مصرف آب در استان بوشهر کاهش یافت

مصرف آب در استان بوشهر کاهش یافت

تاورتا؛معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: در ۱۰ ماه امسال ۵۹ میلیون و ۶۸۷ هزار مترمکعب آب آشامیدنی در شهرهای استان بوشهر مصرف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد کاهش دارد.

به گزارش «تاورتا» به نقل از تسنیم؛ سهراب بیاتی صبح امروز در نشست بررسی وضعیت آب شبکه آبرسانی شهرهای استان بوشهر با بیان اینکه بیش از ۲۶۵ هزار مشترک آب در شهرهای استان بوشهر تحت پوشش شرکت آبفا قرار دارد اظهار داشت: از این میزان مشترک حدود ۹۲ درصد آن مشترک خانگی و مابقی در عرصه‌های تجاری‌، صنعتی‌، اداری و سایر کاربری‌های دیگر هستند.

وی از واگذاری ۵ هزار و ۹۱۹فقره انشعاب آب در شهرهای استان بوشهر خبر داد و افزود: در ۱۰ ماه امسال علاوه بر واگذاری ۵ هزار و ۹۱۹ انشعاب آب ۲ هزار و ۵۱۷ فقره انشعاب فاضلاب نیز واگذار شده که ۹۳ درصد آن در بخش خانگی است.

معاون درآمد و امور مشترکین آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به وجود انشعابات غیر‌مجاز آب استان بوشهر افزود: بر‌اساس بررسی‌های انجام شده بیشترین انشعابات غیر‌مجاز آب در شهرهای بوشهر ، برازجان و گناوه شناسایی شده که این انشعابات ساماندهی می‌شود.

بیاتی از تعویض کنتورهای فرسوده به‌ صورت رایگان خبر داد و ‌تصریح کرد: در ۱۰ ماهه امسال یک‌هزار و ۵۰۰ کنتور فرسوده آب در شهرهای استان بوشهر تعویض شده که با تامین اعتبارات لازم کنتورهای فرسوده و معیوب شناسایی شده امسال به صورت رایگان تعویض می‌شود.

وی با بیان اینکه مشترکان خانگی رعایت الگوی مصرف را در برنامه دارند گفت: بیش از ۵۷ میلیون و ۶۸۸ هزار متر مکعب آب در ۱۰ ماه  امسال مصرف شده  که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد کاهش دارد.

بیاتی با تاکید بر فرهنگ مدیریت مصرف آب در حوزه‌های خانگی، اداری و خدماتی گفت: مشترکان برای کاهش هزینه آب مصرفی با مدیریت فرهنگ مصرف آب تلاش کنند آبی که با مشقت تامین و توزیع می‌شود‌، هدر نرود.

معاون درآمد و امور مشترکین آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه تعرفه آب مصرفی شهرهای استان بوشهر ۷ درصد هزینه تمام شده آب است تاکید کرد: برای هر مترمکعب آب بیش از ۳هزار تومان هزینه می‌شود که از مشترکان حدود ۲۹۰ تومان دریافت می‌شود.



نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *