با اعلام هواشناسی

سامانه بارشی جدید از پنجشنبه وارد استان می‌شود

سامانه بارشی جدید از پنجشنبه وارد استان می‌شود

تاورتا؛ کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از ورود سامانه بارشی جدید به استان خبر داد و گفت: از اواخر وقت روز پنج شنبه یک سامانه بارشی جدید از سمت جنوب غرب وارد کشور می‌شود.

به گزارش«تاورتا»؛ پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده آرامش نسبی جو و دریا طی ۲۴ ساعت آینده است و پیش‌بینی می‌شود با افزایش ناپایداری‌های جوی و در پی آن وزش باد بسیار شدید جنوبی، روز جمعه خلیج فارس کاملا مواج و طوفانی باشد.

وی ادامه داد: آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و در برخی نقاط پدیده مه و جهت باد شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت هشت تا ۲۸ کیلومتر در ساعت و از فردا جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: ارتفاع موج نیز بین ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی متر و از ظهر امروز ۳۰ تا ۹۰ سانتی متر خواهد بود.

وی افزود: از اواخر وقت روز پنج‌شنبه یک سامانه بارشی جدید از سمت جنوب غرب وارد کشور می‌شود، پیش‌بینی می‌شود فعالیت آن از روز جمعه آغاز و تا پایان روز یکشنبه به تناوب در نقاط مختلف استان ادامه یابد.

مساعدی افزود: از روز جمعه تا اواخر روز یکشنبه آینده به تناوب آسمانی ابری در برخی نقاط همراه با رگبار پراکنده باران، رعد و برق و وزش باد شدید گاهی تند بادهای لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: از روز جمعه تا اواخر روز یکشنبه آینده به سبب وزش باد شدید و گاهی تندباد لحظه‌ای، خلیج فارس مواج و طوفانی خواهد بود. توصیه می‌شود طی این مدت از ترددهای دریایی غیر ضروری اجتناب شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: طی این مدت با توجه به وزش باد شدید در برخی نقاط ایجاد گرد و خاک و در نتیجه کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.



نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *