به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد:

دیدار مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر با خبرنگاران شهرستان جم

دیدار مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر با خبرنگاران شهرستان جم

عصر امروز با دعوت روابط عمومی شرکت پالایش گاز فجر جم، مهندس هاشمی مدیرعامل این شرکت در نشستی با خبرنگاران شهرستان جم شرکت کرد.

در این نشست مهندس هاشمی با بیان اینکه مطالبه گری در سطح شهرستان جم از سطح بسیار بالایی برخوردار بوده، دلیلش رسانه های پویای این شهرستان است.

وی ادامه داد: آوردن همه مشکلات و دغدغه ها به سمت وزارت نفت باعث بی خیالی سایر نهاد های مرتبط می شود اما ما در مجموعه شرکت ملی گاز خود را موظف به کمک به منطقه میدانیم.

مدیر عامل شرکت پالایش گاز فجر جم ادامه داد: حمایت از توانمندسازی منطقه سرلوحه کار ما در مسئولیت های اجتماعی است و همچنین توجه به آموزش و پرورش به واسطه کمبود بودجه های این نهاد یکی از دغدغه های ویژه ما هست.

مهندس هاشمی در جمع خبرنگاران گفت: ما در منطقه با مشکلات زیادی در حوزه بهداشت و درمان، راه، آب و … روبه رو هستیم که امر باید از سوی نهاد های مربوطه طرح و پیگیری شود و ما هم نیز خودمان را متعهد به انجام مسئولیت های اجتماعی می دانیم.

وی ادامه داد : در بحث مسئولیت های اجتماعی این شرکت کارهای خوبی انجام داده و امیدوارم تفکری ایجاد شود که نوع مطالبه گری از ما در حوزه مسئولیت های اجتماعی، به سمت مطالبات بزرگ و کلان برسد.
توانمند سازی مهمترین تلاش ما در حوزه پیرامونی است.

سید محمد مهدی هاشمی افزود: در بحث آب دو کار مهم در سطح وزارت نفت برای شهرستان جم در حال انجام است؛ آب جم به سیراف و سد سرچشمه، که خوشبختانه پروژه سد سرچشمه بسیار خوب پیشرفت داشته است.
وی ادامه داد: ۸۲ درصد در بحث انتقال و ۷۵ درصد در بحث پشرفت پروژه کار شده که امیدواریم در پایان سال شاهد آبگیری این پروژه بزرگ باشیم.

مدیر عامل شرکت پالایش گاز فجر جم گفت: مجموعا ۱۵۸ میلیارد تومان تاکنون به این پروژه از سوی وزارت نفت تزریق شده که متولی اصلی آن وزارت نیرو است و ۲۱۵ میلیارد تومان دیگر نیز امسال از سوی وزارت نفت در اختیار وزارت نیرو قرار خواهد داد که امیدواریم شاهد به بهره برداری رسیدن این پروژه مهم باشیم.

در سد سرچشمه تامین آب مصرفی شهرهای ریز، انارستان و محیط پیرامونی دیده شده است که با تهیه ۶ میلیون مترمکعب در سال که ۳ میلیون مترمکعب آن برای مردم و مابقی سهم صنعت است.

وی ادامه داد : پروژه دیگر خط انتقال آب سیراف به جم است که متاسفانه تاکنون به سرانجام نرسیده اما وزارت نفت تلاش های زیادی برای اتمام آن انجام خواهد داد.

در تعهد شرکت فجر جم برای انجام این پروژه حیاتی، ۸میلیارد تومان سابقا پرداخت شده و ۲۲ میلیارد تومان دیگر نیز پرداخت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در بحث جاده قطعه دوم جاده جم به پالایشگاه است که پیگیری های خوبی داشتیم. وجود تک معارض در این مسیر ادامه کار این مسیر را سخت کرده بود که به تازگی رضایت به ادامه کار داده است و همچنین مذاکراتی با مدیرکل راه استان داشتیم که امیدواریم با بازگشت پیمانکار و یا انتخاب پیمانکار جدید به زودی شاهد ازسر گیری شروع به کار این پروژه باشیم.
قطعه دوم این پروژه دارای دو قطعه است که تامین بودجه آن تا ۶۰ میلیارد در تفاهم نامه به عهده شرکت فجر است که ۲۵ میلیارد تومان آن تا کنون پرداخت شده است.

وی در بحث بهداشت گفت : بازسازی و بهسازی فضای حاضر بیمارستان توحید با درخواستی به میزان ۱۸۸ میلیارتومان که به هیئت مدیره شرکت ملی گاز ارائه دادیم در پی بازسازی و بهسازی آن هستیم.

وی در خصوص ورزش منطقه افزود: تیم پارس جنوبی جم بیش از صنعت نفت اسم شهرستان را پرآوازه کرده که باید از مزایای حضور نفت در شهرستان برای این تیم استفاده شود.

هاشمی در خصوص آموزش پرورش گفت : شهرک نیز از کمبود فضا آموزشی درکنار شهرستان رنج می برد که جای کار دارد و ما نیز تلاش های زیادی در این خصوص خواهیم کرد.
وی ادامه داد: شهرستان جم نيازمند پارك علم و فناوري و حضور شركت هاي دانش بنيان است. امسال به طبعيت از سخنان مقام معظم رهبري سناريو هاي ما توانمند سازي مردم منطقه خواهد بود با اعلام نياز به احداث پارك علم و فناوري بودیم كه آن هم نيازمند تلاش ها و حمايت هاي همه جانبه مسئولين است.



نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *