آکادمی باشگاه پارس جنوبی جم؛ اسمی بزرگ و دهی ویرانه

مدیرعامل باشگاه پارس جنوبی جم؛ از عدم پذیرش اشتباهات مدیریتی تا تلاش خاموش برای نابودی تیم های پایه

مدیرعامل باشگاه پارس جنوبی جم؛ از عدم پذیرش اشتباهات مدیریتی تا تلاش خاموش برای نابودی تیم های پایه

سید عظیم حسینی؛ در این یادداشت به بررسی مدیریت ضعیف و منفعل مدیر عامل باشگاه پارس جنوبی جم  در تیم های پایه خواهیم پرداخت.

این مطلب سوای نتایج گذشته تیم بزرگسالان و زحمات مدیریت باشگاه در امر باشگاه داری، بخصوص در تیم برزگسالان است که بر کسی پوشیده نیست و جای تقدیر و تشکر دارد؛ مردم و هواداران فهمیم شهرستان جم نیز به این واسطه قدردان زحمات آقای مدیرعامل و مدیریت باشگاه هستند.

اما این ها بهانه خوبی برای عدم نقد و انتفاد بر عملکرد مدیریت باشگاه در سایر حوزه ها بخصوص تیم های پایه، نیست و ما در اینجا بنا داریم به نقدی بر عملکرد ضعیف مدیر عامل این حوزه که در مصاحبه اخیرش هویداست بپردازیم.

وی در مصاحبه اول هفته قبل که در یکی از سایت های  خبری شهرستان منتشر شد با عنوان:

فعالیت تیمهای پایه با قدرت ادامه دارد/ همیشه بهترین امکانات در اختیار تیم های پایه قرار

طبق مصاحبه مدیرعامل محترم نتایج تیم های پایه بخصوص امید و جوانان عالی بود و همه چیز خوب پیش میرفت؛ اما باید به نحوه بستن تیم ها و گرفتن نتایج به خصوص این دو تیم پاسخ داد.

همگان خوب می دانند که فلسفه آکادمی و تیم های پایه در هر باشگاه بازیکن سازی و کشف استعداد ها و آینده سازی فوتبال آن منطقه است.

تیم های امید و جوانان نتایج بسیار خوبی گرفته اند و شاهد آن لیگ برتری شدن امید ها و لیگ یکی شدن جوانان است که بر کسی پوشیده نیست، اما حاصل آن برای نه تنها فوتبال جم بلکه برای چهار شهرستان جنوبی استان که به نحوی باید از پارس جنوبی سهمی داشته باشند چه بوده؟ جواب این سوال که می توان با چشم دید هیچ است چرا که اگرنتیجه مثبتی داشت شاهد حضور بازیکنان مستعد در تیم بزگسالان بودیم.شاهد ظهور مهدی قائدی ها، یونس دلفی ها و… که در این چهار شهرستان در صورت بهاء دادن به جوانان کم نیستند.

یکی دیگر از شواهد مدیریت ضعیف تیم های پایه کوچ بازیکنانی است که با سرمایه این باشگاه و شهرستان جم با امکانات ضعیف پرورش یافته اند، به سایر تیم های هم استانی است.

لازم به ذکر است که تیم های شاهین و ایرانجوان که هم استانی ما هستند بعد از شکست ها و سقوط های گذشته خود، با تجربه ای گرانبها به امر جذب و پرورش بازیکنان پایه و بومی ایمان پیدا کرده اند و همانند بزرگسالان خود به این تیم ها بها می دهند.

باید از مدیریت این باشگاه پرسید بعد از گذشت چهارسال از فعالیت باشگاه در رده پایه چند بازیکن بومی چهار شهرستان دیر، کنگان، جم و عسلویه از تیم های جوانان و امید ها به تیم بزرگسالان تزریق شده؟ در این مورد فقط می توان  از حضور محسن خاکسار در تمرینات تیم بزرگسالان یاد کرد که آن هم بعید به نظر می رسد ثانیه ای در یک بازی لیگ برتری روی نیمکت بنشیند ؛ بازی کردن وی هم پیشکش .

وقتی صحبت از بهترین امکانات برای تیم های پایه از سوی یک مدیرعامل لیگ برتری مطرح می شود اذهان به سوی یک امکانات کامل سوق پیدا می کند که باید خوانندگان عزیز بدانند که این نمونه ای از صحبت های کذبی است که در مصاحبه مدیر عامل به چشم می خورد.

در سال های اول و دوم در بحث تهیه امکانات باشگاه بسیار خوب عمل کرد و کسی منکر این تلاش هانیست. در آن سالها امکاناتی چون البسه بازیکنان، تغذیه بعد از بازی، آب آشامیدنی، امکانات تمرینی، البسه مربیان در تیم های پایه و… به صورت کامل و مطلوب فراهم بود اما از سال دوم به بعد کم کم و با گذشت زمان روز به روز شاهد آب رفتن توجه باشگاه و مدیریت به تیم های پایه بودیم تا جایی که مربیان آرزوی دیدن مدیرعامل و یا یک نفر از نزدیکان وی در باشگاه را داشتند.

اما امسال شاهد اوج بی مهری باشگاه به تیم های پایه هستیم. در سال جاری در مدارس فوتبال کار به جایی رسید که از والدین فوتبال آموزان خواسته شد توپ و وسایل تمرین، آب و لباس برای فرزندان خود تهیه کنند و حتی شنیده شده مدیریت باشگاه از مسوولین آکادمی خواسته اند پول مربیان را نیز از والدین بگیرند.

بهترین شاهد این نوشتار والدین و مربیانی هستند که در مقابل مدیریت باشگاه جرات حرف زدن داشته باشند و صد البته سرپرستان تیم های پایه که به خاطر مدیریت ضعیف مدیرعامل باشگاه در تیم های پایه تا خرخره در قرض و بدهی به مغازه داران فرو رفته اند.

در جایی گفته شده تیم های امید و جوانان به جای خوابگاه در هتل مستقر شده اند اما خوب است از سرپرست تیم های جوانان و نوجوانان می پرسیدین که تیم جوانان در تبریزو نوجوانان در بندرعباس در چه دخمه ای اردو داشتند. تصویر آن خوابگاه دخمه مانند موجود است تا خوانندگان بدانند منظورمدیرعامل عزیز از هتل چیست.

پول مربیان تیم های پایه از سال قبل پرداخت نکردید، باشگاه پول ندارد و شما توانایی جذب اسپانسر و تهیه پول را ندارید، به جای فرافکنی، صادقانه با مردم و هواداران حرف بزنید و مشکلات و ضعف هایتان را بپذیرید.

مشکلات وجود دارد و هواداران درک می کنند اما اینکه اعلام کنید که مشکلی نیست و همه چیز گل و بلبل است خارج از انصاف و و واقعیت است و فراکنی کاری زیبا و شایسته مدیریت باشگاه و مردم شهرستان جم که در همه حال حامی تیم خود هستند، نیست.

البته که منتظر شمشیر از رو بستن حامیانتان در فضای مجازی مقابل خود، طبق معمول هستیم، اما به جان می خریم شاید راهی روشن برای فوتبال جم گشوده شود.

 



نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *