یادداشت روز

مشورت حلقه مفقوده شورای شهر و شهرداری که محبوب مردم و همکاران خود نشد

مشورت حلقه مفقوده شورای شهر و شهرداری که محبوب مردم و همکاران خود نشد

 

با ظاهر روشنفکر اما باکینه و دشمنی با منتقدین، رفتاری زیبا نیست

حاصل یک نظر سنجی ساده طی تنها ۲۴ ساعت و شرکت حدود ۴۰۰ نفر در آن، نشان داد عملکرد شورای شهر و شهردار کنونی باعث یاس و ناامیدی در بین شهروندان از اين انتخاب شده است.

در اين نظرسنجي شوراي دوره چهارم به همراه شهردار علمداري با ٥٦ درصد آرا بيشترين رضايتمندي را داشت و بعداز آن رحيم جمالي و شوراي سوم كه كارهاي زيرساختي زيادي در اين دوره انجام شد، با ٢٥ درصد آرا قرار دارد.

اما شوراي دوره پنجم و شهردار كنوني با تمام سروصداهاي تبليغاتي و شو هاي رسانه اي در كنار شوراي دوره دوم با مهندس خورشيدي با ١٠ درصد آراء به صورت مشترك در آخر قرار دارند.

لازم به ذكر است شوراي دوره سوم و شهردار خورشيدي نيز آغازگر عمليات ها و پروژه هاي مهمي براي شهر جم بودند اما اطلاعات چنداني از آن زمان در رسانه ها موجود نيست.

شورایی که با شعار شفاف سازی و همسويي و البته طبق برخی شنیده ها ائتلاف چند عضو آن، توانستند رای اکثریت مردم را به هر شکل ممکن کسب کنند؛ اما چیزی که در تنها حدود یکسال باقی مانده از عمر این دوره از شورا مشخص است، میزان نارضایتی از عملکرد آنان و شهردار منتخب شان بوده است.

گرچه شورای دوره چهارم به همراه علمداری نقایص و مشکلاتی داشتند اما عملکردی مورد رضایت مردم دارند؛ بعضا تخریب و انتقاد از عملکرد شورای دوره چهارم و شهردار سابق راهکاری برای رای آوری از سوی برخی کاندیداهای شورای پنجم بود که در محافل و سخنرانی های انتخاباتی آن دوران به وضوح دیده می شد.

شفاف سازی، همدلی، هم راهی و حل مشکلات زیرساختی شهر از شعار های منتخبین مردم در دوره پنجم شورای شهر بود که از همان اولین ماه های شروع به کار، رخت بربست و جای خود را به قدرت طلبی و اختلافات دروني داد و همچنين معرفي چندين مشاور در حوزه هاي مختلف كه در نهايت سرانجام آن نيز روشن نشد.

با نوشته هایی که از سوی برخی از اعضاء شورای شهر در فضای مجازی نگاشته ميشد، به وضوح مشکلات چون عدم مشورت و خودمحوری یک نفر در شورای شهر جم را میتوان دید تا جایی که اکنون شاهد انشقاق بین ائتلافیون نیز هستم، حال بماند دیگر اعضا.

انتشار روزانه اخبار چند پروژه که بعضاً باقی مانده از دوران قبل است تنها راهکار رسانه ای شهرداری و شورای شهر جم در این دوره است؛ پروژه های چون پارکینگ طبقاتی، استخر سرپوشیده، فاز دوم پارک چگاسه، فرهنگسرا و… تنها پروژه های قابل اتکای این دوره از شورا بود که از همان روزهای اول، عجولانه و در راستای محبوب سازی انجام شد و قول هایی بابت افتتاح چند ماهه آن ارائه شد اما تاکنون و تنها در فاصله حدود یکساله باقی مانده از عمر شورا خبری از اتمام آن نیست، ضمن آن كه برخي از اين پروژه ها براي شهر چنان حياتي به نظر نميرسد.

از همان روزهای اول شروع به کار این شورا با به راه انداختن شو های تبلیغاتی در فضای مجازی شهرستان و رسانه های همسو، قصد القاء همراهي و همفكري همه اعضا باهم داشتند كه اوج آن را در انتخاب شهردارجم شاهد بوديم.

با بازي با نام هاي مختلف، اما در خفا انتخاب شهردار (ابتدا مرحوم ماندگار و سپس صدرالله حيدري) مورد نظر و همسو با يك نفر از اعضاء شورا، اين شومن بازي را ادامه دادند كه به همگان القاء كنند با نظر و مشورت صاحب نظران شهردار جم انتخاب شده است.

با حضور حيدري در شهرداري جم از همان روز هاي اول فاصله زياد بين او و كاركنان زيردستش ديده ميشد، تا امروز شاهد روز شماري بسياري از همكاران وي براي پايان دوره شوراي پنجم و رفتن حيدري از جم باشيم.

بارها از گوشه و كنار ميشنويم كه مردم(حتي مخالفان شهردار سابق) و تعداد قابل توجهي از كاركنان شهرداري جم نظر مثبتي نسبت به رفتارهاي اين شهردار ندارند تا جايي كه مرافعاتي نيز بين آنان صورت گرفته كه آن هم با تهديدات اين شهردار به اتمام رسيده است.

حال كه در اين بازه زماني فاصله شوراي شهر و شهردار به اين حد از نا اميدي رسيده است، اگر اين نظر سنجي به ديد مثبت از سوي اين عزيزان نگريسته شود ودر مقام انتقام و خاموش كردن منتقدين برنيايند، زمان بسيار مناسبي براي اصلاح و تغيير روش كار شوراي پنجم و شهردار محترم است، تا در آينده و در نظر مردم مانند شوراي دوره چهارم و علمداري شهردار آن زمان ماندگار شوند.

عدم وصول عوارض آلايندگي در پي عدم اقدام به موقع شوراي شهر و يا شايد بيخيالي شهردار غيربومي براي وصول آن كه در شوراي قبل و زمان شهردار سابق به صورت ويژه اي پيگيري ميشد چالش بسيار مهمي است كه اين شورا مي تواند در يك سال پيشرو به آن بپردازد تا اندكي محبوبيت از دست رفته خود را بازيابي كند.

شورايي كه تنها دونام با شوراي چهارم و يك شهردار فاصله دارد، در نظر مردم اختلاف زيادي از ميزان رضايتمندي از عملكرد آنان وجود دارد.



نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *