یادداشت روز

⏮شهرستان جم چقدر در مقابله با “کرونا ویروس” آماده است؟

⏮شهرستان جم چقدر در مقابله با “کرونا ویروس” آماده است؟

🖋سجادبهزادی

⏮وقتی ویروس کرونا طرفداران نظریه ” جهانی شدن” را هم غافل گیر می کند؛ طبیعی است جوامع محلی هم نگرانی های خاص خود را دارند.سوال اساسی اینست که شهرستان جم بعد از دو ماه از نشانه های این بحران جهان شمول ،چقدر آماده مقابله با آن است وبخش سلامت و درمان و بهداشت شهرستان،در چه وضعیتی قرار دارد؟
⏮بنظر میرسد شهرستان جم ، تنها شهرستان استان بوشهر باشد که “نفت” متولی تنها بیمارستان دولتی آن است و از طرفی تامین اجتماعی نیز خدمات درمانی خاصی به شهرستان ارائه نمی دهد و حتی ساختمان درمانگاه آن نیز آماده نشده است.

⏮عده ی زیادی بر این باورند که علیرغم سهم عمده ی بیمه های کارگری در شهرستان جم طی سال های گذشته تاکنون،تامین اجتماعی به شهرستان ستمی مضاعف کرد و حداقل می بایست سالها پیش بیمارستان و یا درمانگاهی جهت درمان بیمه شده های خود در جم احداث می کرد.اگر بیمارستان تامین اجتماعی در شهرستان بود،بدون شک بخشی از نگرانی ها در زمان بحران کمتر میشد.

⏮اکنون زمان همدلی است وباید همه ما به کادر درمان بیمارستان توحید جم دلگرم باشیم.خوشبختانه اعلام شد پالایشگاه جم نیز مجموعه عظیم و مفرح موسوم به”هشتادهکتاری”خود را نیز با کمک پارس جنوبی تجهیز ، تا در صورت نیاز به کمک بیماران کرونایی بیاید.

⏮و اما تجربه ای که در تمام کشورهای توسعه یافته درمقابله با کرونا ویروس در حال جریان هست،نه الزاما تجهیزات بیمارستانی و نه نمایش ضدعفونی کردن خیابان هاست.بلکه بهداشت جهانی همچنان توصیه به قرنطینه بودن ملت ها،خودمراقبتی و درخانه ماندن آنها دارد.

⏮برای همین است که دولت ها در معرض یک امتحان جدی در برابر ملت های خود قرار دارند.چرا که “قرنطینه بودن و در خانه ماندن” اگر با آرامش و بدون دغدغه خاطر همراه نباشد خود کرونای دیگری است



نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *