراها و فعالان اجتماعی عسلویه گفته است:  استاندار بوشهر ۹۰ درصد عوارض آلایندگی عسلویه را در شمال استان توزیع کرده است؛  این در حالی است که سهم عسلویه باید  ۶۵ درصد باشد نه ۱۰ درصد!
 رئیس سازمان محیط زیست کشور گفته: استاندار بوشهر عوارض آلایندگی عسلویه را می گرفت، ۱۰ درصد را به عسلویه می داد و ۹۰ درصد را در شمال استان هزینه می کرد ؛ استاندار بوشهر،  پول ۴۰۰ میلیارد تومانی مفت داشت هر جا دوست داشت خرج می کرد! ۳۰۰ کیلومتر دورتر از عسلویه!
کلانتری در این افشاگری  تاکید کرده است:  معتقدیم ۶۵ درصد عوارض آلایندگی عسلویه باید به خود عسلویه برسد و ۳۵ درصد به مناطق پیرامون( دو سه شهرستان پیرامون عسلویه ).
  این کلیپ در فضای مجازی، بازتاب گسترده داشت و چند نکته در این خصوص لازم به ذکر است:
اول: برخی بدعت های عجیب و غریب و تخلف از قانون در استانداری بوشهر،  فقط خاص این استانداری است و مصطفی سالاری استاندار وقت بوشهر آغازگر این بدعت ها بوده است! مثلا طرح اجباری برداشت ۱۲ درصد اعتبارات ارزش افزوده از حساب دهیاری ها که با ورود سازمان بازرسی متوقف شد یا همین طرح مغایر قانون توزیع عوارض آلایندگی پارس جنوبی؛
در هر دو رخداد غیر قانونی فاحش، سازمان های نظارتی مهر سکوت بر لب زدند و در خصوص طرح ۱۲ درصد پس از جابجایی سالاری و اعتراضات گسترده مردم و شوراها، اقدام به توقف طرح کردند اما در مورد تخلف چند ساله استانداری در غصب حق قانونی عسلویه و مناطق متاثر همچنان سازمان های نظارتی نقش ناظران شاد و خوشحال را ایفا می کنند که جای تامل دارد!
دوم: اینطور که از شواهد پیداست در میان مسوولان بلند پایه استان بوشهر و کشور فقط و فقط رئیس سازمان محیط زیست دلسوز عسلویه است و تاکنون هم نشان داده ابایی از بیان مشکلات مردم ندارد. استاندار بوشهر هم فقط موقع قطع شاه لوله عوارض آلایندگی برای شمال استان به صرافت افتاد که کودکان عسلویه بدو تولد سرطان دارند! انگار تا قبل از این ماجرا، عسلویه گل و بلبل بود که حاضر نبودند مشکلات شان را فریاد بزنند!
سوم: استانداران سابق و فعلی بوشهر به جرم  قانون ستیزی و جرم مشهود، باید تحت تعقیب قضایی قرار بگیرند. نیاز است شوراها و فعالان اجتماعی و سیاسی جنوب استان از طریق چند وکیل مجرب،  موضوع را در دستور کار قرار دهند.
چهارم: در حالی که معاون رئیس جمهور اقدام به افشاگری های بزرگی کرده است مسوولان محیط زیست استان بوشهر و مسوولان بازرسی تاکنون سکوت پیشه کرده اند و جالب تر اینکه هیچ مرجعی در استان حاضر نیست شفاف به مردم اعلام کند میزان و درصد پرداخت ها به هر شهرستان چه میزان بوده است. مرجع موثق در اعلام میزان پرداخت ها، سازمان امور مالیاتی است که گویا جرات اعلام اعتبارات پرداختی را ندارد و استانداری هم به جای شفاف سازی به ساز و کار اقناع دونفره روی آورده است و امارهای من درآوردی را به عنوان آمار واقعی ارائه می کند.
پنجم: کلانتری در این کلیپ تاکید کرده است طبق قانون باید عوارض آلایندگی پارس جنوبی فقط در شهرستان های متاثر از آلودگی اختصاص یابد به نظر می رسد اقدامات نماینده مهر و لامرد، در خواب زمستانی مسئولان محلی جنوب استان به سود شهرستان های عسلویه، کنگان، جم و دیر تمام شده است و از این منظر باید این ماجرا را به فال نیک گرفت!


نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *