نشانه هايي از ياس و نااميدي رئيس شوراي شهر جم در دولت تدبير واميد

نشانه هايي از ياس و نااميدي رئيس شوراي شهر جم در دولت تدبير واميد

نشانه هايي از ياس و نااميدي رئيس شوراي شهر جم در دولت تدبير واميد

 

✅ تاورتا : سجاد بهزادی

عبارت هاي زيردر يك مصاحبه اي كوتاه با رئيس شوراي اسلامي شهر جم استخراج شده كه اخيرا در رسانه ها ي محلي منتشر شده است.از خوانندگان عزيز انتظار دارم لحظه اي در واژه ها عميق شوند…
” بحران مدیریت داریم نه بحران آب و برق/ آینده پروژه آبرسانی جم مبهم است وگزارش هاي نادرستي از اين طرح به شهرستان داده مي شود/ وزارت نیرو به تعهداتش در قبال مردم عمل نمی کند وتا كنون يك ريال به پروژه آبرساني جم كمك نكرده است / کاهش ساعات اداری، راندمان کار شهرداری را کاهش داده است / پتروشیمی ها کمک نمی کنند!/ تناقض در حرف هاي مسئولان ديده ميشود/ مسئولان با عملکرد ضعیف در جامعه بحران سازی می کنند و این نوع رفتار در مدیریت کشور، آسیب رسان خواهد بود./ چگونه است که امسال با وجود پر شدن ۹۰ درصد ظرفیت سدهای کشور، باز با بحران جدی تر تولید برق مواجه هستیم؟/ سرمایه گذارانی که قرار بود پنل های خورشیدی را توسعه بدهند معلوم نیست کجا هستند/ انتقاد شدید از برداشت آب سفره های زیر زمینی جم برای فضای سبز شهرک ها توسط پيمانكاران نفتي/ ابراز ناامیدی از تکمیل پروژه آبرسانی سیراف و تزریق آب به جم / مسئولین بر اتمام پروژه مهم و حیاتی آب رساني به شهر جم رغبت و جدیتی ندارند و همچنان باید شاهد عملی نشدن وعده ها باشیم/ هشدار در مورد تبعات امنيتي تعلل در تکمیل پروژه انتقال آب سيراف به جم…”
اين نوع كلام ياس آميز سالهاست كه به آرامي در زندگي ما پذيرفته شده است ، اما اين پديده به همين سادگي هم نيست و نشانه هاي خطرناكي براي يك ملت- دولت به شمار مي رود.به چند نشانه آن اشاره مي كنم.
يكم: مردم به دلايل مختلف سالهاي سال است كه در همهمه هاي خود و كنش در فضاي عمومي از اين نوع ادبيات استفاده مي كنند .اما مسئولان ما كمتر اين زوايه از مشكلات كشور را عيان مي كردند. نه اينكه مشكلي وجود نداشته است. بلكه در كشور ما رسم و عادت بر اين بوده است كه ادبيات مسئولان با چاشني مصلحت و اميد كاذب همراه باشد.وقتي يك فرد مسئول از اين نوع ادبيات استفاده مي كند به آن معني است كه وضعيت خراب تر از آن چيزي است كه بتوان حفظ ظاهر كرد.
دوم: هشدار رئيس شوراي شهر جم در مورد تبعات امنيتي عملكرد مسئولان ؛عبارت ساده اي نيست كه بيان ميشود. عمق اين عبارت نشان از ناامني خفته اي است كه در لايه اي از اجتماع وجود دارد. مردم روزانه وبدون واسطه با شوراهاي اسلامي شهر خود ديدار و بسيار عريان مشكلات خود را بازگو مي كنند. لابد رئيس شوراي شهر جم نشانه هايي از اين نا امني را ديده است. توكويل جامعه شناس و سياستمدار فرانسوي اعتقاد دارد ” گاها اعلام خطرهايي كه در كمين يك جامعه است تنها از راه حكومت محلي و يا خودگرداني محلي( شوراهاي شهري) ممكن است.” لذا از اين منظر جايگاه شوراي شهر در بيان اين مسئله از اهميت بالايي به شمار مي رود.
سوم: رئيس شوراي شهر جم كه خود در زمره ي يك مسئول عالي رتبه استان بوشهردر گذشته به شمار مي رود مي گويد ” مسئولان ضعيف هستند ودر حرف هاي آنان تناقض ديده ميشود و وعده هاي آنها عملي نمي شود. ”
شما فكر كنيد براي مردمي كه هيچ چيزي براي اين انقلاب و نظام كم نگذاشتند و بارها در صحنه هاي مختلف از آرمان هاي نظام خود دفاع كردند چقدر سخت است كه به كلي از مسئولان نظام نا اميد شوند. نياز به گفتن نيست كه در اين نا اميدي مردم و تناقض گويي ها مسئولان چه آسيب هايي نهفته است.
عليرغم ميلم از كليات مصاحبه رئيس شوراي شهر جم كه شايد بسياري به سادگي از كنار آن عبور كردند مي توان نتيجه گرفت كه عملا مديريت و توسعه در شهرستان جم و بالاتر از شهرستان دچار اختلال جدي است و نشاني از اميد و تدبيري كه شعار دولت هست ديده نميشود.اگر وضعيت همين باشد كه در مصاحبه ديده ميشود جامعه ايزوله ميشود و در خود فرو مي رود. به عقيده “توكويل” وقتي حاكميت به اين وضعيت گرفتار ميشود ناخواسته ميل به فعاليت و بهبود در انسانها را تباه مي سازد و در اين جامعه انسان ها متوجه نكته غريبي ميشود؛ و گويي همه فعاليتها و تحركات مختل بنظر ميرسد.»/



نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *