با حمایت شرکت پلی پروپیلن جم

طرح آموزشی محله سبز در بوشهر رونمایی شد

طرح آموزشی محله سبز در بوشهر رونمایی شد

طرح آموزشی-زیست محیطی محله سبز(پاک) با حمایت شرکت پلی پروپیلن جم و همراهی مدیر کل محیط زیست استان بوشهر، شهردار و رئیس شورای شهر بوشهر در محل شهرداری بوشهر رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت پلی پروپیلن جم، در این طرح زیست محیطی که با حمایت شرکت پلی پروپیلن جم و همکاری محیط زیست استان بوشهر، در شهرستان های دهگانه استان بوشهر اجرایی می شود از هر شهرستان، یک محله به عنوان پایلوت اجرای طرح انتخاب می شود.
در این طرح زیست محیطی، اهدافی چون ارتقای سطح سواد زیست محیطی، کاهش میزان خسارات و آلودگی های زیست محیطی در محلات، مدیریت پسماند توسط شهروندان، کاهش مصرف انرژی، زیباسازی محله و افزایش مشارکت شهروندان دنبال می شود.
بر اساس مفاد این طرح، آموزش های ویژه ای چون اجتناب از خرید مواد پلاستیکی، استفاده از ظروف و بسته بندی های قابل بازیافت، استفاده از خدمات الکترونیک، استفاده از شوینده های طبیعی، اهدای لوازم و پوشاک بدون استفاده و مواد غذایی با تاریخ کم به مراکز خیریه محله و مساجد، استفاده از باطری های قابل شارژ به جای باطری های یکبار مصرف و … ارائه می گردد.
در افتتاحیه این طرح استانی، مدیر کل محیط زیست استان بوشهر با اشاره به اقدامات انجام شده زیست محیطی در هفته هوای پاک، خاطرنشان کرد: تنها مجموعه هایی اجازه مشارکت در طرحهای محیط زیستی دارند که مجوزهای رعایت اصول و قوانین را دریافت نموده و تنها صنایع سبز مجوز همکاری و مشارکت در فعالیت های آموزشی در جهت فرهنگسازی عمومی را دریافت می نمایند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اعلام کرد: شرکت پلی پروپیلن جم امسال نیز به عنوان صنعت سبز شناخته شد و مجوز همکاری در طرح محله سبز را دریافت کرده است.
در این نشست همچنین مدیر عامل شرکت پلی پروپیلن جم با بیان اینکه همواره برای این شرکت انجام تعهدات و اجرای طرح های زیست محیطی، نه به عنوان یک فعالیت انضمامی بلکه به عنوان ماموریت ذاتی شرکت بوده است، به برخی از اقدامات این شرکت در حوزه مسئولیت های اجتماعی پرداخت و افزود: همواره کوشیده ایم و این را مسئولیت خود دانسته ایم که در مواجهه با مشکلاتی که مردم با آن رو به رو هستند مثل شیوع کوید۱۹ با تولید گریدهای بهداشتی جهت تهیه ماسک و گان های بیمارستانی به عنوان تولیدکننده ای موثر در این حوزه انجام وظیفه نموده تا در شرایط شیوع ویروس کرونا در راستای تامین نیازهای کشور گام های عملی برداریم.
مدیر عامل شرکت پلی پروپیلن جم افزود: امیدوارم طرح محله سبز که مبتنی بر آموزش است بتواند زمینه ساز توسعه فرهنگ زیست محیطی در استان زرخیز بوشهر را فراهم نماید.
گفتنی است قرار است این طرح از یکی از محلات منتخب شهر بوشهر آغاز و در تمام شهرستان های استان اجرایی شود.



نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *