آزادگان آمدند همانطور کـه رفته بودند ! دلیر و مقاوم نستوه و استوار

آزادگان آمدند همانطور کـه رفته بودند ! دلیر و مقاوم نستوه و استوار

بسم رب الشهدا و الصدیقین
به یاران آزاده از ما درود
بخوانید ای دوستان این سرود
سرود دلیران آزاده را
به راه وطن جان و سر داده را

آزادگان آمدند همانطور کـه رفته بودند ! دلیر و مقاوم نستوه و استوار
امیدوار و دلاور آمدند با همان صلابت همیشگی!خاک پای آزادگان، سُرمه چشمان میهن
گرامی میدارم ورود کبوترهای عاشق به وطن ،اری امدند اما یکی آمد گلوله بر جان ؛یکی آمد با داغ همسنگرش ،یکی آمد با حسرت از نرفتنش با همرزمانش ،یکی آمد با پلاک و یادگاری های جبهه و یکی آمد و زود رفت یکی مثل پدرم .
آزادگان تاریخ گویای جبهه های رزم ،چه خوش ایثار کردید چه خوش جنگیدید و چه سرافراز برگشتید ،۲۶ مرداد ماه ما وامدار نگاه زجر کشیده و خاک خورده ی شما از پشت اتوبوس ها شدیم .ما وامدار زجر اسارت شما در دژخیمان عراق ،ما وامدار کابوس های نصف شب شما که هنوز خواب شکنجه میبینی ،ما وامدار بی کسی فرزندان شما در روزهایی که نبودی،ما وامدار اشکهایی که از چشمان مادرت چکید ،ما وامدار خانواده ی بی پناهت وقتی نبودی ما وامدار همه نداشتن ها و نبودن ها ی خانواده تواییم .
چه خوش امده ای بیا تا طوطیای چشمم شوی .امدی تا چشمانم را فرش راهت کنم حقیقت زنده ی جنگ .دردهای خانواده ات را من کشیده ام ، هرچند دردهای تو رو نکشیده ام .
امیدوارم تمام مسئولین ما قدر ایثارگران و جان برکفان و یادگارهای جنگ را گرامی بدارند زیرا بنا بر فرمایش پیر جماران امام خمینی ره
“اگر روزی اسراء برگشتند و من نبودم ، سلام مرا به آنها برسانید و بگویید خمینی در فکرتان بود. » باید به فکرشان بود پاس بداریم فرمایش معمار انقلاب را .
این روز بزرگ را به همه خانواده ی ازادگان ،جانبازان و ایثارگران و شهدا تبریک می گویم و خون پدر شهیدم را گواه میگیرم که در راه کمک به تمامی ایثارگران و خانواده ی شهدا از هیچ کوششی دریغ نکنم .



نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *