يادداشت وارده:

حقی که می توانست راه حل مشکل کارجویان استان بوشهر باشد

حقی که می توانست راه حل مشکل کارجویان استان بوشهر باشد

 

🔘اگر در آگهی های استخدامی منتشر شده در سراسر کشور دقت کرده باشید خواهید دید که یکی از مهمترین شرایط استخدام شدن این است که متقاضی، متولد و بومی آن استان باشد.

🔘در سراسر کشور معنی بومی یک استان به این صورت است که یا فرد متولد آن استان باشد، یا پدر و مادرش متولد آن استان باشند و یا سه سال آخر مقطع دبیرستان را در آن استان گذرانده باشد.

🔘اما در استان بوشهر سالهاست با اهمال نمایندگان و مدیران استان بوشهر در منطقه پارس جنوبی ابلاغیه ای اجرا می شود که بر اساس آن تا شعاع ۱۰۰ کیلومتری پارس جنوبی بومی این استان می باشند

🔘بر این اساس شهرهای پارسیان، لامرد، مهر و گله دار نیز که در استان های هرمزگان و فارس قرار دارند بومی استان بوشهر محسوب می شوند اما این در حالی است که دستورالعمل مذکور حق بومی بودن را برای مردم شهرستان های جم و عسلویه و کنگان و دیر در شهرهای مورد اشاره قائل نمی شود.

🔘حال سوال ما از استاندار محترم به عنوان نماینده عالی دولت در استان و نمایندگان مردم استان در مجلس این است که چرا این دستورالعمل در سایر مناطق صنعتی کشور همچون منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر، منطقه ویژه پارسیان، منطقه آزاد کیش، پروژه بندر چابهار و … که از قضا ملی نیز هستند اجرا نمی شود و چرا شما نمیتوانید همچون سایر استان ها از حقوق مردم استان و حدود مرزهای استان دفاع کنید تا نمایندگان سایر استان ها به خود جرات دخالت و کسب سهیمه از استانمان را ندهند؟

🔘نمایندگان فعلی مردم در مجلس در نظر داشته باشند که قطعا یکی از اصلی ترین مطالبات مردم و جوانان استان از آنها و نمایندگان آینده مردم استان لغو دستورالعمل بومی بودن تا شعاع ۱۰۰ کیلومتری پارس جنوبی می باشد.

🔘پارس جنوبی که می توانست کلید حل مشکل اشتغال جوانان استان باشد، با سکوت و اهمال مسئولان و نمایندگان در خصوص ابلاغیه بومی بودن تا شعاع ۱۰۰ کیلومتر به فرصتی برای اشتغال افراد جویای کار پارسیان و لامرد و مهر و گله دار تبدیل شده است.

🔘حال افکار عمومی استان منتظر است تا ببیند آیا نمایندگان فعلی استان در مجلس قدمی در جهت لغو این ابلاغیه برخواهند داشت یا خیر؟

🔘قطعا تاریخ قضاوت خواهد کرد….



نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *