یادداشت اختصاصی

کنترل شیوع کرونا در جنوب استان بوشهر مدیریت می خواهد

کنترل شیوع کرونا در جنوب استان بوشهر مدیریت می خواهد

✍🏻حسن رمضانی (سخنگو و نایب رئیس شورای اسلامی استان بوشهر)

🔰 پارس جنوبی به عنوان پایتخت اقتصادی انرژی ایران با بیش از ۶۰ هزار نیروی شاغل از سراسر ایران سهم برتر را در تولید و اقتصاد کشور به خود اختصاص داده است.

🔸این صنعت حیاتی و اقتصادی کشور برای تداوم در شرایط بحرانی بیش از پیش نیازمند یک مدیریت اصولی،منطقی و واقع بینانه است تا در کمال امنیت و آرامش خللی در روند تولید آن صورت نگیرد.
صنعتی که اگر در شرایط بحرانی بر اساس داده های واقعی مورد پایش و تصمیم گیری سریع و درست قرار نگیرد خود به یک بحران بزرگ تبدیل خواهد شد.

🔹ویروس کرونا این روزها به سرعت به معضلی جهانی تبدیل شده و دولت ها را وادار به اتخاذ تدابیر ویژه‌ای نموده است تا با کنترل این ویروس از افزایش خسارات مالی و جانی بکاهند.
🔸استان بوشهر که چند روز گذشته بر اساس آمار و نمونه های آزمایشگاهی و نتایج حاصله ، ظاهرا شرایط مناسبی داشت، بیم آن می رود تا در صورت عدم چاره اندیشی جدی و به موقع به یکی از کانون های پر خطر تبدیل شود.

🔹استانی مهاجر پذیر که با توجه به شرایط کاری،دامنه گسترش حمل و نقل مسافری،باری و کالایی از مستعد ترین مناطق کشور برای شیوع ویروس کرونا محسوب می شود. شعاع اصلی میزبانی از این صنعت عظیم در استان بوشهر مربوط به شهرستان های عسلویه،جم، کنگان و دیر است که علی رغم میزبانی از نیروهای بی شمار غیر بومی استان،خود نیز با ارتباط مستقیم ، جزء لاینفک این صنعت بشمار می آیند.
🔸این شهرستان ها بویژه عسلویه روزانه شاهد چندین پرواز از شهرهای پرخطر و همچنین جابجایی گسترده مسافران از طریق راههای زمینی است که از مبادی مختلف به یک مقصد (حوزه پارس جنوبی ) ختم می شوند.

🔹بنابراین امروز بزرگترین مسئولیت اجتماعی صنعت عظیم نفت نسبت به محیط پیرامونی، درک شرایط موجود و کنترل و کاستن از نگرانی های بحق مردم منطقه و کارکنان خدوم این صنعت است.

🔸طبق توصیه‌های مهم رهبر انقلاب به مردم و مسئولان در خصوص بیماری کرونا هر چه به سلامت جامعه و جلوگیری از شیوع این بیماری کمک کند، حسنه و هر چه به شیوع آن کمک کند، سیئه است.

🔻مدیریت و ستاد بحران منطقه ویژه پارس جنوبی چه اقدام موثری برای مصمون ماندن مردم و کارکنان این صنعت در منطقه انجام داده است؟

🔻علی رغم خواسته و پیگیری های فراوان تا چه زمان پروازهای شهرهای پرخطر بدون در نظر گرفتن محدودیت باید انجام گیرد؟

🔻آیا واقعا گیت های تب سنج در فرودگاه می تواند ملاک منطقی برای تشخیص بیماران کرونایی در هر بازه زمانی باشد؟

🔻چرا توجه جدی به دغدغه ها و هشدارهای مکرر رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و روئسای بیمارستان های جنوبی استان در مقابله با خطر شیوع این ویروس در منطقه ای به این مهمی صورت نمی گیرد؟

🔹بحران ویروس کرونا در جنوب استان بوشهر مدیریت می خواهد نه مدیریتی شبیه به اداره تیم پارس جنوبی جم که مردم برای بقاء و جلوگیری از سقوط آن نمی دانند تا کی باید منتظر بمانند و یا نمی دانند باید دست به دامان چه کسانی شوند.

🔸سقوط یک تیم دل هوادران را خواهدشکست اما خدایی نکرده سقوط یک شهر داغ بر دلهایی خواهد گذاشت که به راحتی التیام نمی یابد.

🔻یقینا شجاعت،صداقت و توانمندی مدیران در مواجه با بحران ها بیش از پیش آشکار می شود. لذا مدیران محلی باید قادر به اعمال نفوذ و قدرت در تصمیم هایی که با سلامت و جان مردم منطقه مرتبط است باشند و با درایت خود قبل از مرگ سهراب، نسخه های حیاتی منطقه را بپیچند و مدیران نفت نیز باید با در نظر گرفتن شرایط موجود بیشترین انعطاف را برابر تصمیمات آنان نشان دهند.

🔸اینکه توسط مسئولان ارشد شهرستان های جنوبی، در جلسات روزانه، نسخه هایی برای مردم پیچیده شود بدون توجه به منشاء اصلی انتقال یعنی محدودیت در پروازها و پایانه های مسافربری ، فقط از دست دادن فرصت و به استقبال خطر رفتن است.

🔹در پایان از مسئولان هوشیار امنیتی،قضایی و انتظامی تقاضامندیم با همت و جدیت هر چه تمام اجازه ندهند سهل انگاری برخی مدیران در تصمیم گیری های مهم و به موقع سبب بحرانی شدن منطقه و آوردن فشار و باری اضافی بر روی دوش این نهادهای خدوم گردد.



نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *