نگاهی به عملکرد شهرداری بهارستان در دولت تدبیر و امید

شهردار بهارستان: با احداث بلوار، وضعیت نامناسب مسیرهای ورودی شهر را رفع کرده ایم/ پایین بودن سرانه های عمومی از مشکلات مدیریت شهری است/ اجرای پروژه ها با آینده نگری برای کاهش ترافیک/ طرح هادی شهری در مراحل پایانی تصویب قرار دارد

شهردار بهارستان: با احداث بلوار، وضعیت نامناسب مسیرهای ورودی شهر را رفع کرده ایم/ پایین بودن سرانه های عمومی از مشکلات مدیریت شهری است/ اجرای پروژه ها با آینده نگری برای کاهش ترافیک/ طرح هادی شهری در مراحل پایانی تصویب قرار دارد

حسین یاراحمدی امروز در گفت وگو با خبرنگار تاورتا با تبریک هفته دولت اظهار داشت: ارتقاء بهارستان به شهر یکی از آرزوهای دیرینه مردم بود که آغاز پیگیری ها برای تحقق این اتفاق، از دولت قبل انجام شد و در دولت تدبیر و امید به سرانجام رسید که در ماه جاری عمر شهرداری از یک سال عبور می کند.

شهردار بهارستان افزود: طی یک سال گذشته با پیگیری های خوب و همدلی اعضای شورای اسلامی، حمایت های فرماندار و تلاش شبانه روزی کارکنان شهرداری و با همراهی شهروندان، پروژه های خوبی در بهارستان افتتاح شده و یا در حال اجرا است که بخشی از مشکلات این شهر نوپا را رفع کرده است.

وی با تشریح اقدامات انجام شده طی یکسال گذشته خاطرنشان کرد: ساختمان شهرداری با زیربنا ۵۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان با تاسیس شهرداری افتتاح شد و در مراسم شروع به کار شهرداری بهارستان، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، استاندار بوشهر، نماینده مجلس و سایر مسؤولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.

این مسؤول با اشاره به اینکه راه های ورودی شهر بهارستان وضعیت مناسبی نداشتند گفت: یکی از اقدامات اساسی شهرداری طی یک سال گذشته توجه به راه ها و مسیرهای ورودی بوده و توانسته ایم اقدامات خوبی را هم در خصوص زیرسازی و آسفالت مسیرهای ورودی انجام دهیم و هم مشکل تاریکی این مناطق را رفع کنیم.

یاراحمدی ادامه داد: طی یکسال گذشته بلوار ورودی از سمت اتوبان جم – فیروزآباد احداث شد و بلوار در محله شهید آهنجان که راه ورودی از سمت روستای بهرباغ می باشد نیز تکمیل شد و در حال حاضر عملیات احداث بلوار در محله چاهگچی که مسیر ورودی از سمت شهر جم است در حال اجراست که این سه پروژه بزرگ جمعا با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و ٨۵۰ میلیون تومان انجام شده است.

وی با اشاره به احداث میدان جنب مدرسه انقلاب تصریح کرد: به منظور کاهش ترافیک و تسهیل در رفت و آمد بین شهری و با توجه به اینکه خیابان عارف یکی از ورودی های شهر بهارستان از سمت اتوبان جم – فیروزآباد است با آینده نگری و برنامه ریزی انجام شده و توافق با مالکین، میدانی با مساحت ٢۵۰۰ متر مربع و با اعتبار ٢۰۰ میلیون تومان در تقاطع خیابان عارف و بلوار اندیشه احداث شده است.

شهردار بهارستان وضعیت نامناسب کوچه و معابر و پایین بودن سرانه های عمومی از جمله سرانه آسفالت و فضای سبز را از مشکلات مدیریت شهری دانست و اظهار داشت: وجود کوچه های خاکی به تعداد بالا در شهر بهارستان یکی از مشکلات جدی است که انتظار داریم با همراهی و حمایت مسؤولان و نماینده مجلس و اختصاص اعتبارات لازم، بتوان این مشکل را سر و سامان داد.

وی افزود: علی رغم مشکلات مالی، طی یک سال گذشته در حد بضاعت شهرداری تعدادی کوچه به مساحت ۱۰ هزار مترمربع با اعتباری بالغ بر ٧۰۰ میلیون تومان عملیات آسفالت آن ها انجام شده است. خیلی از کوچه های بهارستان و حتی خیابان عابدان و صالحان نیز زیرسازی آن انجام شده که با حمایت مسؤولان و اختصاص قیر و آسفالت، شهرداری نسبت به آسفالت این مناطق اقدام خواهد کرد.

یاراحمدی با اشاره به آسفالت خیابان شهیدآذریار عنوان کرد: این خیابان، بلوار اندیشه را به خیابان عارف متصل می کند و نقش بسزایی در کاهش ترافیک شهری ایفا خواهد کرد. خیابان شهید آذریار به طول ۶۰۰ متر و با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان انجام شده است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: ساماندهی آبراه اصلی محله چاهتلخو به طول ۵۰۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان انجام شده است و در آینده ای نزدیک آسفالت خیابان اصلی محله چاهتلخو نیز در دستور کار است و با تزریق اعتبار و رفع مشکلات، آن را به سرانجام می رسانیم.

وی با اشاره به چمن مصنوعی بهارستان بیان کرد: اولین چمن مصنوعی بزرگ شهرستان جم در شهر بهارستان افتتاح شده که این مجموعه ورزشی مجری پروژه آن اداره ورزش و جوانان بوده است. شهرداری بهارستان در اجرای این پروژه نقش مهمی را ایفا کرده و اگر همراهی های مجموعه شهرداری با پیمانکار پروژه نبود، قطعا تاکنون شاهد تکمیل آن نبودیم.

شهردار بهارستان ادامه داد: این پروژه با اعتباری بالغ بر ٢ میلیارد تومان افتتاح شده است و با نگاه مثبت فرماندار و معاون عمرانی، در کمیته برنامه ریزی سال جاری اعتباری برای احداث رختکن و روشنایی لحاظ شده که با تخصیص اعتبار، آن را به سرانجام می رسانیم.

یاراحمدی با تقدیر از همراهی بسیار خوب شهروندان بهارستانی گفت: در بحث عقب نشینی کوچه و معابر و حریم بلوار اندیشه اتفاق بسیار بزرگی در دوره پنجم شورای اسلامی رخ داده و با همکاری و تعامل بسیار مطلوب میان مردم و شورا و شهرداری شاهد بازگشایی مسیرها هستیم و طی یک سال گذشته با ۱٣۰ مالک توافق صورت پذیرفته است.

وی با اشاره به دیگر اقدامات شهرداری بهارستان طی یک سال گذشته مطرح کرد: سال گذشته برای اولین بار راهپیمایی یوم الله ٢٢ بهمن در شهر بهارستان برگزار شد که این مراسم به میزبانی شهرداری صورت پذیرفت. راهپیمایی اربعین حسینی که هر ساله در این شهر برگزار می شود نیز با حمایت های شهرداری همراه است.

این مسؤول افزود: تقدیر از فرهنگیان و حمایت از رشته های ورزشی، مشارکت در طرح ملی مبارزه با کرونا و حمایت از کادر درمانی شهر بهارستان، کاشت گل های فصلی و رنگ آمیزی سنگ جدول های معابر و بلوار برای زیبا سازی شهر، لکه گیری خیابان ها و… بخشی دیگر از فعالیت ها طی یک سال گذشته بوده است.

حسین یاراحمدی با بیان اینکه طرح هادی شهری در مراحل نهایی تصویب قرار دارد بیان کرد: نبود فضای تفریحی یکی از مشکلات شهر بهارستان است که انتظار داریم با تخصیص اعتبار به زودی بتوانیم عملیات اجرایی بوستان امید را آغاز کنیم.

وی تاکید کرد: اقدامات ذکر شده طی یکسال اخیر در شهر بهارستان در حالی انجام شده که کشور با تنگناهای اقتصادی مواجه بوده و شهرستان جم نیز از این قاعده مستثنی نیست ولی خدا را شاکریم توسعه پایدار و متوازن شهری با همکاری و مشارکت مردم با متولیان شهری صورت پذیرفته است.



نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *