شرکت ملی گاز از دست پدرخوانده های مافیایی خارج شود

شرکت ملی گاز از دست پدرخوانده های مافیایی خارج شود

سید رضی طباطبایی زاده گفت:اگر چه شرکت ملی گاز همچنان در ید قدرت حاکمیت است و مشمول خصولتی سازی نشد اما بخش های از آن تحت عنوان برون سپاری ، پیمان سپاری یا قراردادهای ترک تشریفاتی بصورت خصولتی و توسط مافیای نوظهور  در حال اداره شدن است .

وی ادامه داد:امید می رود که با آمدن دولت جدید و اراده جدی در امر مبارزه با فساد، این بخش ها اصلاح و از چنگ پدر خوانده ها خارج شوند.

طباطبایی افزود باید پذیرفت که شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در عسلویه که بیش از ۷۰ درصد گاز کشور را تامین نموده و در راس هرم زنجیره ارزش تمامی پتروشیمی های منطقه است حرف اول را از حیث انرژی و اقتصاد در شرکت ملی گاز میزند . اما مافیای نوظهور با ایجاد دایره فساد و بکارگماری مدیران بعضا نالایق تنها بفکر کسب درامدهای نامشروع در کمترین زمان است .

مسئول  ستاد نفت و انرژی حامیان مردمی آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه در مجتمع گاز  اجبار مدیران دستچین شده به تن در دادن به انواع قراردادهای من دراوردی بنام برون سپاری در زمان مدیران قبلی در شرکت ملی گاز ، مدیریت هماهنگی و نظارت بر تولید و مجتمع گاز پارس جنوبی شروع و در ادامه توسط مدیران عامل فعلی متاسفانه دنبال گردید گفت:  استفاده از ترک تشریفات و سپردن پیمانهای کلان به شرکت های خاص ، که مدیران دست اندر کار بلافاصله بعد از بازنشستگی به ریاست هیئت مدیره ، مدیر عاملی یا عضویت در هیئت مدیره این شرکت ها در می ایند بخشی از ماموریت سازمان یافته است تا این مدیران در نقش جدید خود مجددا با بستن قراردادهای ارزی یا ریالی کلان دایره فساد را ثروتمندتر و قدرتمندتر سازد و به محض بازنشستگی مدیران و رفتن به هیئت مدیره ها ، انتظار زیادی از مدیران منصوب شده در مجتمع دارند که این به معضلی اساسی تبدیل گردیده است.

طباطبایی زاده   با تاکید بر اینکه پارس جنوبی ثروتی خدادادی است که بایستی در جهت رفاه ملت و اقتدار و آبروی کشور صرف شود  گفت: با نگاهی به دو دهه مدیریت نا کارامد و خسارات وارد شده به تجهیزات حیاتی پالایشگاهها ، خصوصا پالایشگاههای جدید را توسط شرکتهایی که بعنوان برون سپاری ، پیمان سپاری یا بهره برداری و تعمیرات به این پالایشگاهها ورود کردند ، بخوبی وخامت اوضاع را درمی یابیم .

وی افزود: شیخ الوزا با قلع و قمع یک شبه سمتهای سازمانی مجتمع گاز پارس جنوبی و تضعیف کمی و کیفی نیروی انسانی پالایشگاههای جدید از یک سو و گماشته شدن مدیران بی تجربه و نالایق از سویی دیگر با اعطای مجوز ترک تشریفات ، زمینه ساز ورود یکی دو شرکت خاص به عرصه مجتمع گاز پارس جنوبی گردید.

طباطبایی زاده ادامه داد: این شرکتها بدون تجربه بهره برداری و تعمیرات با بخدمت گرفتن نیروی انسانی فاقد تجربه علاوه بر وارد آوردن خسارت به تجهیزات و دستگاههای حیاتی باعث کاهش تولید و عدم النفع بسیار هنگفتی نیز شده اند .

سید رضی طباطبایی افزود متاسفانه نمونه هایی از مصادیق فساد سازمان یافته و سیستمی در شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی وجود دارد که در اسرع وقت باید رسیدگی مجدد شوتد.

فروش قطعات یدکی غیر ضروری ، بی کیفیت و پر کردن انبارهای مجتمع از قطعات وارداتی چینی به بهانه ساخت داخل و خود کفایی ،  توسط شرکتهایی که با مدیران ارشد شرکت ملی گاز ارتباط تنگاتنگ داشته و حتی رابطه فامیلی هم برقرار نموده اند .

وی ادامه داد: واگذاری زمین اسکله به شرکتی خاص در سایت ۲ و بستن قرارداد فروش گاز مایع با این شرکت که در حال حاضر به یکی از بحرانهای ایمنی تاسیساتی و جاده ای در سایت ۲ تبدیل شده است
.
طباطبایی زاده افزود:شائبه رانت فروش خوراک ارزان قیمت به پتروشیمی ها بدلیل عدم وجود سیستم اندازه گیری دقیق از طریق مدیر عامل اسبق مجتمع گاز پارس جنوبی که بلافاصله پس از بازنشستگی به عنوان مدیر عامل بزرگترین شرکت پتروشیمی منطقه انتخاب شد .

وی ادامه داد: ایشان در زمان مدیر عاملی در شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی بزرگترین منتقد ارزانفروشی گاز به پتروشیمیها بوده است و الان دریافت کننده همان خوراک ارزان با فشار به مدیرانی است که بدون صلاحیت منصوب نموده اند.

طباطبایی زاده افزکد:تخریب محیط زیست منطقه بواسطه مدیریت ناکارامد . آلودگی خاک بواسطه بی کفایتی در ساخت انبار مکانیزه گوگرد و انتشار هزاران ترکیبات گوگرد به هوا که از چشم همه پنهان است .

وی افزود: درخصوص آلوده کردن آب دریا نیز ذکر یک واقعه کافیست تا عمق فاجعه مشخص گردد . در کمال تعجب مدیر یکی از پالایشگاههای در سال ۹۷ با استفاده از وضعیت بارندگی سیل آسا در منطقه ، حدود ۱۲ هزار متر مکعب  فاضلاب صنعتی پالایشگاه را به دریا سرازیر می نماید و هیچ اتفاقی هم نیفتاد.

طباطبایی زاده گفت:وضعیت رقت بار تامین آب شهرک نفت و پیمان پرسود انتقال آب با کامیون ، نفوذ باند فساد به آب آشامیدنی خلق الله اجازه نمیدهد تا با مدیریت صحیح احداث خط لوله انتقال آب به سرانجام برسد و بیش از بیست سال است آب شهرکها با کامیون حمل می شود که با بودجه شش ماه آن می شد اقدام به احداث خط لوله آب کرد ولی نفوذ پیمانکار تا کنون اجازه چنین کاری را نداد!

وی ادامه داد:قرارداد سازیهای دستوری از دایره فساد در واپسین روزهای عمر دولت و وزارت شیخ الوزرا تحت عناوین دارائیهای فیزیکی ، تعمیرات توربین ها به شرکتهای خاص بدون ضابطه ، پروژه کاهش فلرینگ با هزینه های ارزی و ریالی بسیار هنگفت از آخرین پروژه های در دست اقدام است که این باند مافیایی برای شرکتهای خصولتی خود تدارک دیده اند.

طباطبایی زاده گفت:نابسامانی منابع انسانی در ارتقاء و چینش مدیران گوش بفرمان برای بستن قراردادهای دستوری و جلوگیری از رشد افراد توانمند از اساسی ترین معضلات مجتمع گاز پارس جنوبی است که متاسفانه اینها هر کاری بخواهند با بعضی مدیران به بهانه اینکه ما شما را ارتقا دادیم، انجام می دهند.

مسئول ستاد نفت و انرژی حامیان مردمی آیت الله رئیسی گفت:در مجتمع گاز کسانی بودند که همزمان که از مجتمع حقوق می گرفتند به صورت شیفتی و با پیمانکار به جزیره لاوان رفتند و یک حقوق هم از آنجا دریافت می کردند و به جای اینکه با این عمل خلاف قانون برخورد شود باعث ارتقای بعضی از آنها گردید و بدتر از آن دستگاههای ناظر سکوت نمودند.

و بالاخره موضوع عدم تعیین تکلیف مدیران متخلف که بعضا با منابع مالی دایره فساد یا ارتباط با برخی نهادها  حمایت شده اند و بدتر اینکه تاکنون پرونده های مفتوح ایشان در دادگاهها  بعد از چند سال مشمول مرور زمان شده است . جالب اینکه مدیر عامل شرکت ملی گاز و شخص وزیر نفت علیرغم اطلاع کافی و وافی از تخلفات گسترده مدیران هیچ اقدامی در برکناری ایشان انجام نداده اند و تنها به یک جابجایی برای خواباندن اعتراضات اکتفا نمودند.

طباطبایی زاده مسئول ستاد نفت و انرژی حامیان آیت الله رئیسی در پایان گفت: اگر بخواهیم ابعاد و تبعات تمامی چالش ها را گزارش کنیم، همانند پتروشیمی ها هزاران صفحه تولید گزارش می‌شود اما هدف ما روشنگری بابت این چالش‌ها برای افکار عمومی است که بدانند دولت انقلابی که به اذن الله با رای مردم روی کار خواهد امد، با چه دسته گل‌های به ارث رسیده از دولت مستقر و مدیران نان به نرخ روز خور (که این روزها در ستادها انتخاباتی برای حضور و بقاء در دولت بعدی و منافع شخصی خود مغازه ای باز کرده اند)، مواجه هستند.
وی گفت:یکی از کارهای عمده ما در ستاد نفت و انرژی حامیان مردمی آیت الله رئیسی ، علاوه بر بسیج افکار عمومی در صنعت نفت برای حمایت و کسب رای برای آقای رئیسی، شناسایی نیروهای توانمند، متخصص، شایسته و پاکدست و انقلابی برای بهره مندی در صنعت نفت در کنار پالایش مدیران آلوده، رانتخوار و نجومی بگیر حرامخوار است (که تلاش کرده‌اند در هر دولتی جای پایی برای خود و دوستانشان محکم کنند ).از طرفی توسط عوامل انسانی متعهد و متخصص خود در حال رصد مشکلات و معضلات به روز در صنعت نفت و ارائه راهکارهای اجرایی و عملیاتی برای ارائه به وزیر نفت در دولت مردمی آقای رئیسی که حتما از دوستان ما و نیروهای انقلابی، پاکدست و وفادار به نظام است، هستیم.



نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *