پیشگیری از کرونا

تفکری در قاب آرامش

تفکری در قاب آرامش

 

موسوے روانشناس، تحلیلگر روانے، فعال اجتمایے

همراهان صمیمی و گرانسنگ لبخند زیباترین کلیدواژه ی آرامش است. بله ارامش …… شاید لبخند بزنی…. این روزها و لبخند!! این روزها و آرامش!!! با این روزهای متلاطم و تنش زا توأم با استرس چه کنیم؟ حال خود و عزیزان مان چگونه در اینگونه شرایط بحران ها (کرونا و……) اضطراب و استرس ها مدیریت کنیم . اولین قدم حفظ بهداشت شخصی و رعایت بهداشت عمومی است .

با آرامش آموزش های بهداشتی، اخبار واقعی و هیجانات مثبت به خانواده منتقل نمائیم.  در مقابل هر مشکل جسمی وروانی ما باید مسئول و مؤظف و مقیّد به انجام و رعایت باشیم.

باید حس شادمانی بجای ترس و دلهره با بوی امیدواری به زندگی تزریق کنیم. چون شادی و آرامش مانند پروانه هایی هستند که فقط روی گلهای آرام و خوشبو می نشینند و ما لایق آرامشیم و به هیچ قیمت نباید آن را از دست بدهیم. از اخبارهای سمی و زخمی رسانه ها و فضای مجازی برای کودکان مان جدأ پرهیز کنیم زیرا اثر آن جبران ناپذیر و شاید بعدها پیگیری درمانی در پی داشته باشد .

با حفظ خونسردی اتفاقات استرس زا را تشریح و به مثبت ها تعبیر و تفسیر کنیم. چون استرس فرزند ترس هست و افکار ترس می تواند به ما صدمه جدی وارد کند به نحوی که افکار و رفتار ما تحت کنترل خود داشته باشد. این روزها و شب ها و اینگونه کنار هم بودن را یه فرصت استثنائی برای مهمان خود بودن بدانیم و نهایت لذت را ببریم و شاید توفیقی باشد براے مطالعه و خواندن و در هرلحظه نباید از یادگیری غافل شویم، خانه را زندان و قرنطینه ندانیم.

فرصت بی نظیری است براے ترمیم و تفهیم طلاق های عاطفی و طلاق های روانی و نهایتأ شناخت بهای انسان بودن. شعار ندای سلامت :در خانه می مانیم تا زنجیرۂ انتقال کرونا را نابود و این ویروس را سرکوب نمائیم.



نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *