سيدعليرضا سجادي ريیس شورای شهر جم در دیدار با دكتر احمدي نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی

سيدعليرضا سجادي ريیس شورای شهر جم در دیدار با دكتر احمدي نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی

 

اولین و مهمترین دغدغه مردم شهرستان آب است. درخصوص سد سرچشمه، گفته می شود در پایان سال فاز اول آن مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت كه جاي اميدواري است، اما آب شیرین کن سیراف متاسفانه دستگاه های آن خریداری نشده و برق آن نیز تامین نيست و همچنین خط انتقال و پمپاژ آب آن در چهار ایستگاه آن از ٦ ايستگاه بدون مشکل است اما گفته می شود برخی ايستگاهها مشکل دارد که نیازمند پیگیری های بیشتر نماینده محترم در خصوص رفع مشکل و تسریع در راه اندازی است.
مطلع هستیم که جنابعالی پیگیر آب شیرین کن و خط انتقال بوده و هستید اما این مطالبه مردمی است که امیدواریم با تلاش و پیگیری این پروژه در دوران نمایندگی خودتان به بهره برداری برسد. گفتنی است سالانه بالای ۱۲۰ میلیارد تومان جهت حمل آب در شهرک ها هزینه می شود.

بحث دوم پروژه دانشکده فنی و مهندسی است که جای تشکر از شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه پارس دارد و نیز امیدواریم با تخصیص بودجه عمرانی مناسب در عملیات اجرایی این پروژه علمی و فرهنگی مهم تسریع شود.

فرودگاه جم مطالبه مهم دیگر است که امیدواریم با پیگیری های جنابعالی دوباره شاهد از سرگیری فعالیت این فرودگاه باشیم .

کمبود فضای آموزشی از مشکلات عمده شهر جم است. برخی از کلاس ها در مدارس از ۴۳ نفر فراتر رفته که نرم ایده آل و مناسبی نیست. باتوجه به جمعیت شهر که بیش از ۶۰ درصد مهاجر و شرکتی است نیازمند ورود بیشتر پتروشیمی ها و شرکت هاي وابسته وزارت نفت به این معضل است.

افتتاح و بهره برداري از درمانگاه سطح یک تامین اجتماعی که خیلی طولانی شده می بایست تسریع لازم معمول شود.

در خصوص اخذ اعتبار ۲۳۰ میلیاردی از حوزه مناطق نفت خیز توسط نماینده محترم، جای تقدیر دارد اما نسبت به شهر جم کم لطفی شده است. شهر جم مرکز شهرستان است ولی متاسفانه در کمیته برنامه‌ ریزی و سایر اعتبارات کمترین اعتبار به شهر جم تخصیص داده شده است. توقع و انتظار می رود در این نوع نگاه به مرکز شهرستان ، شهری که بالغ بر ۵۰ درصد جمعیت شهرستان را در خود جای داده تجدید نظر شود.

استقلال ادارات ، ساختمان و تجهيزات برخی ادارات در شهرستان در خور شان مردم نیست. که لازم هست مدیران کل استانی نگاه مناسب تری به ادارات خود در جم داشته باشند.
ارتقاء سمتِ نیروهای بومی در شرکت پالایش گاز فجر جم از خواسته های مهم ماست ضمن تشکر از مدیر شرکت در نوع نگاه به این مقوله ، انتظار داریم مجددا از ظرفیت نیروهای بومی استفاده شود.

وضعیت افتضاح راه عسلویه به جم و فیروزآباد جای نگرانی است و نیازمند نگاه فرا منطقه ای است‌. همراهی و همگرایی نمایندگان فارس و بوشهر در تحقق این مهم ضروری است.

تحصن و تجمعات کارگری در شرکتها مورد امعان نظر قرار گیرد اگر حق و حقوقی دارند و مطالبه ی کارگران قانونی و منطقی است، رسیدگی و محقق شود در غیر این صورت نباید در شهرستان شاهد چنین تجمعاتی باشیم .

افزایش نمایندگان حوزه جنوب استان باتوجه به وسعت و گستردگی آن، لازم به نظر می رسد و خود حضرتعالی حجم کار در این حوزه را بهتر از هرکس می دانید.

سالیانه مبالغ خیلی گزافی از سوی شرکت های مستقر در شهرستان به منابع آب استان پرداخت می شود که شاهد برگشت آن به چرخه توسعه شهرستان نیستیم، می طلبد این مبالغ در پروژه های آبخیزداری، آبخوانداری، سد و … و در شهرستان جم هزینه شود.

دفتر پست که حدود ۴۰ سال است در جم مستقر شده، داراي فضای محقری است كه در خور شان مردم نیست. اداره کل پست قطعه زمینی در بهترین نقطه شهر جم حدود ۱۵ سال قبل تملک کرده ولی متاسفانه اقدام به ساخت نشده است که استدعا داریم جنابعالی در این خصوص پیگیری کنید.

موضوع آخر بحث مسئولیت های اجتماعی شرکت هاست که فاقد ضمانت اجرایی است… متاسفانه برخی شرکت ها از جمله مجتمع گاز پارس جنوبی هیچ اقدامی در راستای مسئولیت های اجتماعی در شهرستان های جم ،عسلویه و کنگان انجام نداده است.

پیشنهاد می شود باتوجه به اصول قانون اساسی که قانون گذاری در انحصار مجلس شورای اسلامی قرار داده ، مسئولیت های اجتماعی شرکت ها در مجلس شوراي اسلامي مصوب و قانونی شود تا شاهد تحولی عظیم در حوزه پیرامونی باشیم.

 



نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *