براساس پیش بینی هواشناسی؛

بوشهری ها منتظر سیلاب باشند

تاورتا؛ در پی پیش بینی اداره کل هواشناسی درباره وقوع باران های سیلابی در هفته آینده، ستاد بحران در شهرستان های استان به حالت آماده باش درآمده است.

به گزارش «تاورتا»؛ بوشهری ها بامداد تا اوایل صبح امروز بارش های پراکنده ای را تجربه کردند که طبق اعلام هواشناسی، این شرایط ناپایدار تا ظهر جمعه ادامه می یابد.

برهمین اساس اعلام شده، از اواخر روز شنبه سامانه بارشی جدیدی با پتانسیل بارندگی بسیار بالا وارد استان می شود که از یکشنبه تا پنج شنبه آینده در سطح استان فعال خواهد بود.

پیش بینی شده تحت تآثیر این سامانه، بارش باران از بامداد یکشنبه ابتدا به صورت ملایم و پراکنده آغاز شده و بتدریج از عصر همان روز و طی روزهای دوشنبه و سه شنبه بر شدت آن افزوده شود.

با توجه به بارش مداوم و شدید باران همراه با وزش باد و رعد و برق در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه هفته آینده، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها طی این مدت دور از انتظار نیست.

همچنین در فاصله یکشنبه تا چهارشنبه آینده به سبب وزش باد بر روی دریا، خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

استان بوشهر در فصل آبی ۹۵ که از مهرماه آغاز شده، روزهای خشکی را پشت سرگذاشته، طوری که میزان بارش آن در مقایسه با سال آبی گذشته ۸۵ درصد کاهش نشان می دهد. پیش از این و در مهرماه، هواشناسی استان پیش بینی کرده بود پاییز و نیمه زمستان خشکی خواهیم داشت، ولی از اواسط بهمن و اسفند بارندگی های بیشتری در بوشهر ارزیابی می شود.

البته نکته مهم آنجاست که بارندگی ها در این فصل از سال شاید چندان مطلوب کشاورزان نباشد، ولی می تواند به پر کردن سفره های آب زیرزمینی منجر شود./خلیج فارس



نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *