یادداشت:

واکاوی هجمه های اخیر به شورای شهر جم از سوی برخی سایت ها/ سیدعظیم حسینی

واکاوی هجمه های اخیر به شورای شهر جم از سوی برخی سایت ها/ سیدعظیم حسینی

در چند مدت اخیر شاهد حملات شدید یک سایت محلی به همراه کانال این سایت شهرستان جم علیه شورای شهر جم بودیم که استناد نوشته های این سایت به حرف های سالاری استاندار بوشهر در جلسه با معتمدین شهر جم و امام جمعه شهرستان در خطبه های نماز جمعه می باشد.

این سایت مدعی شده بود که استاندار از اختلافات بین شهردار و اعضاء شورای شهر جم انتقاد کرده است اما آیا می توان شورایی نه تنها در سطح استان بلکه در کل کشور را نام برد که اختلاف نظر بین اعضاء آن وجود نداشته باشد؟ اگرچنین باشد باید به پویایی این شوراها شک کرد.

به گفته منابع آگاه و حاضر در این جلسه چنین مطالبی که از این سایت منتشر شده است به این صراحت در بین حرف های استاندار نبوده و مطالبی به صورت کلی و خطاب به کب شوراهای استان بیان شده است و اگر این سایت مدعی به گفته شدن چنین صحبت هایی است می تواند فایل صوتی آن را جهت روشن شدن اذهان عمومی منتشر کند یا نقل قولی موثق را از اعضاء آن جلسه با ذکر نام ارائه نماید. ظاهراً این خبر از کانال روابط عمومی فرمانداری جم به سایت مذکور که سابقه طولانی عضویت و همکاری مستمر را باهم دارند منتشر کرده است.

در مورد صحبت های امام جمعه محترم نیز می توان گفت که رییس ستاد نماز جمعه به محض انتشار این خبر آن را تکذیب کرد کما اینکه فایل صوتی خطبه های نماز جمعه مذکور نیز موجود است.

در مورد شورای شهر جم نیز نمی توان گفت مدینه فاضله بوده است اما در این برهه زمانی یکساله منتهی به انتخابات حملات شدید، بی پروا و بدون منبع مستدل به این شورا  جای تامل است و این امر زمانی آشکار می شود که کاندیداهای جدیدی که در انتخابات شورای شهر شرکت کرده اند مورد حمایت بعضی از اعضاء  این سایت می باشند.

پس تا اینجا می توان به این نتیجه رسید که این سایت با برنامه ای حداقل یکساله تنها برای رسیدن افراد خاص به صندلی های شورای شهر قصد تخریب بی پروا و عجولانه علیه شورای کنونی داشنه است.

بی شک با بررسی وضعیت شوراهای دیگر شهر های استان و حتی شهر های همجوار، شورای کنونی شهر جم با تمام فراز ها و نشیب ها از آرامترین و کم تنش ترین شوراهای شهر در استان بوده است.تنها مسئله که در این شورا اتفاق افتاد بحث استیضاح شهردار بود که در فضای کاملا قانونی و دمکراتیک برگزار شد و منتج به ابقاء شهردار در پست خود شد.

حال نگاهی بیاندازیم به شوراهای شهر های مجاوردر استان و شوراهای دوره های سابق شهر جم که طی دوران حضور آنان شهرداران زیادی آمدند و برکنار شدند از جمله تغییر چندین شهردار در طی دوره کنونی شورا در شهرهای برازجان، گناوه، بوشهر ، نخل تقی، کنگان و… و در بعضی از این شهرها در طی همین دوره بیش از یک شهردار تغییر کرده اند و حتی در بعضی از آنها مثل کنگان و برازجان رییس شورای شهر نیز به عنوان شهردار آن شهر انتخاب شده است.

همچنین در تمام دوره های گذشته شورای شهر جم شاهد اختلاف نظر های زیاد و تغییر یک یا چند شهردار در هر دوره بوده ایم.

اما چرا حالا این شورا که به ظاهر و شواهد بی تغییرترین و آرامترین شورای سالیان اخیر شهر بوده است این چنین در مظان اتهام قرار می گیرد؟

مسئله دیگر اینکه  لطفاً روابط عمومی محترم فرمانداری شهرستان جم عناییت فرمایند و لیست کمک ها و مساعدت های بیشمار شهرداری و شورای شهر جم به دستگاه های دولتی زیر مجموعه خود مستند در مصوبات حاضر در فرمانداری محترم را که در اصل از وظایف فرمانداری بوده است را منتشر نماید تا مشخص شود برای همگان که این شورای مظلوم که این چنین مورد عتاب و خطاب غیر منصفانه قرار گرفته است تا چه اندازه جور فرمانداران و فرمانداری شهرستان جم را کشیده است و به مانند یک فرمانداری کوچک عمل کرده است.

 

 

 

 



نظرات

4 پاسخ به “واکاوی هجمه های اخیر به شورای شهر جم از سوی برخی سایت ها/ سیدعظیم حسینی”

  1. مهدی گفت:

    متاسفانه هیچکدام از سایتها وظایف اصلی خور را انجام نمی دهند هر کدام از سایتها با گرایش خاصی تیتر میزنند و در حال حاضر سایتهای جم شده محل بگو مگوهای شخصی یک سایت میاد از شخصی خاص و طیفی خاص حمایت میکنه و دیگری میاد اون رو میکوبه و سعی میکنه گروه همگام با خودش رو بالا ببره متاسفانه ملت عزیز هم در این بین شده اند بازیچه

  2. رها گفت:

    آقای حسینی جای سوال داره چرا سایت شما اینقدر از شهردار و مجموعه فعلی شورا حمایت می کند؟

  3. گان دلا گفت:

    ادمین تاورتا چرا با گذاشتن این خبر نوشته های گذشته خودت رو زیر سوال می بری ؟ حالا اون سایت هم مطلبی نوشته باشه ربطش به سایت شما چیه ؟ انگار شما بیشتر از دوستان ناراحت شدین ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *