پورموسوی

امیدوارم سهرابی دوباره مجبور به عذر‌خواهی از تیمی نشود

امیدوارم سهرابی دوباره مجبور به عذر‌خواهی از تیمی نشود

سیروس پورموسوی در نشست خبری پیش از دیدار مقابل پیکان اظهار داشت:متاسفانه فضای فوتبال پرتنش شده که بخش از آن به اشتباهات داوران و عدم رعایت پروتکل‌ها مربوط می‌شود. اگر قانونی با آن برخورد کنیم اتفاقات دیگری می‌افتد. برگزاری بازی‌های معوقه در بدترین زمان است که اگر یکی یکی به آنها اشاره کنم شاید خیلی از حدس و گمان‌ها مشخص شود.

وی افزود: طبق مدارکی که فدراسیون فوتبال بررسی کرده و نامه‌های آن هم از ۱۵ تیر ماه موجود است وقتی آزمایشات و تست‌های مربوط به استقلال بررسی می‌شود، نامه‌ای از فدراسیون به این باشگاه ارسال می‌شود که شما ۲۵ درصد را ندارید و باید مسابقات‌تان را انجام بدهید. این ۹ نفر باید در راستای‌آزمایی شرکت کنند که از بین آنها ۴ نفر شرایط را داشتند.نامه آن موجود است و اسامی ۴۳ بازیکن استقلال نشان می‌دهد ۲۵ درصد را شامل نمی‌شوند.

وی ادامه داد: کمیته انضباطی اعلام کرد چون پارس جنوبی مدارک نداده تصمیم گرفتیم بازی مجدداً برگزار شود، نیازی نبود پارس جنوبی مدارک دهد چون مستندات در اختیار فدراسیون پزشکی ورزشی بوده، بخشی از این مدارک هم دست آقای  جاودانی است و امیدواریم او که در کمیته انضباطی است به کمیته استیناف تحویل بدهد.

پور موسوی تصریح کرد: بحث دوم در مورد انجام بازی‌ها است، معمولا وقتی مسابقات عقب افتاده، به هر دلیل اگر قرار است دوباره انجام شود باید بعد از تاریخ اعلام شده باشد. مسابقات تا هفته بیست و هفتم در دوم مرداد اعلام شده بود و باید بازی‌های معوقه در آن تاریخ برگزار شود. با توجه به اینکه تیم‌ها بعد از چندین ماه تعطیلی وارد مسابقات شدند و فدراسیون می‌دانست که فشار روی بازیکنان است، وقفه‌ای ۹ روزه را به وجود آورد تا تیم‌ها بتوانند دوباره تست بدهند و پروتکل‌ها را رعایت کنند و بازیکنان با توجه به خستگی‌ها و مصدومیت‌ها بتوانند سه هفته پایانی را انجام بدهند،‌متأسفانه فکر می‌کنم برگزاری مسابقات در پنجم و ششم خیلی به تیم‌هایی مانند پارس جنوبی لطمه وارد می‌کند. کمیته استیناف هنوز رأی را اعلام نکرده و جالب است به ما اعلام کردند شما باید تا پنجم مدارک بدهید و روز ششم برای ما مسابقه گذاشتند.

سرمربی پارس جنوبی اضافه کرد: اگر هر دو تیم در جم حضور پیدا کنند و رأی سه بر صفر اعلام شود چه اتفاقی می‌افتد؟ با توجه به اینکه دو تیم این همه هزینه می‌کنند و در آنجا مستقر می‌شوند یا عکس این ماجرا، ما به دنبال این هستیم که مستنداتی که باید کمیته پزشکی به کمیته انضباطی و استیناف ارائه بدهد را ما تهیه کنیم و ما باید این مدارک را کامل کنیم.

وی در مورد بازی فردای پارس جنوبی مقابل پیکان گفت:‌خدا را شکر بعد از اینکه به مجموعه پارس جنوبی اضافه شدم اتفاقات خوبی رقم خورد. مسؤولین شهری و استانی به تیم نزدیک شدند. رئیس منطقه ویژه پارس کمک می‌کند، مجموعه مدیریت باشگاه بازیکنان و کادر فنی مصمم هستند تا در ادامه نتایج خوبی بگیریم، خدا را شکر اولین حضور من با کسب سه امتیاز با ارزش همراه شد.

وی در مورد تقابل با عبدالله ویسی عنوان کرد:‌ ویسی همیشه برای من قابل احترام است. او دوست و همبازی من بوده، سه سال به عنوان همکار در کنارش بودم. توانستیم در جایی که هیچکس فکرش را نمی‌کرد با استقلال خوزستان قهرمان شویم و خاطرات خیلی خوبی  از هم داریم. مطمئنم با تفکرات هم آشنا هستیم، خوشحالم فردا با مکوندی، ویسی و دیگر اعضای کادر فنی پیکان که بچه‌های خوزستان هستند تقابل داریم.تلاش می‌کنیم یک بازی بدون حاشیه برگزار شود با اینکه خیلی حساس و مهم است و فقط به جنبه‌های زیبایی فوتبال و روح جوانمردی فکر می‌کنیم و تلاش می‌کنیم به آنجا برسیم.

سرمربی تیم فوتبال پارس‌جنوبی جم در مورد قضاوت یک داور جوان در بازی مقابل پیکان گفت:‌ آرزو می‌کنم نتیجه بازی طوری شود که نیاز نباشد سهرابی دوباره از تیمی یا از پارس جنوبی یا پیکان عذرخواهی کند،در کل ما موافق این هستیم که داور جوان به مجموعه داوران اضافه شود. از همه داوران تشکر می‌‌کنم اما فکر می‌کنم چینش و انتخاب داور جوان  بعد از ۲۰ و چند هفته که قضاوتی در لیگ برتر نداشته باعث ایجاد هجمه می‌شود. مثل ما مربیان که باید در زمانی خوب و به موقع از بازیکن جوان در ترکیب تیم‌مان استفاده کنیم، برخی انتخاب‌ها نباید باعث نشود یک جوان بسوزد. کاش کمیته داوران تصمیم می‌گرفت که در شرایط بهتری از داور جوانش استفاده کند.

وی ادامه داد: ‌بعضی مسابقات هستند که نتایج‌شان فقط برای دو تیم تأثیرگذار نیست و در بالا و پایین جدول هم اثر می‌گذارد. امیدوارم داور قضاوت خوبی داشته باشد، شک نکنید در تمام جریان بازی کمک می‌کنیم که بازی خوب و سالمی برگزار شود. آرزو می‌کنم برای او روز خوبی باشد. همه ما مربیان و همچنین کمیته داوران باید احتیاط بیشتری کنیم که جوان‌سوزی نشود.

پور موسوی در مورد اینکه چه تصمیمی برای بازی مقابل استقلال دارد،‌گفت:‌برای استقلال و هوادارانش احترام زیادی قائلم. این تیم یکی از تیم‌های بزرگ ایران و آسیا است. شاید برخی بگویند به شما ارتباطی ندارد چون آن موقع سرمربی نبودید اما وقتی الان سرمربی تیم هستم وظیفه‌ام این است که از اتفاقاتی که رقم می‌خورد هر چند غیرعمد و سهوی باشد تذکراتی بدهم. اینکه کمیته استیناف می‌گوید باشگاه پارس جنوبی باید مدارک را به کمیته انضباطی بدهد اصلا ارتباطی به ما ندارد.

وی خاطرنشان کرد: ما که نگفتیم بازیکن ۴ اخطاره بازی داده که برویم فرم و فیلم بازی را بیاوریم، یا بگوییم کارت خدمت یا کارت مسابقاتش اشکال داشته است. این مسأله پزشکی بوده و مدارک پزشکی طبیعتاً در اختیار سازمان لیگ و ایفمارک است. حیدر بهاروند این مدارک را بررسی کرده در ۱۵ تیر به استقلال نامه داده و گفته فقط این ۹ نفر تأیید شدند و ۲۵ درصد را شامل نمی‌شود و تازه این ۹ نفر هم باید راستی‌آزمایی را طی کنند که ببینیم چه اتفاقی می‌افتد و از آن ۹ نفر هم فقط ۴ نفر تأیید شدند.

وی افزود: همه باید به هم کمک کنیم، نبی اعلام کرده که تا پنجم فرصت ارائه مدارک دارید،پس چگونه ما ششم باید بازی کنیم؟ چون سهیل مهدی اعلام کرده اگر استیناف رأی بدهد ما حاضریم بازی را جابه‌جا کنیم. از او تقاضا دارم با توجه به اینکه بازی ما با پیکان و شاهین حساس است و برای اینکه فشار از روی دوش ما برداشته شود  این بازی (بازی معوقه مقابل استقلال) را از جدول خارج کند، در آن صورت استیناف هر تصمیمی بگیرد ما تبعیت می‌کنیم. ما می‌‌گوییم مدارک و مستندات‌مان این است و همه باید تلاش کنیم آرامش به فوتبال برگردد و آن چیزی که قانون می‌گوید را انجام دهیم. اگر قانون می‌گوید تجدید شود ما حرفی نداریم، می‌گوییم اگر بازی قرار بود تجدید شود چرا این نامه را فدراسیون به باشگاه استقلال ارسال کرده است؟

سرمربی تیم فوتبال پارس‌جنوبی جم در مورد اینکه با این حساب به دنبال تغییر زمان بازی است،‌گفت: بحث رأی یک بحث است، ما می‌گوییم مدارک و مستندات موجود است و فدراسیون فوتبال، حیدر بهاوند و همکارانش تأیید کرده‌اند که به استقلال نامه داده‌اند که شما ۲۵ درصد را ندارید. بحث دوم این است که اجازه بدهید کمیته استیناف رأی را صادر کند و بعد از آن تاریخ بگذارید. ما تابع قانون هستیم و هر چه قانون بگوید را انجام می‌دهیم. امیدوارم بازی خوبی فردا برگزار شود و برای بازیکنانم آرزوی بهترین‌‌ها را دارم.



نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *