قهرمان و مربی بین المللی بدنسازی و پاورلیفتینگ

سخنی با رسانه های رشته بدنسازی و پاورلیفتینگ

سخنی با رسانه های رشته بدنسازی و پاورلیفتینگ

 

✒️محمدجواد فرهنگ دوست

امروزه رسانه یکی از عوامل رشد سازمان ها و جوامع مختلف به شمار می رود.

در حقیقت رسانه ها با به چالش کشیدن مدیران، تشویق، انتقاد و … موتور محرک این جوامع هستند.

ورزش نیز نه تنها از این امر مستثنی نیست بلکه به عقیده کارشناسان یکی از عوامل موفقیت و رشد رشته‌ های مختلف ورزشی، در راس آن رشته ای مانند فوتبال، حضور نقادان و مشاورانی رایگان در قالب خبرنگار است.

برخی مدیران فوتبالی حتی به حواشی ایجاد شده توسط رسانه ها نیز به دید فرصت می نگرند که در نهایت مجموع همه این اتفاق ها به جذابیت این رشته، توانایی جذب اسپانسر های قوی، حضور تعداد زیاد تماشاگر و … کمک شایانی نموده است.

اما در این سو متاسفانه اندک خبرنگاران و رسانه های نوپا رشته پرطرفدار بدنسازی و پاورلیفتینگ، رسالت واقعی خود را فراموش و عموما این رشته را در انتشار چند عکس نمایشی و یا در بهترین حالت چند پست آموزشی تخصصی خلاصه کرده اند.

آنها از یاد برده اند که مشکل فعلی جامعه بدنسازی صرفا قهرمان و مربی‌ نیست بلکه خلا مدیران توانمند، عدم حضور حامیان مالی قوی، عدم حمایت معنوی از این رشته و مسائل این‌ چنینی بیش تر خودنمایی می کند.

انتخابات قریب الوقوع فدراسیون فرصتی است که به کاستی های گذشته خاتمه داد و با انتخاب یک رئیس اصلح، شاهد شکوفایی بیش تر این رشته باشیم.

در این برهه، رسانه ها نه تنها توانایی جهت دهی افکار عمومی را دارند، بلکه تا اندازه زیادی بر آرا اعضای مجمع می توانند اثر گذار باشند .
اما متاسفانه از شواهد پیداست اکثر مدیران و سردییران رسانه های بدنسازی با بی تفاوتی به این مساله سرنوشت ساز نگاه می کنند و مانند گذشته منتظر انتخاب شدن رئیس هستند نه انتخاب کردن‌ !!!! که البته نتیجه همان می شود که اکنون هست.

پس به عقیده نگارنده بر خلاف سیزده سال گذشته اینبار خبرنگاران و رسانه های پاک، ترقی خواه و نجیب این رشته باید در راستای دست یابی‌ به فردایی بهتر، محافظه کاری را کنار گذاشته و به گونه ای حرفه ای تر به موضوع ورود کرده و با معرفی کاندیدا و یا حمایت از گزینه شایسته تر بر روند انتخابات تاثیر گذار باشند که حاصل آن رضایت و منفعت بیشتر برای جامعه چند میلیونی ورزشکاران، بیست هزار نفری باشگاه داران و چند هزار نفری قهرمانان و مربیان و البته اصحاب رسانه است.



نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *