زباله های شهرستان همجوار در جم ریخته می شود/ چه کسی مسئول است؟

زباله های شهرستان همجوار در جم ریخته می شود/ چه کسی مسئول است؟

بالاخره بعد از کنگان نوبت طبیعت جم شد.

زباله شهر نخل تقی شهرستان عسلویه به جم گسیل می شود. ظاهرا  شهرداری نخل تقی در اقدامی عجیب اقدام به فرستادن زباله حیطه خود به جم می نماید. حال آنکه گودال زباله جم خودش با آتش گرفتن زباله باعث آلودگی هوا می شود.

چگونه شورا و شهرداری جم اقدام به پذیرش زباله ای بیشتر و متنوعتر از شهرستان جم در جایگاه گودال زباله نموده اند. حال آنکه حتی نظر رییس محیط زیست را دراین مورد جویا نشده و از روی تصمیمات جانبدارانه اقدام به پذیرش زباله نخل تقی نموده اند. اینطور که معلوم است نه شهردار و نه شوراهای جم دلسوز محیط زیست و مردم جم نیستند.

روزانه ۵ ماشین ده تن مخصوص حمل زباله،  زباله های شهر نخل تقی را در جم می ریزند.

با بررسی انجام شده محیط زیست عسلویه و استان در جریان امور نیستند  و محمدی، مسئول محیط زیست جم نیز با سخنان پرابهام اعلام داشته است که حکم از دادستانی  برای توقیف ماشین های حمل زباله شهرداری جم و نخل تقی( دفن زباله شهراری جم نیز غیر اصولی و منافات با محیط زیست است) دارد ولی اقدامی انجام نمی دهد!

اعضای شورای شهر نیز هر کدام سخنان جالب توجه، متناقض و پرابهامی اظهار داشته اند. برخی اعضا نیز با اعلام بی خبری و مخالفت، انجام این کار را به رییس شورای شهر نسبت می دهند.

با همه این تفاسیر کار خلاف عرف شهرداری نخل تقی و موافقت شهرداری و شورای اسلامی شهر جم هیچ چیزی برای منافع مردم جم و سلامت شهروندان ندارد.



نظرات

یک پاسخ به “زباله های شهرستان همجوار در جم ریخته می شود/ چه کسی مسئول است؟”

  1. سعادت طلب گفت:

    با سلام و تشکر از سایت خبری تاورتا در خصوص حساسیت به آلودگی محیط زیست و حفظ سلامت در منطقه لازم است به عرض برسانم تعیین جایگاه دفع زباله به عهده اداره محیط زیست و در کنار این اداره فرمانداری و اداره منابع طبیعی و شهرداری هر منطقه می باشد در منطقه عسلویه و نخل تقی که بیش از دو سوم زباله های تولیدی حاصل از فعالیت شرکت ها می باشد و مسوولیت دفع صحیح آن به عهده مدیریت منطقه ویژه می باشد ولی متاسفانه به علت عدم نظارت فرمانداری و محیط زیست و بر فعالیت های منطقه ویژه دچار اینگونه هرج و مرج شده است
    انتقال زباله های منطقه عسلویه به جم کاملا خلاف مقررات محیط زیستی می باشد
    اگر کار گروه های HSE که بنده بارها تاکید کرده ام به صورت ماهیانه انجام می شد و مستندات دفع زباله در دست فرمانداران و ادارات محیط زیست می بود به هیچ وجه چنینن اتفاقاتی شاهد نبودیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *