افتتاحیه خانه سفال شهر انارستان

افتتاحیه خانه سفال شهر انارستان

افتتاحیه خانه سفال شهر انارستان

 
سمن های انارستان نهاد متحول کننده جامعه بوشهر
سمن ها یا همان سازمان های مردم نهاد یا گروه های خودجوش مردمی غیر دولتی و به دور از چشم داشت اقتصادی همان تشکل های مردمی هستند که در زمینه های متفاوت فرهنگی-اجتماعی به فعالیت می پردازند.
در این بین سمن های شهر انارستان در بین سمن های استان بوشهر از جایگاه خوبی برخوردار هستند به نحوی که حدود ۵۰ درصد مجمع سمن های جوانان استان بوشهر اعضای فعال سمن های شهر انارستان تشکیل می دهند و موجب تحولات خوبی در شهر انارستان، شهرستان جم و استان بوشهر شده اند.
یکی از کارهای جالب سمن های شهر انارستان راه اندازی کارگاه سفالگری برای اولین بار در استان بوشهر در خانه سمن های این شهر است؛ در این رابطه خبرنگار ما گفتگویی با شبیر فکوریان نائب رئیس مجمع سمن های جوانان استان و نماینده سمن های شهر انارستان داشت.
فکوریان در این رابطه بیان داشت: در انارستان ظرفیت ها و سمن ها با هم بروز می کنند به نحوی که هر کجا در منطقه ظرفیتی وجود داشته باشد سمن ها مبدل انرژی پتانسیل به جنبشی آن هستند کارگاه سفال یکی از رویا ها و ظرفیت های منطقه ما بود که به واقعیت پیوست.
وی در ادامه بیان داشت: با توجه به ظرفیت و پتانسیل بالای استان تا کنون چنین کاری صورت نگرفته بود و فقط در برازجان و کنگان به تولید قلیان می پردازند؛ اگر یوسف رستمی خواه و همسر گرامیشان خانم موسوی نبودند این امر میسر نبود.
فکوریان در رابطه با همکاری شوراهای شهر انارستان اینگونه پاسخ داد: ما جوانان افتخار می کنیم در شهری زندگی می کنیم که شوراهای آن شهر بیان می کنند ما جزئی از سمن ها هستیم نه بخش جدای از آن و در نشست با سمن ها بیان می کنند ننویسید نشست سمن ها با شورای شهر بنویسید ” نشست همفکری و هم اندیشی سمن ها”
شبیر فکوریان در سوال چگونگی همکاری مردم شهر اینگونه پاسخ داد: به طور میانگین از هر خانواده حداقل یک نفر به طور مستقیم با سمن ها در ارتباط بوده است و مردم ارزش سمن ها دانسته و در هر قدم همراه قدم های ما برای دستیابی به افق زیبای اجتماعی و فرهنگی قدم بر می دارند.
نماینده سمن های شهر انارستان فعالیت بالای سمن های شهر انارستان را مدیون همدلی و هم قلبی اعضای سمن های می دانست و بیان داشت: خوشبختانه قلب های افراد درون سمن ها به مانند زنجیر به هم وصل شده است و همین موضوع ارزش کار ما را نشان می دهد.
وی در ادامه بیان داشت افزایش کیفیت کار سمن ها مدیون خواهرم برای در اختیار قرار دادن منزلش بدون هیچگونه چشم داشتی به ما بوده است و اگر این از خودگذشتگی نبود سمن ها در تابستانی که گذشت نمی توانست کارنامه ای به این زیبایی از خودش بروز دهد.
فکوریان در آخر تبیین کرد: کارهای بسیار زیاد دیگر در ادامه راه باقی مانده است که به حول قوه الهی به سرانجام خواهد رسید و افتتاح کارگاه سفالگری سونار انارستان فقط بخش کوچکی از حرکت بزرگ خواهد بود.



نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *