نامه اي كه مستندات آن توسط ديوان عدالت ابطال گرديده نشر آن نفعي به كسي نمي رساند

نامه اي كه مستندات آن توسط ديوان عدالت ابطال گرديده نشر آن نفعي به كسي نمي رساند

 

دكتر شيخ موسي احمدي در رابطه با توزيع عوارض آلايندگي جنوب استان گفت: بنده دقیقا این نامه را بررسی کردم تاریخ آن متعلق به روز ۲۱ /۴/ ۱۴۰۰ است که در پاسخ به نامه رئیس سازمان امور مالیاتی کشور از سوی دکتر نوبخت زده شده است.

در این نامه که از سوی رئیس سازمان امور مالیاتی کشور خطاب به دکتر نوبخت زده شده خواستار روشن شدن نحوه پرداخت عوارض آلایندگی سال ۱۳۹۸ شده است.

در این نامه استناد شده به صورتجلسات مربوط به ۲۵/ ۷/ ۱۳۹۶ و جلسه ای که در سال ۱۳۹۸ داشتند طی آن نوشته شده است عوارض آلایندگی صنایع مستقر در استان بوشهر به تفکیک شهرستان های متاثر، وفق در خواست های موجود در جلسه تاریخ ۲۷/ ۸ /۱۳۹۸ طبق جدول ابلاغی سازمان محیط زیست و با تائید کمیته موضوع ماده ۴ سیاست های حقوقی جلسه ۷ /۱۱ / ۱۳۹۸ توزيع گردد.

اما نکته قابل توجه و مهم در پیگیری های به عمل آمده، اعتبارات سال ۱۳۹۸ کلا توزيع شده و دیگر جایگاهی برای این نامه وجود ندارد.

مطلب بعد، صورتجلسه و نامه اي که قبل از این در سال ٢٨/ ١٢ ١٣٩٨ توسط آقای نوبخت به جناب استاندار محترم زده شده بود، با پیگیری هایی که توسط شورای شهر دیر انجام شده است كاملا در ديوان عدالت ابطال شده است یعنی این نامه اکنون جایگاهی برای ابطال ندارد.

ما هم برای آینده پیگیری هایی خواهیم کرد و جلساتی خواهیم داشت تا در برنامه توسعه هفتم و دولت آینده این قضیه را اساسا حل کنیم.

متاسفانه آقای نوبخت در روزهای آخر کاری خود این نامه را به سازمان امور مالیاتی زدند که بگوید ما این نامه با آن قانون اجرا کردیم. یعنی این نامه هیچ جایگاه اجرایی ندارد چون موضوع آن منتفی است و عوارض آلایندگی سال ۱۳۹۸ توزيع شده است.

این نامه مربوط به عوارض سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ هم نیست که بخواهیم حساسیتی نشان بدهیم ضمن اینکه مستندات آن نامه قبلا توسط ديوان عدالت اداری ابطال شده است.

ما در تلاش هستیم تا در روزها و ماه های آینده، این موضوع را در برنامه هفتم توسعه به صورت کامل حل کنیم.

 



نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *