مهندس جواد سعادت طلب استاد دانشگاه و فعال اجتماعي:

بنابراين دلايل حمايت قاطع خودرا از دكتراحمدي اعلام ميكنم

بنابراين دلايل حمايت قاطع خودرا از دكتراحمدي اعلام ميكنم

مشکلات بهداشت و درمان، ایمنی، کار و اشتغال و محیط زیست (HSE) و آموزش عالی در منطقه جنوب استان بوشهر

که همچنان دست نخورده بر زمین افتاده اند.

در طول ۴ سال گذشته در خصوص موارد فوق الذکر چندین مرحله در رسانه های محلی اطلاع رسانی شد و مواردی هم حضوری با خانم نماینده بحث و بررسی شد ولی متاسفانه خانم نماینده و تیم همراه ایشان توانایی انجام هیچگونه اقدام مثبتی در این موارد را نداشته اند.

بنده بر حسب وظیفه و مسئولیت اجتماعی، انسانی و دانشگاهی این مسائل را شناسایی و از طریق رسانه ها و جلسات حضوری به سمع و نظر مسئولین و بالاترین مقام نظارتی منطقه خانم دکتر الماسی رسانیدم ولی حیف که ایشان و تیم همراهش توان شناسایی، پیگیری و ارائه راه حل هیچکدام از مشکلات مد نظر ما را نداشته و ندارند.

چند نمونه از مشکلات ایمنی و اشتغال:

همچنان که می دانید، قوانین و دستورالعمل های اداره کار و اشتغال جهانی هستند یعنی کلیه قوانین در سازمان بین المللی کار (ILO) تدوین و به کشورهای جهان جهت اجرا ارسال می گردند. سازمان بین المللی کار تقریبا در دهه ۱۳۴۰ تشکیل و از هر کشوری ۵ نفر عضو دارد. محدودیت آنچنانی جهت اجرای این دستورالعمل ها مشاهده نمی شود. عدم اجرای این قوانین فقط به علت ضعف عملکرد مدیران دولتی و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی است. در منطقه صنعتی عسلویه، جم، کنگان و دیر ۳۰ واحد پالایشگاه پتروشیمی و بیش از ۲۰ واحد پالایشگاه گاز و تاسیسات جانبی وجود دارد که چنانچه در هر پالایشگاه به طور متوسط ۳ هزار نفر نیروی انسانی شاغل باشند حدود ۱۵۰ هزار نفر نیروی انسانی در منطقه شاغل خواهند بود.

حداکثر ۱۵ هزار نفر از این تعداد، کارکنان رسمی نفت و گاز و پتروشیمی ها هستند که در چهارچوب آزمون استخدامی و مصاحبه و رتبه دانشگاهی جذب می شوند و از نظر میزان بهره مندی از حقوق و مزایا و خدمات تقریبا در سطح خوبی هستند به علت اینکه پشتیبان این گروه دیوان عدالت اداری و قوه قضائیه است. شرایط جذب بیش از ۱۰۰ هزار نفر از کارکنان شاغل در این منطقه نه آزمون استخدامی بوده و نه مصاحبه آنچنانی، نه مدرک دانشگاهی دولتی، نه نخبگی و نه …

با توجه به وضعیت بیکاری در کشور و نبود پشتیبانی اداره کار از کارکنان، پیمانکاران هر طور خودشان صلاح بدانند با کارکنان برخورد می کنند.

مشکلاتی از قبیل:

دوری از خانواده
تایم کاری (تایم کاری جهانی ۸ ساعت در روز و ۵ روز در هفته)
در پالایشگاه ها ناچارا ۱۲ ساعت در روز و حداقل ۱۴ تا ۲۳ روز کار در ماه می باشد.
شب کاری
نوبت کاری

در قانون کار جهانی برای هر کدام از مشکلات فوق راهکار و جایگزین مشخص شده

در خصوص جذب و اشتغال نیرو های بومی منطقه اگر فرمانداران به ادارات کار منطقه دستور میدادند که فقط ۲۰ درصد از نیروی کار قراردادی و روزمزد پالایشگاه ها به مردم منطقه اختصاص یابد، ۱۰۰ درصد نیروهای بیکار بومی شاغل می شدند.

در خصوص مواد غذایی مورد استفاده در آشپزخانه های شرکت ها هیچگونه نظارتی از طرف مراکز بهداشت شهرستان های کنگان و عسلویه انجام نمی گیرد و این موضوع یک تهدید جدی برای حفظ سلامت کارکنان شرکت ها در آینده می باشد

در خصوص طب کار

طب کار و پیشگیری از بیماری های ناشی از کار هیچگونه نظارتی بر عملکرد پزشکان طب کار انجام نمی گردد

در خصوص مسائل و مشکلات زیست محیطی رایج در منطقه کنگان، دیر، عسلویه و جم

مانند آلودگی آب دریا توسط فاضلاب های صنعتی، شیمیایی و خانگی، آلودگی آب های سطحی و زیر زمینی منطقه ریز توسط پالایشگاه فجر جم

برداشت بی رویه از آب های زیر زمینی منطقه جم و ریز

آلودگی هوا و دفع نا مناسب زباله و دیگر پسماند های شیمیایی خطرناک بار ها از مسئوولین مربوطه و خانم نماینده درخواست رسیدگی شده متاسفانه تاکنون هیچ گونه توجهی به این قضایا نشده است

اواخر نیمه اول امسال مطلبی با عنوان “خطاب به خانم دکتر الماسی” در رسانه محلی تاورتا نگاشتم و به این قضایا به صورت کلی پرداختم که بیش از ۹۰۰ نفر از صاحب نظران و کارشناسان منطقه این مطالب را خوانده و نظر دادند ولی متاسفانه خانم نماینده حتی یک پاسخ ساده به نگرانی مردم ندادند

در خصوص دانشگاه آزاد اسلامی جم که با توجه به شرایط جغرافیایی و تمرکز نیروی انسانی در این منطقه می توانست یکی از بزرگترین دانشگاه های آزاد اسلامی بوشهر باشد چندین مرحله مشکلات و نارسایی ها را حضوری و رسانه ای با خانم نماینده مطرح نمودیم متاسفانه کوچترین اقدام مثبتی از طرف نماینده مردم صورت نگرفت.

به هر حال بنده به نوبه خودم از خانم دکتر الماسی جهت پیگیری و حل مشکلات مورد نظرم در حوزه بهداشت و درمان، ایمنی، کار و اشتغال و محیط زیست و آموزش عالی ناامید شدم.

در چند ماه گذشته جناب آقای دکتر شیخ موسی احمدی چندین جلسه چند ساعته با اینجانب داشته و با دغدغه ها و نگرانی های مردم در این حوزه کاملا آشنایی دارند بنده به برنامه ها و راهکارها و گروه همراه ایشان کاملا ایمان دارم و حمایت خود را از ایشان اعلام می نمایم.

من الله توفیق



نظرات

یک پاسخ به “بنابراين دلايل حمايت قاطع خودرا از دكتراحمدي اعلام ميكنم”

  1. عباس گفت:

    درود بر استاد توانمند.تحلیل عالی شما قابل تحسینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *