به بهانه سفر رئیس جمهور به استان بوشهر

مهم‌ترین خواسته مردم شهرستان جم از رئیس جمهور، اتمام پروژه انتقال آب و اختصاص اعتبار برای تکمیل بزرگراه جم به فیروز آباد است

مهم‌ترین خواسته مردم شهرستان جم از رئیس جمهور، اتمام پروژه انتقال آب و اختصاص اعتبار برای تکمیل بزرگراه جم به فیروز آباد  است

✍🏽یادداشت :مصطفی هوشمند

خشکسالی، مهاجرت و رشد فزاینده جمعیت، قرارگیری صنایع آب بر نفت و گاز در سرسبزترین شهرستان استان بوشهر و استفاده صد در صد آب مصرفی، کشاورزی و صنایع از منابع زیر زمینی منجر به پایین آمدن سطح سفره های زیرزمینی و هشدار قرمز خشک شدن منابع ابی شهرستان جم شده است.
پروژه انتقال آب به شهرستان شاید اندکی از وضعیت وخیم آبی شهرستان را بکاهد.
حضور رئیس جمهور و هیات وزیران در استان بوشهر فرصت بسیار خوبی است تا مطالبه اکثریت مردم شهرستان جم را به گوش دولت رساند تا شاید این پروژه حیاتی سرعت بیشتری گیرد و قبل از آغاز فاجعه خشک شدن سفره های زیر زمینی آب، تغییری ایجاد شود.

بزرگراه جم _فیروز اباد از شاهراه های مهم ارتباطی ،اقتصادی جنوب کشور کشور می باشد که پالایشگاه های نفت و گاز و پتروشیمی منطقه را به کشور متصل می‌کند. به دلیل تردد بالا به خصوص ماشین آلات صنعتی این بزرگراه از وضعیت خوبی برخوردار نیست که ترمیم و دوبانده کردن آن می تواند دسترسی به صنایع بزرگ نفت و گاز و پتروشیمی را تسهیل و از بروز حوادث متعدد جاده در این مسیر بکاهد.

برآورده شدن این دو خواسته مهم در دولت سیزدهم می‌تواند بزرگ‌ترین کمک به توسعه‌ شهرستان جم باشد که شهرستان جم را از ریل توسعه و آبادانی خارج نگرداند.



نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *