شهر جدید یا شر جدید ؟؟

واکاوی نامه نگاری نماینده مجلس به رئیس جمهور

واکاوی نامه نگاری نماینده مجلس به رئیس جمهور

 

✍🏼حسن رمضانی، نماینده استان بوشهر در شورای عالی استانها
⬇️روز های گذشته تصویر نامه ی نماینده فعلی لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی به آیت الله رئیسی که خواهان احداث نفت شهر در لامرد برای اسکان پرسنل نفت پارس جنوبی شده است، در گروههای مجازی و محافل اجتماعی و رسانه ای استان بوشهر واکنش هایی به دنبال داشته است.

🔸سید موسی موسوی این درخواست خود را با استناد به مصوبه ای از هیات وزیران دولت هشتم خاتمی با عنوان « طرح آمایش نواحی تاثیر پذیر از حوزه گازی پارس جنوبی » مطرح نموده است.

🔸در این طرح که در ۱۶ سال قبل تهیه شده، به دلیل عدم دسترسی مناسب به اطلاعات و مطالعات منطقه ای، در بسیاری از موارد فاقد پشتوانه ی علمی و اجرایی است و امروز با مقایسه و نگاهی مختصر می توان به ایرادات بی شمار، عمیق و عجولانه بودن این طرح پی برد که در فرصت های بعدی مفصلا به آن پرداخته خواهد شد.

🔸طرحی که در ۲۶ تیرماه ۸۴ دقیقا در روزهای پایانی دولت اصلاحات با پیشنهاد و نفوذ وزیر وقت کشور، سید عبدالواحد موسوی لاری که متولد شهرستان مهر است به تصویب رسید.

🔸موسوی لاری که نقش پررنگی در اجماع ائتلاف کاندیدای اصلاح طلب برای رئیس جمهور شدن روحانی ایفا نمود و اثرات این اجماع نامبارک خسارت هایی است که کشور و مردم از ۸ سال ریاست جمهوری حسن روحانی دیدند و تا سالیان سال نیز گریبانگیر مردم کشور خواهد بود، گویا امروز نیز برخی ها می خواهند میراث یک مصوبه ناصواب و غیر کارشناسی که موسوی لاری نقش پررنگی در آن داشته است بر مردم استان بوشهر تحمیل کنند.

🔸طرحی که امروز به بهانه شهرک سازی در مناطق خود و برداشتن باری از روی دوش صنعت پارس جنوبی دنبال می شود تا فردا با ماده های غیر اجرایی و تاریخ منقضی شده آن، طرحی نو دراندازند.

🔸 مصوبه این طرح در سال ۸۴ ، به پیشنهاد مشترک رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، وزیر کشور، وزیر نفت و وزیر مسکن و شهرسازی به تصویب هیات دولت رسید و به دلیل غیر کارشناسی بودن آن عملا اجرایی نشد و اکنون در دولت ایران قوی آیت الله رئیسی برخی بر این باورند که حضور سه وزیر هم استانی ( وزیر کشور، وزیر نفت و وزیر راه و مسکن و شهرسازی) فرصت طلایی برای احیاء یک مصوبه منقضی شده فراهم کرده است.

🔸در دولت احمدی نژاد نیز حضور رستم قاسمی به عنوان وزیر نفت سبب شد تا مصوبه شعاع نفوذی پارس جنوبی فرصت های اشتغال زیادی را از جوانان تحصیل کرده استان بوشهر بگیرد.

🔸استان بوشهر با موقعیت استراتژیک که حساس ترین صنایع و یزرگترین سرمایه گذاری تاریخ کشور در آن صورت گرفته است، بیش از هر زمان دیگری نیاز به امنیت و آرامشی مستمر دارد و برخی نمایندگان اگر بخواهند با رویا پردازی، دست به عصا، به دریا برسند و یا به بهانه شهرک سازی، همسایه آزاری نمایند، شکایت خود را به شورای امنیت ملی خواهیم برد و اجازه نمی دهیم کسانی که از دور آستین بالا زده اند بار دیگر دست در کندوی عسلویه کنند و فارغ از مصیبت های منطقه، فقط به دنبال شهد آن باشند.



نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *