یادداشت: سید عظیم حسینی

همراه با تجربه گرانبهای گذشته امیدواری به فصلي متفاوت

همراه با تجربه گرانبهای گذشته امیدواری به فصلي متفاوت

تاورتا؛ به بهانه نزديك شدن به فصل يازدهم مجلس

مجلس دهم به پايان راه خود رسيد، مجلسي كه انتقادات زيادي بر عملكرد آن وجود داشت و اكثريت مردم آن را باعث بسياري از مشكلات اقتصادي، اجتماعي، سياسي و… خود مي دانند تا جایی که شاهد خوشحالی از به اتمام رسیدن آن در بین مردم نیز باشیم.

حال با پايان اين دور، فصل يازدهم مجلس آغاز به كار خواهد كرد. جايي كه دكتر شيخ موسي احمدي جاي سكينه الماسي را خواهد گرفت.

با ورود شيخ موسي به مجلس چند ويژگي خاص در وجود وي نهفته است كه مي توان به آينده و عملكرد مثبتش اميدوار بود.

اولين و يا شايد بهترين ويژگي شيخ تجربه يك دوره نمايندگي است. انتخاب شعار “متفاوت از گذشته” در انتخابات مجلس یازدهم را می توان حاصل این تجربه و قدرت بالای درک و تحلیل دکتر احمدی دانست.

به نظر ميرسد شيخ در چهار سال فعاليت الماسي در مجلس دهم بيكار ننشسته و به شناسايي نقاط ضعف و قوت در مجلس نهم پرداخته و با تحلیل مناسب آن پا به عرصه رقابت های انتخاباتی گذاشت و شاهد اقبال بالای مردم به سوی خویش بود.

اكنون با يك حساب وكتاب سر انگشتي با درکی از فعالیت های چند ماه اخیر شیخ به همراه تیم قدرتمندی که درکنارش قرار گرفته به راحتی می توان به موفقیت دکتر احمدی در ادامه راه امیدوار بود.

با شناخت مهره هاي نزديك و تاثير گذار به شيخ ميتوان به درك و فهم بالاي شيخ از اوضاع سياسي، اجتماعي، اقتصادي و… حوزه جنوب استان و کشور پي برد.

همين قدر از مهره هاي ارزشمند و تاثیرگذار شيخ ميتوان گفت كه عباس تبركي با سابقه ٣٦ سال مديريت كلان در استان، سيامك بهادري با فعاليت چندين ساله در مجلس شورای اسلامی که باعث آشنایی وی با فوت و فن هاي مجلس شده و يعقوب دراهكي جوان،خوش فكر و توانمند، نشان از دور انديشي شيخ دانست تا جایی که با ترکیب این نفرات به همراه تجربه و تخصص های خود شیخ، بتوان آینده ای روشن و متفاوت برای حوزه جنوب استان متصور بود.

همچنين شيخ فردي مقبولي در بين جريان حاكم در مجلس يازدهم خواهد بود، كسي كه پيشنهاد دهنده و احياء كننده مجمع نمايندگان زاگرس نشين با حدود ١١٠ نماينده است كه نشان از درايت و زيركي نماينده جنوب استان مي دهد تا قدرت چانه زنی و پیشبرد اهداف استان بخصوص در حوزه جنوب در بین دولتمردان کنونی و دولتی های آینده شاهد باشیم.

اتحاد و همفكري چهار نماينده منتخب در مجلس يازدهم از نكات مثبت اين دور است كه باتوجه به سن و تجربه شيخ و اعتمادي كه ديگر نمايندگان استان به وي دارند امكان رياست شيخ را بر مجمع نمايندگان استان را نيز بالا مي برد که این خود یک ویژگی مثبت و رو به جلو برای حوزه جنوب می تواند باشد. ویژگی که در دور قبل شاهد آن نبودیم.

قدرت بيان و چانه زني بالا، حقوقدان و آشنايي با قوانين، شناخت كافي و وافي از مسئولين کشوری و اوضاع مملكت از شاخصه ها و توانمندي هاي بارز ديگر شيخ است كه مي توان مردم جنوب استان و حتي همه استان بوشهر رابه آيندهای روشن اميدوار كند.

 



نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *