با کمک نیروهای هلال احمر جم

فرد گرفتار شده در کوه های صعب العبور هفت چاه نجات یافت + عکس

فرد گرفتار شده در کوه های صعب العبور هفت چاه نجات یافت + عکس

فرد گرفتار شده در کوه های صعب العبور هفت چاه توسط نیروهای هلال احمر شهرستان جم نجات یافت.

به گزارش تاورتا به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر شهرستان جم احمد یزدانی رییس هلال احمر جم از نجات فرد گرفتار شده در کوه های هفت چاه جم خبر داد و گفت: راس ساعت ۱۵طی تماس تلفنی از مرکز  ۱۱۲ جمعیت هلال احمر  استان بوشهر مبنی بر تماس فردی که اعلام کرده بود  در دره ی عمیقی در منطقه صعب العبور  و کوهستانی هفت چاه شهرستان جم گرفتار شده است،بلافاصله تیم امداد کوهستان به سرپرستی قاسم علیزاده به منطقه حادثه با یک دستگاه خودروی امدادی کمک دار(آمبولانس ) اعزام شدند.

احمد یزدانی افزود: تیم کوهستان به دلیل گستردگی منطقه و صعب العبور بودن پس از یک ساعت عملیات جستجو و نجات به مصدوم دسترسی پیدا کردند.

وی ادامه داد: مصدوم در یک دره ی عمیق ۱۰۰ متری گیر افتاده بود که بلافاصله نجاتگران با بستن کارگاه و رعایت موارد ایمنی به عملیات فرود به ته دره را انجام دادند و پس ارزیابی و کنترل علایم حیاتی، مصدوم را از عمق دره به بالا هدایت نمود.

یزدانی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه جم یک منطقه زیبای گردشگری و کوهستانی است و حوادثی از قبیل سقوط از ارتفاع، گیر افتادن فرد و مفقود شدن مکررا اتفاق می افتد نیاز به تاسیس پایگاه امداد کوهستان به شدت احساس می شود .

وی در پایان گفت :نیاز است تمامی شهروندان نکات ایمنی و توصیه های هلال احمر را جدی بگیرند و اگر قصد کوهپیمایی و کوهنوردی را دارند حتما نکات ایمنی را رعایت کنند و یک نفر را به عنوان راهنما و آشنا به منطقه همراه خود داشته باشند.

 



نظرات

یک پاسخ به “فرد گرفتار شده در کوه های صعب العبور هفت چاه نجات یافت + عکس”

  1. زاهد حسن پور گفت:

    یکی از شعارهای اساسی هلال احمر، عمل به جای حرف است. آنها با به خطرانداختن جان و هستی خود، برای نجات انسان در هر نقطه ای از جغرافیای عالم تلاش کرده و نسبت به بهبود اوضاع جسمانی و روحی آسیب دیدگان از هر طبقه و گروهی اهتمام می ورزند.
    برای همه ی عزیزانی که در این نهاد مشغول خدمت به مردم هستند، آرزوی سلامتی را دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *