لطفاً دست بردارید، استان را به تاراج دادید

دعواهای استاندار و نمایندگان عامل تارومار نیروی انسانی استان بوشهر

دعواهای استاندار و نمایندگان عامل تارومار نیروی انسانی استان بوشهر

سید عظیم حسینی:

خروج استاندار و نمایندگان استان از معادلات و مناسبات کشوری.

کوتاه اما در عین حال واقعیتی است که این روزها در انتصابات به وضوح می توان دید، حذف کلی استان بوشهر از مناسبات و معادلات کشوری.

امروز پیگیر انتخاب مدیرمنابع انسانی مجتمع گاز بودم که شخصی گفت: “چنگیزی را قبل از باهوش انتخاب کرده اند و شما جایگاهی در این انتخابات ندارید”.

“نه استاندار شما و نه نمایندگانتان از این انتصابات خبری دارند و نه در معادلات بازی داده می شوند و کسانی که باید تصمیم بگیرند از قبل تصمیم گرفته اند و توجهی به استان بوشهر نکرده و نخواهند کرد”.

نقبی به گذشته نه چندان دور استان خود بزنیم، جایی که موج خوشحالی از انتصاب استاندار بومی سراسر استان را فرا گرفته بود اما هیچ کدام فکر نکردیم چرا و چگونه این انتصاب رقم خورد!!!

نمایندگان استان مدعی حمایت از استاندار جدید شدند اما در عمل اینگونه نبود. نمایندگان که قافیه را به لابی های دیگر باخته بودند چاره کار را در حمایت از استاندار دیدند و به هر شکل ممکن سعی به نزدیک شدن به او کردند.

با گذشت زمان ، استاندار که از نحوه انتصاب خود بهتر از هر شخص دیگری خبر داشت و خوب می دانست نمایندگان استان اول اینکه گزینه هایی دیگری برای استانداری داشتند و دوم اینکه جایگاهی در انتصاب وی نداشتند راه خود را جدا کند و تصمیمات مهم را خودش به تنهایی بگیرد.

اما از نمایندگان بشنویم ، مشکلات بین آنان کم کم به شکل جدال طرفداران آنان در فضای مجازی و جلسات آشکار شد و با درگیری های لفظی و تخریب طرفین دعوا بخصوص مشاورین آنان در فضای مجازی به اوج رسید.

جالب اینجاست که همه نمایندگان استان خودرا انقلابی، جهادی،مردمی و … میدانند و معرفی کردد از همه مهمتر از یک حزب و جریان فکری حمایت می کردند.

  انتصابات مدیران استان اوج جدال بین استاندار و نمایندگان استان بود تا جایی که صدای خودشان نیز سر به فلک کشید.

فارغ از جدال ها و کشمکش های داخلی، بزرگترین ضربه زمانی به استان ما زده شد که عوامل تصمیم گیر در کشور از این عدم اتحاد و سهم خواهی جداگانه استاندار و نمایندگان به صورت کامل بهره بردند.

با شکاف ایجاد شده بین مدیریت استان و نمایندگان بوشهر، لابی قدرتمند استان فارسی به رهبری وزیر نفت و نمایندگان منسجمشان از یک سو و نمایندگان متعصب و جسور خوزستان که در راس آنان فریدون حسنوند با شناخت کامل از وضعیت استان بوشهر، برگ برنده را به سود این دو استان برگردانده است.

این روزها به شدت شاهد کم شدن محبوبیت نمایندگان استان هستیم کما اینکه استاندار نیز از این قاعده مستثنی نیست.

اگر این نمایندگان قصد دارد برای دوره بعدی مجلس شورای اسلامی کاندید شوند با روند فعلی(طبق نظرسنجی تاورتا) بخت بسیار کمی دارند مگر اینکه در ماههای پیشرو روندی جدید و نو شروع کنند.

اینکه روزانه شنیده میشود فلان نماینده برای فلان شخص خاص و فلان پیمانکار به وزیر و مدیر مراجعه کرده و خبری از حمایت کلی از آرمان های استان نباشد جای نگرانی و تاسف است.

مردم چشم و گوشی بازی دارند و به وضوح میبنند که چه کسی برای خدا و مردم کار میکند و چه کسی ادای آن را به نمایش می گذارد و در باطن دنبال منفعت خود و نزدیکانش است.

در پایان به استاندار محترم و نمایندگان عزیز پیشنهاد میکنم، حال اگر متوجه شده اید که به تنهایی کاری از پیش نمیبرید و جنگ و تخریب همدیگر نفعی نه برای خودتان و نه برای مردم استان دارد، اختلافات را کنار گذاشته، نیروهای انسانی توانمند استان را از همه شهرستان ها شناسایی کرده و با باقدرت حامیشان باشید.

تنها راه برون رفت استان در این برهه از زمان و جلوگیری از تاراج بیش از پیش آن، اتحاد و همدلی استانداربا نمایندگان، حمایت از مدیران و نیروهای انسانی استان و پاسخگویی به مردم و افکار عمومی است.

چیزی که نمایندگان و استاندار به خوبی آن را فراموش کرده اند.



نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *