دانشجویان جمی به مدرسه بازگشتند! / تربیت نیروی بومی متخصص در دانشگاه آزاد جم شاید وقتی دیگر… / بلاتکلیفی دانشجویان جمی در فاصله چند هفته مانده به امتحانات پایان ترم

دانشجویان جمی به مدرسه بازگشتند! / تربیت نیروی بومی متخصص در دانشگاه آزاد جم شاید وقتی دیگر… / بلاتکلیفی دانشجویان جمی در فاصله چند هفته مانده به امتحانات پایان ترم

✍🏻سعیده رضائی خبرنگار پایگاه خبری تاورتا

تحصیل در دانشگاه و سطوح آموزش عالی همواره ایستگاهی بوده تا جوانان برومند ایران زمین از این رهگذر، خود را مهیای نقش آفرینی در سرنوشت شهر و دیار خود کنند.

جوانان جمی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با هزار امید و آرزو دوران مدرسه را به سرانجام رسانده، تا بهترین سال های خود را با علم آموزی و ثبت خاطراتی ماندگار در دانشگاه سپری کنند.

با وجود رویاپردازی‌های دانش آموزان جمی برای حضور در دانشگاه، اما از بخت بد حادثه در دانشگاه آزاد جم هیچگاه اوضاع بر وفق مراد آنان نبوده تا جایی که برخی از دانشجویان سخت در دوراهی ادامه تحصیل و يا ترک دانشگاه قرار گرفتند.

فعالیت دانشگاه در واحد مسکونی و استیجاری، نبود سالن ورزشی برای دانشجویان رشته تربیت بدنی، پرداخت نشدن حقوق اساتید، کمبود استاد، عدم ثبات مدیریت ، تنها بخشی از مشکلات این مرکز است که دانشجویان را در سردرگمی محض فرو برده است.

بازگشت دانشجویان به مدارس که شاید در ظاهر معضل نوستالژیک دانشگاه جم است اما در حقیقتی تلخ برخی از دانشجویان مرکز در یک نوبت از روز باید برای تحصیل در مدرسه حضور پیدا کنند!

تمام مشکلات دانشگاه آزاد جم بیشتر در نبود مرکزی اختصاصی خلاصه شده و این در حالی است که به لطف یکی از خیران همشهری قطعه زمینی در روستای علی آباد برای احداث ساختمان دانشگاه آزاد جم اهداء شده است.

از آنجایی که عمده نیروهای داوطلب اشتغال در صنایع جنوب استان باید برخی از واحدهای دانشگاهی را با حضور در آزمایشگاه مجهز و پیشرفته سپری کنند اکنون دانشگاه آزاد آزمایشگاهی برای تامین نیازهای آزمایشگاهی دانشجویان ندارد.
با وضعیت کنونی دانشگاه آزاد جم به عنوان یکی از کانون های اصلی تربیت نیروهای بومی و متخصص، این مرکز در شرایطی قرار گرفته تا انبوهی از مشکلات بر سر آینده سازان جم آوار شود.

از طرفی شنیده شده شهریه پرداختی دانشجویان جمی نیز در وضعیت آشفته دانشگاه آزاد مرکز جم، به مرکزی دانشگاهی دشتستان واریز شده تا این معضل بیشتر به مشکلات مرکز جم و نبود توان مالی مناسب برای مدیریت آن دامن بزند.

در جم به عنوان شهری صنعتی و در جوار غول های بزرگ صنعتی که همواره شهروندانش مطالبه بهترین شرایط رفاهی و اشتغال فرزندان شان در صنایع پیرامونی را دارند، سطح مطالبه گری شهروندان جمی به آرزوی باز شدن به موقع کلاس های درس دانش آموزان و دانشجویان تقلیل یافته است.

وضعیت تحقیر آمیز شروع تحصیلی در مدارس و دانشگاه شهر جم که شهره به دیار فضلا و ادیبانی خوشنام است چیز جز بی توجهی به آینده سازان این منطقه و سرنوشت آنان نبوده و باید با یک دوراندیشی و برنامه ریزی مدون یکبار برای همیشه به انبوه مشکلات دانش آموزان و دانشجویان جمی پایان داده شود.



نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *