شهرستان جم از کدام مسیر!؟ جای خالی شهرستان جم در تابلوهای راهداری مرکز استان

شهرستان جم از کدام مسیر!؟ جای خالی شهرستان جم در تابلوهای راهداری مرکز استان

برای رسیدن به مقصدی که هیچ آشنایی با آن ندارید تنها راه طی طریق سفر تابلوهای مسیریاب و علائم راهداری و راهنمایی و رانندگی است که برای رسیدن به مقصد راحت ترین راه ممکن است. حال فرض کنید این علائم ها موجود نباشد.

 

خواهید دید سردرگمی و استیصال درانتخاب مسیر حسابی شما رو کلافه خواهد کرد.

در بوشهر وقتی از مرکز استان راهی جنوب می شود اسم اکثر شهرستان ها و کیلومتر تا مبدا نوشته شده است اما هیچ تابلوی اطلاعات درباره شهرستان جم نیست، وقتی از شهر کنگان خارج می شویم یک تابلوی اطلاع رسانی میکند که تا شهر جم چند کیلومتر مسافت وجود دارد.

تابلوهای راهنما و مسافت نشان بهترین و بدیهی ترین راه برای هدایت هر منطقه برای مسافران و گردشگران است که متاسفانه در این مسیر تابلوی با این کارکرد مشاهده نمی شود.

نیاز است دستگاه های متولی حداقل ترین امکانات یک آزادراه آن هم با این حجم تردد در الویت اصلی قرار دهند و این غفلت شگفت آور که سالها است مورد بی مهری قرار گرفته است را رفع کنند.

با توجه به اینکه تردد بسیار زیاد به شهرستان جم این شهرستان را به مرکز مهاجرپذیر تبدیل کرده‌است و توانسته با توجه به شرایط تکثر فرهنگی و پیشرفت های چشمگیر اقتصادی این شهرستان را ویژه تر گذشته نمایان کند.

شهرستان جم با قرار گرفتن در ارتفاع ۷۰۰ متری از سطح دریا و نزدیکی خلیج فارس، آب و هوای مطلوبی جهت پرورش گیاهان و مرکبات فراهم آورده‌است و اختلاف دمای هوا با کنار ساحل خلیج فارس که در برخی از روزهای سال تا ۵۰ درجه می‌رسد و همچنین رطوبت ملایم آن، این منطقه را به یکی از خوش آب و هواترین مناطق جنوب استان بوشهر تبدیل کرده است.

جم از مناطق کوهستانی و خوش آب وهوای استان و بخش ریز که از توابع این شهرستان دارای هوایی مناسب برای فصل تابستان و طبیعت و باغ‌ها و مزارع دیدنی دارد.

این شهرستان  میزبان تاسیسات پارس جنوبی بوده و است، در طول مسیر بوشهر به شهرستان کنگان هیچ گونه تابلو کیلومتر شماری در حد فاصل ۲۰۰ کیلومتری ان دیده نمی شود./سپاس



نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *