به بهانه گودبرداري هاي غير اصولي در خيابان هاي شهر جم

عدم هماهنگی ادارات و هزینه ای که مردم می دهند

عدم هماهنگی ادارات و هزینه ای که مردم می دهند

هماهنگی بین نهادها لازمه ی پیشرفت و توسعه ی یک شهر است.عدم وجود مدیریت واحد شهری و عدم هماهنگی بین ادارات با شهرداری و تخصیص بودجه به ادارات مربوطه، موجب موازی کاری با اقدامات شهرداری می شود.

ماهانه شاهد کنده کاری های متعدد و غیر کارشناسی ادارات شهرستان در سطح شهر هستیم، خیابان ها و کوچه هایی که از بیت المال هزینه شده اند به سادگی تخریب و دوباره ساخته می شوند.

براین اساس چند سوال اساسی پیش می آید:

۱_ شورای شهر شهرداری را ملزم به اجرای کوچه و یا خیابان میکند، آیا شهرداری جم قبل از شروع پروژه از کلیه ادارات مربوطه استعلام میگیرد؟

۲_ اگر استعلام میگیرد چرا قبل از انجام کارهای زیربنایی سایر ادارات، اقدام به زیرسازی و آسفالت می کند؟

۳_ باتوجه به اینکه تقریبا تمامی ادارات شهرستان از وضع مالی نابسامانی رنج می برند؛ وظیفه ی پیگیری و اختصاص بودجه مربوط به چه نهادیست؟

۴_ هماهنگی کلیه ادارات برعهده ی فرمانداری شهرستان می باشد، براین اساس فرمانداری چه کار مفیدی نسبت به تخصیص بودجه و هماهنگی ادارات انجام داده است؟

۵_ مدیریت کمیته ی حفاری شهرستان برعهده ی فرمانداریست؛ در این رابطه فرمانداری چه کار تاثیرگذاری انجام داده است؟

 

اگر هر متر مربع زیرسازی و آسفالت را ۱۵۰،۰۰۰ تومان، مساحت دوباره کاری را ۵۰۰ متر و هزینه برش و گودبرداری را درنظر بگیریم؛ در حدود ۱۰۰ میلیون تومان و آسفالت بار دوم نیز ۷۵ میلیون تومان باشد. درحدود ۱۷۵ میلیون بیهوده از بیت المال هزینه شده است.

 

  



نظرات

3 پاسخ به “عدم هماهنگی ادارات و هزینه ای که مردم می دهند”

  1. Hhh گفت:

    تا بوده همین بوده،همینجور هم خواهد ماند،
    هنوز خیلی مونده تا پیشرفت کنیم

  2. mehdi گفت:

    در عجبم از شخصی که این متن رو نوشته خوب استاد بزرگوار قطعا یک متر حفاری بدون مجوز شهرداری صورت نمیگیره و شهرداری هم آنچه که همه ما میدانیم اگر هزینه بازسازی و تعمیر محل یک میلیون تومان باشه در عوضش پنج میلیون تومان دریافت می کنه و آنچه در حفاری ها دیدیم ضعف شهرداری کاملا مشهوده علیرغم اینکه هزینه کامل بازسازی رو میگیره ولی متاسفانه هیچ اقدامی جهت تعمیر یا انجام نمیده و یا با تاخیر چندماهه و یا چند ساله انجام میده شهرداری با توجه به اینکه اول هزینه رو می گیره و بعد مجوز حفاری رو صادر میکنه باید به محض اتمام کار شروع به بازسازی محل کنه ضمنا برای حفاری راهنمایی و رانندگی نیز در جریان قرار میگیره که باید با نظارت اونا علائم اخطاری در محل حفاری نصب بشه نتیجه اینه که حفاری در هر مکانی امکان داره صورت بگیره بنا به هر دلایلی این وظیفه شهرداری و راهنمایی و رانندگی هست که بموقع و بصورت صحیح کار خودشون رو انجام بدن تا مشکلی پیش نیاد ضمنا نگارنده محترم می بایست قبل از اقدام به ارسال این متن تحقیقات لازم رو انجام میداد

  3. لحظه گفت:

    کاش مشکلات این شهرستان فقط به چاله چوله ها ختم می شد ، تفاوت طبقاتی که در این شهرستان دارد با سرعت باور نکردنی پیشرفت می کند نیز تحت نقد و بررسی قرار دهید
    تفاوت امکانات در شهرک ها و شهر نشینان بومی شهرستان
    برای یک شهرستان بسیار نازیبا و بی درایتی است که خود شهر که مردمان بومی آن حق آب و گل دارند تا این حد در بی امکاناتی زندگی کنند بعد شهرک ها تمام امکانات را داشته باشند
    و جالب این جا که امکانات خود را درون چهار دیواری ها و قوانین خاصی قرار می دهند که مبادا مردمان بومی بخواهند از آن استفاده کنند
    جای بسی تاسف دارد برای تمامی مسئولین این شهرستان
    ( لطفا کمی اندیشه کنید. آبی که به خانه رواست به مسجد حرام است )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *