نکاتی پیرامون عوارض آلایندگی عسلویه

🔴نکاتی پیرامون عوارض آلایندگی عسلویه

🔵خوان یغما

✍🏻حسن رمضانی -نایب رئیس شورای اسلامی استان بوشهر

🔰تقریبا همزمان با اوج گرفتن نارضایتی از تبعیضات مصوبات سفر ریاست جمهوری و توزیع ناعادلانه عوارض آلایندگی در جنوب استان بوشهر، شاهد ادعای سهم خواهی برخی مسوولان شهرستان های استان همجوار هستیم که گویا مدت هاست به صورت چراغ خاموش تحرکاتی را با برخی سازمان ها، برای تصاحب عوارض آلایندگی جنوب استان بوشهر آغاز کرده اند.

در کنار واکنش های استاندار بوشهر،نمایندگان مجلس و شوراهای اسلامی ،هر فرد و مسئولی بنا به فراخور پست و جایگاه خود، مطالبی را مطرح نموده است.
در ادامه اینجانب به عنوان نمایندگی از نهاد مردمی شورای اسلامی استان بوشهر لازم دیدم نکلاتی را در این خصوص بیان نمایم؛

۱٫تضییع حق مسلم مردم عسلویه و جنوب استان بوشهر در نحوه توزیع عوارض آلایندگی پذیرفته نیست و از مسوولان استان می خواهیم در کوتاه ترین زمان، ضمن تجدید نظر در خصوص نحوه توزیع آلایندگی، با تعریف پروژهای شاخص استانی در این مناطق ، به جبران مافات بپردازند.

۲٫ در برهه حساس کنونی مجالی برای بروز اختلافات داخلی در استان وجود نداشته و تنها باید یکصدا به مرکز نشینان مخابره گردد و آنهم یک «نه تاریخی دیگر» به کسانی است که هر از چند صباحی به دنبال راه نفوذ و بهره گیری بیشتر از خوان جنوب استان بوشهر هستند.

۳٫جامعه پویای استان بوشهر در گذشته نیز بخوبی ثابت کرده است که در میان تلاطم ها، توانایی اداره امور و پیگیری مطالبات معقول و منطقی مردم خود را دارد و برای دفاع و تحقق خواسته ها از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند.

۴٫فعالین سیاسی، اجتماعی و رسانه های بیدار استان بوشهر مراقب شیطنت های خارج از استان برای ایجاد انشقاق در بین مسئولان و مردم مناطق مختلف استان باشند و در کنار مجمع نمایندگان استان بوشهر، مجموعه استانداری و شوراهای اسلامی، با همدلی و انسجام به قدرت و سدی نفوذ ناپذیر برای دفاع از حقوق مردم تبدیل گردند و روزی نیاید که آن شعر معروف”روزی ز سر سنگ عقابی به هوا خاست” برای ما مصداق پیدا کند که در آخر عقاب ببیند تیری که شکارچی او را هدف قرار داده، از پرهای خویش است.

۵٫ افرادی که همواره چشمع طمع به منافع و منابع جنوب استان بوشهر دوخته اند، یک روز مسئله الحاق عسلویه به فارس را مطرح می کردند،یک روز با نادیده گرفتن حق و حریم مردم پارسیان و استان هرمزگان و با مصوبه هیات دولت و شورای عالی امنیت ملی در صدد اتصال خود به دریا هستند و امروز که در کنار مردم پارسیان برای فائق آمدن بر آمال خود، با تمسک و تفسیر قوانین، پرچم ادعاهای خاصی را برای عسلویه استان بوشهر بلند می کنند، خوب بدانند زیر بار ظلم و زور نرفتن در کنار مهمان نوازی،غیرت و مردانگی از خصلت های دیرین مردم استان بوشهر است که از تاریخ خود به ارث برده اند.

۶٫نماینده محترم لامرد و مهر که با لحنی طلبکارانه به استاندار بوشهر می تازد، برای او تنها قدرت نمایندگی مردمش در مجلس متصوریم نه قدرتی تصمیم ساز در هیات دولت و بداند با ترویج سخنان عدالت منشانه حضرتشان که داعیه دار دفاع از مردم عسلویه و جنوب استان بوشهر شده اند، بیشتر به یک صحنه کمدی و تراژدی مضحک شباهت دارد.

۷٫مسوولان وزارت نفت نیک می دانند که جنوب استان بوشهر سالهاست که در صلح و صفا،میزبانی مهربان برای دهها هزار نفر نیروی شاغل از سراسر کشور است و عوارض آلایندگی گرچه به نام عسلویه و این مناطق وصول می گردد اما مدیریت شهری،تمام این درامدها را صرف بهبود زیر ساخت ها و امکاناتی می کنند که تماما در اختیار این صنعت عظیم و کارکنان پرشمار آن گذاشته شده است و اگر بگوییم سهم مردم عسلویه و استان بوشهر از بزرگترین کندوی گازی جهان،تنها نیش و موم آن بوده است،حرفی به گزاف نگفته ایم.

۸٫ سازمان محیط زیست کشور با اظهار نظرهای بی پایه و اساس، دست از حاتم بخشی حق مسلم مردمی که در یک قدمی فلرها روزگار می گذرانند و پیراهن کودکانشان بوی گاز می دهد برداشته و مراقب باشد در فضای آلوده ای که به بازی گرفته شده اند، عوارض سختی بر سلامت حرفه ای خود بر جای خواهند گذاشت.

🔸در پایان از مسئولینی که در مقام و معرض تصمیم گیری این مهم قرار دارند انتظار می رود هنگام بررسی و اظهار نظر در رابطه با مسائل زیست محیطی و بحران آلایندگی عسلویه، وضعیت جغرافیای – سیاسی،منابع تنش و تهدید های اجتماعی را نیز در نظر بگیرند، چرا که اوضاع مملکت از نظر سیاسی و اقتصادی در شرایطی نیست که برخی ها با دنبال کردن ادعاهای نسنجیده و طرح های ناپخته بخواهند بار اضافی بر دوش دولت گذاشته و فضای امن و آرام پایتخت اقتصادی و انرژی کشور را متلاطم سازند.
https://t.me/joinchat/AAAAAECQXJPrezv66VWm8A



نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *