رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم خبر داد : آغاز طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در شهرستان جم همزمان با سراسر کشور

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم خبر داد :  آغاز طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در شهرستان جم همزمان با سراسر کشور

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم عنوان داشت: طرح بسیج ملی کنترل فشار خون افراد بالای ۳۰ سال در شهرستان،همزمان با سراسر کشور آغاز و به مرحله اجرا درآمده است.

احمد قاسمی افزود: عامل اصلی مرگ و میر در بیماری های قلبی و عروقی، عدم کنترل فشار خون می باشد که می توان با اصلاح سبک زندگی تا حدود زيادي بیماری فشارخون را کنترل کرد.

وی اضافه نمود: مصرف نمک مهم ترین عامل اصلی افزایش فشار خون است و فشار خون بالا معمولا بدون علامت می باشد که تنها با دستگاه فشارسنج می توان آن را اندازه گیری کرد.

قاسمی بیان داشت: طرح بسیج ملی کنترل فشار خون، از تاریخ ۲۷ اریبهشت ماه لغایت ۱۵ تیرماه با همكاري همه ي ارگان ها و ادارات درکلیه مراکز درمانی و بهداشتی کشور اجرایی می شود.

این مقام مسئول اظهار داشت: در  این طرح کلیه افراد ۳۰سال به بالا، مادران باردار و بیماران کلیوی مورد پایش قرار می گیرند و افراد در معرض خطر شناسایی و تحت درمان قرار خواهند گرفت.

احمد قاسمی گفت: افراد بالای ۳۰سال می توانند با مراجعه به کلیه مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت شهرستان جم نسبت به اندازه گیری فشار خون خود اقدام کنند تا از آسیب های جبران ناپذیر آن پیشگیری کنند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم در نشست های جداگانه با امام جمعه شهرستان ، ریاست سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد بهداشت  و درمان صنعت نفت استان ضمن ارایه جزییات طرح، خواستار همکاری جهت اجرای بهتر و کاملتر این طرح گردید.



نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *