کتابخانه ای که در شهر جم فدای نگاه محله ای مدعیان همیشه ناراضی می شود.

کتابخانه ای که در شهر جم فدای نگاه محله ای مدعیان همیشه ناراضی می شود.

فردا ۲۴ آبان ماه روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار است و در هفته کتابخوانی قرار داریم. اما سوالی در اذهان وجود دارد که سرنوشت ساختمانی که جهت کمک به کتابخانه عمومی شهر جم برای تامین سالن های مطالعه و… قرار بود طبق مصوبه شورای دوره قبل شهر جم توسط شهرداری در کنار حمام محمدعلی خان ساخته شود به کجا انجامیده است.

ساختمانی که حتی طراحی اولیه آن نیز با مشورت متولیان کتابخانه شهرستان انجام گرفته است ( هر چند شاید نیاز به تغییرات و اصلاحاتی داشته باشد)  و با هدف ایجاد فضاهای فرهنگی در اطراف بخش های تاریخی شهر چون حمام محمدعلی خان، آرامگاه فاضل جمی و حسینیه تاریخی شاهنشین و عدم ساخت ساختمان های مسکونی محض در آن محدوده و خارج کردن آن ناحیه تاریخی از متروکه بودن و بی رونقی، در دوره چهارم شورا مصوب گردیده است.

متاسفانه افرادی که همیشه همه چیز را محله ای و کوتاه می بینند با بهانه هایی عجیب چون ایجاد ترافیک! و اینکه چرا در محله ما نباشد، این کار مهم فرهنگی را به تعطیلی کشانده اند. در حالی که هدف اصلی رونق بخشی به اماکن تاریخی شهر جم که در محدوده ای کوچک و نزدیک به هم نیز قرار دارند، بوده است.

ضمن اینکه اگر در طول روز در جلو کتابخانه اصلی شهر جم هم نگاه کنیم، در یک زمان بیش از متوسط سه ماشین دیده نمی شود. در عین حال پارکینگ کافی در آن محدوده وجود دارد.

شهر جم با کمبود شدید مکان های فرهنگی روبروست که باید مکان های دیگر با طراحی های مختلف و شاید بزرگتر هم برای کتابخانه ها و هم مراکز فرهنگی و هنری در جای جای شهر آینده در نظر گرفت.



نظرات

یک پاسخ به “کتابخانه ای که در شهر جم فدای نگاه محله ای مدعیان همیشه ناراضی می شود.”

  1. روابط عمومی دادگستری کل استان بوشهر گفت:

    بسمه تعالی

    اطلاعیه
    تمدید مهلت ثبت نام آزمون تصدی منصب قضا سال ۱۳۹۶
    با توجه به تمدید مهلت ثبت نام آزمون تصدی منصب قضا سال ۱۳۹۶، ثبت نام از روز یکشنبه مورخ ۲۱/۰۸/۹۶ شروع شده و تا پایان روز پنج شنبه مورخ ۲۵/۰۸/۹۶ به اتمام می رسد .
    جاماندگان از ثبت نام می توانند در سایت سنجش آموزش کشور به نشانی http://www.sanjesh.org در مهلت مقرر مراجعه نمایند .

    روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان بوشهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *