پیشنهادی که آلودگی هوای اهواز را ۵۰درصد کاهش میدهد

تاورتا؛ نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: پیش‌نویس طرح کنترل کانون‌های داخلی برای مقابله با آلودگی هوا خوزستان از سوی نمایندگان این استان در مجلس به دولت ارائه شد.

همایون یوسفی نماینده مردم اهواز در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان درباره آلودگی هوا در این شهر اظهارکرد: پیش‌نویس طرح کنترل کانون‌های داخلی آلودگی هوا در خوزستان از سوی مجمع نمایندگان این استان به دولت ارائه شده است.

وی افزود: در حال حاضر این طرح در وزارتخانه‌های مربوطه وسازمان محیط زیست درحال بررسی است و امیدوارهستیم که این سازمان‌ها هر چه زودتر در جهت بررسی و اعلام نتیجه این طرح وارد عمل شوند.

نماینده مردم اهواز در مجلس تصریح کرد: با اجرای این طرح و تصویب آن از سوی دولت کانون‌های داخلی از جمله کارخانه‌ها و صنایع دودزا که علت ایجاد آلودگی اصلی در اهواز هستند کنترل می‌شوند که این سبب می‌شود که ۵۰ درصد از آلودگی هوا در استان خوزستان و به خصوص اهواز کاسته شود.

یوسفی با بیان اینکه ایجاد تعامل با کشورهای همسایه از جمله عراق برای مقابله با پدیده ریزگردها امری ضروری است تاکید کرد: عمده دلیل آلودگی هوا در استان خوزستان و شهر اهواز مشکلات داخلی مثل کارخانه‌ها و صنایع دودزا هستند که باید مورد کنترل قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ما انتظار داریم همچنین دولت و به خصوص سازمان محیط زیست با توجه به حیطه فعالیت و مسئولیت خود در راستای تعامل با کشورهای همسایه پیرامون مقابله با پدیده ریزگردها نیز اقدام جدی را انجام دهند.

نماینده اهواز در مجلس خاطرنشان کرد: استان خوزستان و به خصوص شهر اهواز متاسفانه از نظر وضعیت آب و هوایی در شرایط مساعدی نیست از این رو حل این مشکلات بدون شک تنها با تصویب طرح‌های جامع در مجلس و ملزم کردن دولت به اجرای آنها محقق خواهد شد.



نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *