صرف ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه مسئولیت‎های اجتماعی منطقه ویژه پارس

صرف ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه مسئولیت‎های اجتماعی منطقه ویژه پارس

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: به طور کلی از ابتدای فعالیت این سازمان در سال ۱۳۷۷ تا کنون حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه فعالیت های عام‎المنفعه در این منطقه هزینه شده است.

به گزارش تاورتا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران ،سید پیروز موسوی با اشاره به تلاش های کارکنان نفت، گفت: صنعت نفت توانست با عملیاتی جهادگونه در یک بازه زمانی مشخص برداشت گاز از مخازن دریایی پارس جنوبی را افزایش دهد و از قطر پیشی بگیرد؛ این نتیجه مثبت و موثری برای صنعت و کشور در پی داشت.
وی با اشاره به نقش صنعت نفت در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی بیان کرد: پس از انقلاب اسلامی خوشبختانه پتروشیمی های عظیمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس احداث شده که در شرایط تحریم می توانند نقطه اتکایی برای کشور باشند و درآمد ارزی خوبی ایجاد کنند؛ صنعتگران در این منطقه برای خلق ارزش و ایجاد زنجیره کامل تولید نفت و گاز حضور فعالانه ای داشته اند.
موسوی تاکید کرد: ما توانسته ایم محیط زیست را در کنار توسعه صنعت نفت مدیریت کنیم، گرچه در برخی مواقع کاستی هایی وجود داشته است اما هم اکنون برای به صفر رساندن فلرینگ در منطقه تلاش می کنیم.
وی تصریح کرد: زیستگاه های دریا و خشکی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس کنترل شده اند و جلوی تخریب آن ها گرفته شده است؛ از زمان تاسیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تاکنون ۱۴۰۰ هکتار فضای سبز در منطقه ایجاد شده است.
موسوی ضمن اشاره به مشکلات مردم ساکن در حوزه پیرامونی صنعت نفت، گفت: ما در این سال ها تلاش کرده ایم به جامعه پیرامونی صنعت نفت کمک کنیم و خوشبختانه در این جامعه از نظر تحصیلات و مهارت رشد خوبی وجود داشته و جوانان این مناطق امروز بسیار توانمند و صنعتگر هستند.
وی افزود: جاده ها و زیرساخت هایی ایجاد کرده ایم که مردم منطقه می توانند از آن ها بهره مند شوند و در حوزه توسعه آب و برق، درمان و سایر خدمات هم تلاش بسیاری کرده ایم. به طور کلی از ابتدای فعالیت سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در این منطقه تا کنون حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه فعالیت های عام المنفعه هزینه شده است و خوشبختانه در سال های اخیر سازمان های مردم نهاد بسیار خوبی در مناطق عسلویه، کنگان و دیر فعالیت خود را آغاز کرده اند که نگرش بسیار علمی و مترقی دارند.
موسوی با اشاره به سرمایه چشمگیری که پس از انقلاب در این منطقه جذب شده است، گفت: درخلال سال های ۹۲ لغایت ۹۶ مجموعا حدود ۳۷۲ میلیارد ریال سرمایه در حوزه بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جذب شده است.  درخلال این ۵ سال، مجموعا حدود ۲۹۶ هکتار از اراضی منطقه در قالب قراردادهای اجاره به شرط تملیک به سرمایه گذاران واگذار شده است. از سال ۹۶ قالب قراردادهای سازمان تغییر کرده و واگذاری ها به صورت اجاره بلند مدت درآمده است.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اظهار کرد: بحث تکمیل کریدورها که به صنایع پایین دست پتروشیمی منتهی می شوند مطرح است تا با راه اندازی آنها آب، برق، گاز شیرین، خوراک، پروپان، آب دریا و بخار منتقل می شود و بدین وسیله حدود ۱۵۰ کارگاه و کارخانه می توانند در آن منطقه فعالیت کنند؛ با فعال شدن این کارگاه ها، حدود ۷ هزار نفر در آن منطقه مشغول به کار می شوند.


نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *