گفت و گو با اردلان آَشناگر عکاس تئاتر به بهانه تور نمایشگاه جدید او

گفت و گو با اردلان آَشناگر عکاس تئاتر به بهانه تور نمایشگاه جدید او

 

💢گفت و گو با اردلان آَشناگر عکاس تئاتر به بهانه تور نمایشگاه جدید او؛

🔸”رقص روی عرشه رافائل” نام نمایشگاه جدید اردلان آشناگر است که از تاریخ ۱۴ تیرماه ۱۳۹۸ تور کشوری خود را از شهرستان جم در کافه باراکا آغاز میکند.این نمایشگاه روایتی چهارساله از تاریخ تئاتر استان بوشهر است .
🔹اردلان آشناگر در مورد این مورد گفت:این نمایشگاه در قالب یک تور برگزار میشود که شامل شهرهای جم و بوشهر و شیراز و تهران و انزلی میباشد.
هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی فرم و شیوه ی اجرایی خاص تئاتر بوشهر که نشات گرفته از فرهنگ مردم این خطه از کشور است میباشد،در انتخاب آثارسعی شده که از یک سبک خاص اجرایی تئاتر پیروی شود و تمامی عکس های منتخب دیدگاه من را از شیوه ی اجرایی خاص تئاتر بوشهر به مخاطب برسانند.
در هر شهر محل برگزاری نمایشگاه دارای یک تم خاص است و تعداد عکس ها و حتی نوع افتتاحیه نمایشگاه در شهرها با یکدیگر متفاوتند.
🔸وی در ادامه افزود : مثل هر شاخه ی هنری ،عکاسی تئاتر علم و مهارت های خاص خود را دارد ولی متاسفانه در کشورما عکاسی تئاتر از دید برخی ازعکاسان مانند عکاسی خبری تلقی میشود و فارق از هرگونه زیباشناسی و درک خاص این هنر وارد این حرفه میشوند.
🔹از دیگر مشکلات این عرصه میشود به بی تعهدی برخی از کارگردانان و پایبند نبودن به حقوق عکاسان تئاتر هم در بحث کپی رایت و هم در بحث مادی نام برد.
وی در پایان گفت : امیدواریم روز به روز شاهد پییشرفت بیشتر تئاتر بوشهر در سطوح مختلف باشیم ،اول از ریاست محترم انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر جناب یار احمدی بابت حمایت های همه جانبه ایشان از هنرمندان عرصه تئاتر و مخصوصا عکاسان تشکر میکنم.
از رییس انجمن هنر های نمایشی شهرستان جم و اداره ی ارشاد این شهرستان و از رسانه ی تاورتا جهت حمایت از هنرمندان بی دریغ سپاسگذارم.

اردلان آشناگر عکاس تئاتر فعالیت خود را از سال ۱۳۹۲ در زمینه ی عکاسی تئاتر در شهر بوشهر آغاز کرد
این دومین نمایشگاه انفرادی اوست که در بوشهر برگزار میشود نمایشگاه پیشین وی به نام “نی مه” طبق شعری به همین نام بود و کاری از گروه ” لیان” که روایتی متفاوت از یک عاشقانه ی جنوبی را به تصویر کشیده بود .



نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *