شوراهای شهرهای جم و انارستان

“شوراهای شهر جم و انارستان مانند کلافی سر در گم”

“شوراهای شهر جم و انارستان مانند کلافی سر در گم”

“شوراهای شهر جم و انارستان مانند کلافی سر در گم”

بعد از گذشت چند ماهه از شروع بکار شوراهای اسلامی شهرها و روستاها و معرفی ۹۵ درصدی شهرداران در سطوح کشور، شهر های جم و انارستان خلاف انتظار مردم کماکان مانند کلافی سر در گم هستند.
طی روزهای اخیر و با گذشت زمان، حساسیت مردم نسبت به انتخاب شهردار کمتر شده و شهرهای جم و انارستان از شهرستان جم هنوز اقدامی جهت معرفی شهردار ننموده اند.
ماندگار در جم ماندگار نشد و نتوانست با لابی هایی که داشت تاییدیه بگیرد و عملا دستش از صندلی شهرداری جم کوتاه شد.
شورای شهر جم که شعارهایی مبنی بر شهردار کارآزموده و قوی سر داده و می گفتند بدون فوت وقت از ابتدای کار معرفی خواهد شد، متاسفانه به بن بست خورده اند.
شورایی که در شعارهای تبلیغاتی امید فراوانی در دل مردم ایجاد کرده بود و مردم نیز به تبع آن، حساب ویژه ای روی اعضای آن باز کرده بودند، به یکباره معادلات بهم خورد و متاسفانه خبرهای خوشی از این شورا به گوش نمی رسد و شاهد اختلاف در بین اعضاء آن هستیم.
متاسفانه اکثر گزینه های قوی و توانا که در ادوار گذشته شهرداران موفقی بوده اند، در استان معرفی و حتی شروع به کار کرده اند و فقط کسانی باقی مانده اند که انگیزه چندانی برای فعالیت نداشته و یا خواهانی ندارند.
شورایی که مردم به چشم اصلاح طلب و اعتدال به آنها نگاه می کردند، در این روزهای اخیر عرصه را برخود تنگ می بینند و ناچارا با شهرداری که سابقه خوش خدمتی در دولت احمدی نژاد دارد، مذاکره می کند.

شورای شهر انارستان نیز اوضاعی بهتر از شهر جم ندارد.
بعد از رسانه ای شدن خلیلی به عنوان گزینه شهرداری انارستان مخالفت هایی از طرف برخی رسانه ها و مردم صورت گرفت که عمده دلیل این مخالفت ها ناپختگی او بود.
با اصرار سه عضو شورای شهر انارستان بالاخره خلیلی جوان معرفی شد و طولی نکشید که خیلی زود استعفای خود را رسانه ای کرد. گرچه در محافل شنیده شده که استعفا او ظاهرا مربوط به ایجاد اختلاف با یکی از اعضاء شورا که قبلا موافق او بود و توقع حمایت در شورای شهرستان از طرف مجموعه فرمانداری داشت، به سرانجام نرسید و خلیلی مجبور به قبول استفعا کرده است.
خلیلی ضربه بزرگی در این برهه از زمان به انارستان زد ضربه ای که نشانگر ناپختگی شورای شهر نیز بود.

شوراهای این دو شهر گام اول اشتباه برداشتند و متاسفانه از آن بدتر در حال برداشتن گام ها و اشتباهات بعدی هستند.

ناخودآگاه یاد بیت معروف “خشت اول گرنهد معمار کج/تا ثریا میرود دیوار کج” می افتیم.

شوراهای محترم شهر جم و انارستان !!
بگذارید اندک امید باقی مانده در دل مردم خدشه دار نشده و به یاس و ناامیدی مبدل نشود.



نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *