به بهانه گودبرداري هاي غير اصولي در خيابان هاي شهر جم
عدم هماهنگی ادارات و هزینه ای که مردم می دهند
هماهنگی بین نهادها لازمه ی پیشرفت و توسعه ی یک شهر است.عدم وجود مدیریت واحد شهری و عدم هماهنگی بین ادارات با شهرداری و تخصیص بودجه به ادارات مربوطه، موجب موازی کاری با اقدامات شهرداری می شود.
ماهانه شاهد کنده کاری های متعدد و غیر کارشناسی ادارات شهرستان در سطح شهر هستیم، خیابان ها و کوچه هایی که از بیت المال هزینه شده اند به سادگی تخریب و دوباره ساخته می شوند.
براین اساس چند سوال اساسی پیش می آید:
۱_ شورای شهر شهرداری را ملزم به اجرای کوچه و یا خیابان میکند، آیا شهرداری جم قبل از شروع پروژه از کلیه ادارات مربوطه استعلام میگیرد؟
۲_ اگر استعلام میگیرد چرا قبل از انجام کارهای زیربنایی سایر ادارات، اقدام به زیرسازی و آسفالت می کند؟
۳_ باتوجه به اینکه تقریبا تمامی ادارات شهرستان از وضع مالی نابسامانی رنج می برند؛ وظیفه ی پیگیری و اختصاص بودجه مربوط به چه نهادیست؟
۴_ هماهنگی کلیه ادارات برعهده ی فرمانداری شهرستان می باشد، براین اساس فرمانداری چه کار مفیدی نسبت به تخصیص بودجه و هماهنگی ادارات انجام داده است؟
۵_ مدیریت کمیته ی حفاری شهرستان برعهده ی فرمانداریست؛ در این رابطه فرمانداری چه کار تاثیرگذاری انجام داده است؟
اگر هر متر مربع زیرسازی و آسفالت را ۱۵۰،۰۰۰ تومان، مساحت دوباره کاری را ۵۰۰ متر و هزینه برش و گودبرداری را درنظر بگیریم؛ در حدود ۱۰۰ میلیون تومان و آسفالت بار دوم نیز ۷۵ میلیون تومان باشد. درحدود ۱۷۵ میلیون بیهوده از بیت المال هزینه شده است.