جایگزین پراید مشخص شد

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه تا پایان امسال ساینا اتومات و خودرو ۲۱۲ وارد بازار می‌شود، گفت: محصولات گروه ایکس ۲۰۰ (ساینا، اس پی ۱۰۰ و اس پی زیرو) به عنوان جایگزین خودرو پراید در نظر گرفته شده‌اندکه با پراید ۲۰ درصد تفاوت قیمت دارند.

پراید جایگزین پراید مشخص شد

 به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز، مهدی جمالی عصر روز جمعه در بازید از نمایشگاه خودرو در اصفهان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۲۰ درصد بازار داخلی خودرو کشور پراید است، با بیان اینکه محصولات جدید برای جایگزینی پراید را طراحی کردیم، افزود: در حال حاضر نه تنها تقاضا برای خرید پراید در بازار کم نشده است، بلکه امسال تقاضا نسبت به سال گذشته نزدیک به ۸ درصد افزایش پیدا کرده است و این موضوع نشان می‌دهد این محصول مورد اقبال مردم است.

 

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: تلاش می‌کنیم پراید را ارتقا دهیم، اما در عین حال محصولات جایگزین را نیز طراحی کردیم و به محض اینکه تقاضا به سوی محصولات جدید باشد به صورت جایگزین عمل خواهیم کرد.

 

جمالی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا درباره محصولات جایگزین پراید گفت: محصولات گروه ایکس ۲۰۰ مانند محصول ساینا، اس پی ۱۰۰ و اس پی زیرو جایگزین خوبی برای پراید هستند و ما بازار را رصد می‌کنیم که چنانچه در بازار تقاضا برای پراید کاهش یافت خودروهای جدید را جایگزین کنیم.

 

وی ادامه داد: محصولات جدید از نظر قیمت تفاوت عمده‌ای با پراید نخواهند داشت و قیمت ساینا در مقایسه با پراید ۲۰ درصد افزایش یافته است که این امر نیز به دلیل امکاناتی است که به محصولات جدید اضافه شده است.

 

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه برای سهامداران نیز به زودی خبرهای خوبی اعلام می‌شود، تصریح کرد: تقاضای بازار اجازه نمی‌دهد که پراید را به صورت کامل جمع کنیم و برای تولید قطعات نیز ما تا ۱۰ سال تعهد داریم.

 

پراید خودروی اقتصادی مردم است

جمالی با اشاره به مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی، افزود:  اگر تقاضایی در بازار وجود داشته باشد هیچ بنگاه اقتصادی بزرگی نمی‌تواند آن را متوقف کند و در حال حاضر تقاضای خوبی برای پراید وجود دارد که دلیل آن قیمت، تامین قطعات و خدمات آسان برای پراید است.

 

وی خاطر نشان کرد: پراید خودروی اقتصادی مردم است، اما عده‌ای به این خودرو به عنوان ماشین سفری نگاه می‌کنند در حالی که بسیاری از خانواده‌های ایرانی استفاده اقتصادی از این خودرو می‌کنند. اولین خودرو من نیز پراید بوده است.

 

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه پراید عقب نمانده است، گفت: اقدمات خوبی از نظر ایمنی و ارتقا محصول بر روی پراید انجام شده است، اما در حال حاضر سه محصول آماده جایگزین برای پراید داریم و تا پایان سال دو نوع محصول جدید ساینا اتومات و خودرو ۲۱۲ را به بازار عرضه می‌کنیم و یکی از برنامه‌های خودروسازی سایپا ارایه یک محصول جدید به بازار به صورت سالانه است.

 

جمالی اضافه کرد: در دوره تحریم با مشکلاتی روبرو شدیم، اما خوشبختانه طی دو سال گذشته قطعه سازان ایرانی فعالیت خوبی را انجام دادند و فعالیت خود را شروع کردند به همین دلیل تولید ما از ۸۰۰ خودرو به ۲۵۰۰ خودرو در روز رسیده است و این نشان می‌دهد تامین از داخل انجام شده است.

ایسنا



نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *