سمینار آشنایی با نظام آموزش و پرورش کشور فنلاند در شهرستان جم برگزار شد + تصاویر

سمینار آشنایی با نظام آموزش و پرورش کشور فنلاند در شهرستان جم برگزار شد + تصاویر

تاورتا؛سمینار آموزشی آشنایی با نظام آموزش و پرورش کشور فنلاند صبح امروز با حضور ایوا پنتیلا (Eeva Penttila) دارنده نشان ملی طلایی فنلاند در آموزش در محل فرهنگسرای توحید جم برگزار شد.

به گزارش تاورتا، مدیر آموزش و پرورش شهرستان جم در حاشیه برگزاری این مراسم، هدف از اجرای این سمینار را اجرای سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش دانست و عنوان کرد: آموزش و پرورش زیر بنای مهم توسعه یک جامعه است و چه بسا یکی از رازهای موفقیت کشورهای پیشرفته داشتن نظام متعالی آموزش و پرورش است .

خلیل نیکخواه افزود: از آنجایی که کشور فنلاند با شاخص توسعه انسانی بالا ،یکی از کشورهایی است که در این زمینه شهرت جهانی دارد و کوتاهترین و شادابترین نظام آموزشی در دنیا محسوب می شود ،از مدرس فنلاندی جهت برگزاری این دوره دعوت به عمل آمده است.

در ادامه مدیر مجتمع آموزش و پژوهش جام جم هدف از برگزاری این همایش را وارد کردن تلنگری به سیستم آموزشی دانست و افزود: اگر مقایسه ای کوتاه میان دو سیستم آموزشی در ایران و فنلاند داشته باشیم می بینیم کشور فنلاند سالهاست که در میان نظام آموزشی جهان حائز رتبه اول بوده است و شاهد بر این مدعا کسب نمرات برتر در انواع آزمون های جهانی توسط دانش آموزان فنلاندی است و تفاوت زیادی بین این دو نظام آموزشی وجود دارد.

عندلیب افزود: کشور فنلاند بهشت شغلی برای معلمان است و همه محققان و مسوولان دولتی این موفقیت را مدیون معلمانشان میدانند و از این بابت خوب است که همکاران و خانواده ها بدانند که هر کدام به تنهایی می توانند در امر آموزش تاثیر بسزایی داشته باشند .

این همایش با همکاری و مشارکت اداره آموزش و پرورششهرستان جم ،خانه کودک دو زبانه جام جم ، منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و شهرک مسکونی پارس جم برگزار شد.

 

گزارش و تصاویر: شیرین مهدی پور

 

 

 

 

 

 

 

 

 



نظرات

10 پاسخ به “سمینار آشنایی با نظام آموزش و پرورش کشور فنلاند در شهرستان جم برگزار شد + تصاویر”

  1. علي گفت:

    با تشكر از مجتمع آموزشي جام جم و اموزش و پرورش شهرستان. كاش اينطور حركتها در حوزه آموزش شهرستان بيشتر انجام بشه. امروز مطالب خوبي در سمينار مطرح شد. جا داره مسئولين آموزشي كم كم تكوني به مدارس بدهند.
    تصاويري كه از خانه كودك جام جم پخش شد براي من جالب بود. اميدوارم اقاي مهندس عندليب كه هميشه در آموزش نو آور بودن در اين كار موفق باشند

  2. ناشناس گفت:

    با سلام
    از همکاری آموزش و پرورش جم و تلاش های بی نظیر مهندس عبدالرسول عندلیب(موسس خانه کودک دو زبانه جام جم) در زمینه برگزاری این سمینار بسیار سپاسگزارم.

  3. انصاريان گفت:

    عرض تشكروخداقوت دارم خدمت تمام عزيزاني كه بستربرگزاري اين سميناررادرشهرستان جم فراهم كردندزيرااين جلسات نقش بسزايي دربالا بردن سطح نگرش آموزشي معلمان وتصميم گيرندگان آموزشي ديارمان را دارد.تبريك ويژه به خانه كودك دوزبانه جام جم كه بخش خصوصي وتخصصي آموزش دردوره پيش ازدبستان درشهرجم ميباشدواين مركزكه به جرات ميتوان يكي ازمراكزكم نظيردرجنوب كشوردانست درراستاي استانداردهاي جهاني قدم برميداردوبه خودميباليم كه اين پنانسيل درجم ايجادگرديده كه دغدغه ي علاقه مندان به آموزش رادراين دوره به حداقل برساند.اميدوارم باحمايت مديرجوان وباكفايت آموزش وپرورش جناب آقاي نيكخواه وروساي مجموعه هاي صنعت نفت اينگونه همايش هاتداوم داشته باشدكه قطعاًبرون داد آن به پيشرفت همه جانبه جم كمك شاياني خواهدكرد.

  4. علی گفت:

    بسیار برنامه خوبی بود. سپاس از جناب مهندس عبدالرسول عندلیب و فعالیت چشمگیرشان

  5. اکبر کریمی گفت:

    با عرض سلام خدمت فرهنگی و فرهیخته دلسوز شهرستان جم جناب آقای عندلیب،با تشکر از فرهنگسازی خوب شما در شهرستان.

  6. ماريا قنبري گفت:

    جناب اقاي عندليب عزيز
    پشتكار و حمايت شما براي پيشرفت اموزش شهرستان جم قابل ستايش است.

  7. همشهری گفت:

    این یک حرکت بسیار ستودنی از طرف آموزش و پرورش شهرستان و جناب مهندس عندلیب که از افراد پیشرو در امر توسعه آموزش شهرستان میباشند بوده که قابل تقدیر هست. امیدوارم مردم فهیم ما از شخصیتی چون آقای مهندس عندلیب که اقدامات بسیار عالی مانند دایر کردن مجتمع آموزشی جام جم و مرکز نوین و بسیار پیشرفته خانه کودک از اثرات وجودی ایشان می باشد حمایت قاطع نمایند.

  8. شهروند جمی گفت:

    ضمن تشکر از مهندس عندلیب پایه گذار خانه کودک دوزبانه مونته سوری در شهرستان جم و با توجه به ارزیابی هایی که توسط بازرسین مربوطه صورت گرفته این آموزشگاه در ایران حائز رتبه ممتاز بوده و همچنین تشکراز مدیریت آموزش و پرورش شهرستان جم به واسطه همکاری ،امید است روزی فرا رسد که سیستم آموزشی کشور ما نیز به سمت کیفی شدن گتم بردارد و اینگونه نشست ها و کارها تلنگری بر مسئولین دلسوز باشد تا در نظام آموزشی ما نیز انقلابی بوجود آورند. کشور فنلاتد با جمعیت زیر شش میلیون نفری از لحاظ رتبه آموزشی در مقام اول دنیا قرار دارد.

  9. محمد کاظم امیری نژاد گفت:

    با سلام و احترام
    ضمن تشکر از شما بابت برگزاری چنین سمینارهای آموزشی مفید و سازنده و همچنین تشکر ویژه از پرسنل تلاشگر خانه دوزبانه جم و خصوصا جناب آقای عندلیب به خاطر پیاده سازی سیستم نوین و فوق العاده موثر مونته سوری.
    امیدوارم که در ادامه مسیر موفق باشید و انشالله دبستان این سیستم را ره اندازی نمایید.

  10. fazli گفت:

    باتشکر از محیط شاد وپر محبتی که برای فرزندانمون درست کردید خانه کودک خاطره ای شیرین رو در ذهن بچه های ما از کودکیشان رقم زد.ممنون از آموزشها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *