وعده تکراری وزیر: راه‌آهن و جابجایی فرودگاه بوشهر در انتظار سرمایه‌گذار خارجی

وعده تکراری وزیر: راه‌آهن و جابجایی فرودگاه بوشهر در انتظار سرمایه‌گذار خارجی

تاورتا: سفر یکی دیگر از وزرا به استان بوشهر در سال پایانی دولت یازدهم دستاورد مشخص و معینی برای استان نداشت و آخوندی در برابر دو خواسته قدیمی و مهم استان یعنی راه آهن و جابجایی فرودگاه بوشهر پاسخی تکراری تحویل داد و آن را به یافتن سرمایه گذار خارجی منوط کرد.

به گزارش «تاورتا»؛ این در حالی است که شاه بیت سخنان سه نماینده استان  در نشست شورای حمل و نقل به عنوان آخرین جلسه وزیر در بوشهر، اجرای پروژه راه آهن بود، اما وعده مشخص و روشنی از زبان وزیر راه و شهرسازی بیان نشد.

تنها رگه امید در سختان آخوندی این بود که دو پروژه مذکور در اولویت پیشنهادات وزارتخانه به سرمایه گذاران خارجی است و امید داریم بتوانیم پیشنهاد روشنی از طرف های مقابل بگیریم.

پروژه راه آهن بوشهر در سال ۸۶ کلنگ زنی شد و مقرر بود که به صورت مشارکتی از سوی وزارتخانه های نفت و راه تا سال ۹۰ ساخته شود، اما در پی مشکلات مالی دولت قبل، این پروژه راکد شد و نهایتا بحث فاینانس و حضور سرمایه گذار خارجی برای آن مطرح گردید، ولی در تمام این سالها اتفاق جدیدی رخ نداده و راه آهن بوشهر در ایستگاه “فایناس خارجی” متوقف مانده است.

این در حالی است که به گفته خدری نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در سخنانش خطاب به وزیر، پروژه های راه آهن کشور با اعتبار و درآمد این استان فعال می باشد، ولی در خصوص بوشهر مشکلات اعتباری پیش کشیده می شود.

شهریاری نماینده دشتی و تنگستان و عضو کمیسیون عمران هم که در دوره قبل وزارت آخوندی سابقه همکاری در معاونت راههای روستایی با وی داشته هم یادآور شد: بوشهر نزدیک ترین بندر به پایتخت است که خط ریلی آن دو کلانشهر شیراز و اصفهان را در بر می گیرد و این مزیت برای هیچ بندر دیگری وجود ندارد، از این رو ضرورت دارد برای اجرای آن تدبیری شود./خلیج فارس



نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *