آغاز مرحله دوم غربالگری کرونا در جم

غربالگری بیش از ۵۷ هزار نفر از جمعیت شهرستان تا پایان اریبهشت ماه

غربالگری بیش از ۵۷ هزار نفر از جمعیت شهرستان تا پایان اریبهشت ماه

 

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان جم، احمد قاسمی از آغاز مرحله دوم طرح غربالگری بیماری کویید ۱۹ در شهرستان جم خبر داد و افزود: با توجه به اجرای موفقیت آمیز مرحله اول غربالگری کرونا در کشور و آغاز گام دوم طرح فاصله گذاری اجتماعی و رفع برخی از ممنوعیت ها، وزارت بهداشت و درمان مرحله دوم غربالگری بیماری کووید ۱۹ را از اول اریبهشت اجرایی کرده است.

قاسمی با بیان اینکه در مرحله دوم بالغ بر ۵۷ هزار نفر از جمعیت شهرستان غربالگری کووید ۱۹ می شوند افزود: پرسنل مراکز درمانی و بهداشتی شهرستان تا پایان اریبهشت ماه نسبت به غربالگری جمعیت ثبت شده در سامانه سیب ( پرونده الکترونیکی بهداشت ) اقدام خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه در مرحله اول طرح غربالگری کرونا، ۹۹٫۸ درصد از جمعیت شهرستان غربالگری شدند گفت: یکی از مزایای این طرح کاهش بار مراجعات مردم به مراکز درمانی بود و موارد مشکوک نیز شناسایی شد.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در شهرستان جم افزود: این طرح با اولویت موارد پیگیری در سامانه خوداظهاری وزارت بهداشت و اعضای خانوار یا نزدیکان فرد بیمار، بستری شده و ترخیص شده با نتیجه تست مثبت آغاز شده و پس از آن مادران باردار و گروه های در معرض خطر(فشارخونی، دیابت، بیمارن قلبی و …) و در پایان سایر جمعیت شهرستان، غربالگری می شوند.

وی گفت: در این طرح پرسنل بهداشت و درمان با شماره ۴۰۳۰ با سرپرستان خانوار تماس گرفته و نسبت به تکمیل پرسشنامه بیماری کووید ۱۹ اقدام می کنند و شهروندان تقاضا دارم با دادن اطلاعات صحیح و به موقع همکاری لازم را با مجموعه بهداشت و درمان داشته باشند.



نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *