معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان جم:

شهروندان به کمپین “من در خانه می مانم ” همراه شوند / مراکز درمانی و خانه های بهداشت خط مقدم مقابله با ویروس کرونا هستن

شهروندان به کمپین “من در خانه می مانم ” همراه شوند / مراکز درمانی و خانه های بهداشت خط مقدم مقابله با ویروس کرونا هستن

 


به گزارش تاورتا به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم، اصغر نوروززاده با تشریح اقدامات مقابله ای با ویروس کرونا در جم اظهار داشت: تیم های عملیاتی مقابله با ویروس کرونا در ٤ مرکز خدمات جامع سلامت تشکیل شده و برنامه عملیاتی هر مرکز نیز با توجه به شرایط آن منطقه تدوین شده است.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان جم خاطر نشان کرد: تیم های عملیاتی مراکز شامل پزشک، پرستار، کارشناس مبارزه با بیماری، کارشناس سلامت روان، کارشناس بهداشت محیط و پرسنل آزمايشگاه می باشند که در حوزه های گسترده ای در مقابله به ویروس کرونا عمل می کنند.

نوروززاده با اشاره به اینکه پایگاه های سلامت شهری و خانه های بهداشت روستایی در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند افزود: بهورزان و مراقبین سلامت با آموزش های لازم و بازدید های مکرر خود از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، آخرین دستورالعمل های پیشگیری از شیوع این ویروس را اجرایی می کنند.

وی با تقدیر از زحمات شهرداران و دهیاران در راستای اقدامات مقابله ای با ویروس کرونا در سطح شهرها و روستاهای شهرستان افزود: معابر و اماکن پرازدحام به صورت مستمر توسط شهرداری ها ضدعفونی می شود و با نصب بنر و پوسترهای آموزشی در سطح شهرها و روستاها، پیام های آموزشی مقابله با کرونا به مردم انتقال داده می شود.

وی از تعامل بالای بیمارستان توحید جم با شبکه بهداشت و درمان جم در انجام اقدامات مقابله ای با ویروس کرونا گفت و بیان کرد: بخش بستری بیماران مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستان توحید راه اندازی شده و از موارد مشکوک نمونه برداری شده و به آزمایشگاه مرجع ارسال می شود.

نوروز زاده از ارائه آموزش های لازم به خصوص راه های پیشگیری از کرونا در مناطق عشایری شهرستان جم خبر داد و افزود: آموزش و پیشگیری موثرین راه قطع زنجیره انتقال این بیماری می باشد که نیازمند عزم راسخ از سوی شهروندان است که در منازل خود بمانند و به کمپین “من در خانه می مانم ” همراه شوند.

وی گفت: جا دارد از همکاری مطب های بخش خصوصی نیز تشکر کنم که اقدامات مقابله ای با ویروس کرونا را انجام داده و با شبکه بهداشت و درمان تعامل خوبی دارند.

در پایان خاطر نشان کرد: اخبار و آمارهای مربوط به ویروس کرونا را تنها از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر دنبال کنید و به شایعه های فضای مجازی توجه ای نداشته باشید.



نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *