خطر انفجار ایستگاه CNG کنار جمعه بازار جم

خطر در یک قدمی جمعه بازار شهر جم،چه نهادی پاسخگوست؟

خطر در یک قدمی جمعه بازار شهر جم،چه نهادی پاسخگوست؟

جمعه بازار شهر جم که کم کم از حالت جمعه آزاری به خطری بزرگ برای مردم تبدیل می شود.

 

از جانمایی نامناسب و آزار دهنده این بازار، تولید انبوه زباله و ارائه اجناس بنجل و نا مرغوب که بگذریم قرار گرفتن آن در کنار جایگاه سی ان جی و روبروی تنها ایستگاه آتش نشانی شهر جم کاری بسیار نسنجیده و ناایمن است.

به گفته بعضی از همسایه های ایستگاه سی ان جی بارها شاهد ترکیدگی لوله گاز این ایستگاه بوده ایم که اگر خدای ناکرده روزی کار از این مراحل فراتر رود و انفجاری رخ دهد چه کاری می توانیم انجام دهیم و اضافه بر آن اگر جمعه عصر هم باشد…

اگر چنین مشگلی پیش بیاید با بار ترافیکی که وجود دارد و عدم نظارت کافی پلیس راهور بر تردد وسایل نقلیه در زمان برگزاری جمعه بازار انجام کارهای خدماتی توسط اورژانس، آتش نشانی و سایر نیروهای خدماتی با کندی و مشکل مواجه می شود.

 

گذشته بر این مساِئل آیا شبکه بهداشت و درمان شهرستان در این مکان با توجه به گرد و خاک های موجود بر ارائه اجناسی که نیازمند رعایت نکات بهداشتی هستند نظارت کافی و وافی را دارد؟

آقایان مسوول لطفا پاسخگو باشید…

تا زمانی که هیچ مشکلی نیست همه ما با خیالت راحت به کار خود ادامه می دهیم و به روزگار لبخند میزنیم اما هر زمانی که مشکلی ایجاد شد دنبال لانه موش می گردیم و سعی می کنیم به هر نحوی مشکلات را گردن دیگری بیاندازیم.

 

مدیران محترم اتاق اصناف،شبکه بهداشت و درمان شهرستان، پلیس راهور، شهردار محترم شهر جم و در راس همه آن فرماندار عزیز، این مشکل نیازمند درایت و تدبیر شماست.

اول باید در جانمایی جمعه بازار در این مکان پر رفت و آمد و خطر زا تجدید نظر گردد.

دوم بایدبا توجه به ظرفیت های شهرجم نسبت به جانمایی جمعه بازار افدام شود و حتی المقدور در جاهای پرخطری چون ،کنار ایستگاه سی ان جی و یا پمپ بنزین ها از احداث جمعه بازار جلوگیری شود.

 

پس بیاید، دوباره و موشکافانه تر به این موضوع که مستقیماً به سلامت مردم مربوط می شود بیاندیشیم…

 



نظرات

3 پاسخ به “خطر در یک قدمی جمعه بازار شهر جم،چه نهادی پاسخگوست؟”

  1. محمد گفت:

    سلام و عرض خسته نباشید .
    نظر شما بسیار به موقع و قابل ستایش هست ، انشاالله که هیچ موقع اتفاق ناگواری رخ ندهد و مسئولان با جدیت این موضوع را پیگیری نمایند. .
    مواردی که بارها مشاهده نموده ام :
    ۱-متآسفانه جمعه بازار هم در داخل بهارستان و هم در شهر جم بسیار بی نظم هستند . و بعد از اتمام فروش کسبه ها با چهره بسیار نامناسبی از زباله برخوردار است .
    ۲- از همه مهمتر برخورد نا مناسب فروشندگان با مشتریان خود که اکثریت آنها غیر بومی میباشند مشاهده میشود و هیچگونه بازرسی هم حضور ندارد .
    ۳-درخصوص پارک خوردوهایی که جهت خرید به جمعه بازار می آیند ( بهارستان و شهر جم ) که همه شاهد بی نظمی و طریقه پارک خودرو ها هستید .
    انشاالله به یاری خداوند شاهد پایان همه این مشکلات باشیم

  2. یک آشنا گفت:

    با تاسف فراوان و عرض تسلیت به مسولین شهر بنام و پر آوازه جم
    چرا با این جملات شروع کردم ؟
    چون هر چه مردم این دوستان را نقد و بررسی می کنند و عیب و ایرادهایی که دارند به دوستان اجرائی گوش زد می کنند و خیلی مودبانه به آنها تذکر میدهند اما دوستان به باد هوا هم نمیگیرند . اصلا اصلی بنام مردم برایشان مهم نیست و تا بوده همین بوده و هست پس امروز دیگر زمان نقد و بررسی نیست بلکه باید با یک تسلیت همه چیز را خاتمه داد .
    همشهری های عزیز جمی خیلی خوب بیاد دارند که شهرداری و مجموعه امور صنفی جم بازار روز میوه و تره بار را انتقال دادند به بازارچه شهرداری رویروی پارک پردیس و در پیرو همین کار نسنجیده و غیر حزفه ای اعلام کردند که هر کس میخواهد در این زمینه فعالیتی داشته باشد باید به بازارچه شهرداری کوچ کند . عده ای که بهترین مکان ها گرفته بودند مشعول به فعالیت شدن و عده ای با قرض و وام بانکی به تدریج روانه بازارچه شدند و عده ای اندک هم مشعول برو و بیا به شهرداری و امور صنفی شهرستان شدند تا بالاخره حرف شان به کرسی نشت و در شهر مغاره ای گرفتند و مشعول به کاسبی شدن و برایشان هم خوب رونق گرفت .
    (در شهر باید مغازه های تره باری باشد فرض مثال افرادی هستند که کهولت سن دارند و توان رفتن این مسیر را ندارند و قادر به دادن هزینه نیستند چکار باید بکنند ووو… ) .
    خب این تا اینجا از اصل مطلب زیاد دور نشویم
    در پی موارد بالا بنا به رفتار و عمل غیر کارشناسی دوستان تعدادی از کسبه بازارچه شهرداری دست به اعتراض های متعددی علیه شهرداری و مجمع امور صنفی زدند اما غافل از این بودند که دیگر شمشیرشان از هر دو لب کُند شده است و از سر ناچاری با خوردن لیوان های متعدد آب خنک همه چیز را به خوبی و خوشی فراموش کردن . اما ، همین که آب گرم شد با چالش دیگری مواجه شدند بنام جمعه بازار به عبارت دیگری از زبان مردم جمعه آزار . جمعه بازار کم کم و با گذشت اندک زمانی جمعه طلایی کاسبان بازارچه شهرداری را به بازار جمعه سیاه تبدیل کرد و باز دوباره غم و اندوه در دل بازارچه شهرداری نشنینان جای گرفت اعتراضاتشان به پی در پی به مراکز مربوطه اعلام میکردند و ولی کاری از پیش نمیرفت تا جایی که اعتراضات مردمی بالاخره به دادشان رسید دیگر صبر و حوصله مردم نیز تمام شد . چرا ؟ چون مسیر اصلی رفت و آمد و تفریح آنها توسط فروشندها بسته شده بود و به ناچار تا پاسی از شب باید در آشغال و بوی گنداب جا مانده از فروشنده های جمعه بازار تردد می کردند .
    بالاخره روز موعود فرا رسید و این خبر تیتر سایت ها محلی شد ” جمعه بازار به روبروی پمپ گاز انتقال یافت” .
    اما عافل از این بودند که این کار از چاله به چاه انداختن است “بار ها و بارها با دوستانم پیش بینی چنین روزی را میکردم .
    متاسفانه سایت خبری بجای نقد و بررسی فقط و فقط به یک خبر به جابجایی بازارجمعه پرداخت .
    جناب آقای شهردار و تیم همراه از شما سئوال درام :
    چرا اینقدر ناشیانه در این مجموعه تصمیم گیری می کنید ؟
    مگر گرفتن چنین تصمیماتی نیازمند مدرک تحصیلی آنچنانی ست که شما و زیر مجموعه محترمتان ندارید ؟
    تصمبم گیری های شما بجای حل مشکل با عرض تاسف برای مردم شهر تبددیل به خطر مرگ شده !
    لطفا برای رفع تکلیف و خواباندن لحظه ای اعتراضات مردم دست به اجرای چنین تصمیمات ناشیانه ای نزنید
    تا کی ؟
    مجال برای ادامه دادن نیست…

  3. همسایه گفت:

    روابط عمومي شهرداري جم
    با سلام من و خانواده ام سالهاست است در فاصله ١٠ متري جايگاه گاز زندگي مي كنيم و با توجه به اضهارات متوليان امر اين جايگاه ايمني كافي نداشته و ندارد و جان من و خانواده ام و همه همسايگان در معرض خطر است، اگر شما جايگاه رو تعطيل كنيد شايد جان عده اي رو نجات بديد، خواهش ميكنم مسئولين به فكر جان ما هم باشن ما هم شهروند هستيم، بهتر بود بجاي اين كار جايگاه رو تعطيل مي كرديد، هم جان همشهريانتان نجات داده بوديد و هم جان ما، در كنار آن هم مردمي كه توان مالي كمتري دارن از جمعه بازار نيازهايشات راحتر تامين مي كردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *