خلاقيت شوراي شهر ريز در عرصه ي هنر و فرهنگ

خلاقيت شوراي شهر ريز در عرصه ي هنر و فرهنگ

✔️تاورتا

💢خلاقيت شوراي شهر ريز در عرصه ي هنر و فرهنگ

♻️در ابتداي سال جاري شهرداري و كميسيون فرهنگي شوراي شهر ريز با ابتكاري مدرن و سنجيده پروژه اي فرهنگي و هنري را افتتاح كردند كه تا به حال مشابه و نظيرش را در هيچ شهري نديده بوديم.

🔸پروژه با نام ((باغ هنر)) و نصب زيباي اِلِمان يك ساز ويولن در باغچه اي كنار شهرداري و در قلب شهر آغاز شد.

يك هفته پس از افتتاح مشخص شد كه اين باغچه قرار است ميعادگاه هميشگي اهالي هنر و فرهنگ باشد ،به نحوي كه هر كسي كه صاحب استعداد هنري (خصوصا موسيقي) است ميتواند عصر پنج شنبه هر هفته خود را محك بزند.
🔸يكي از اهداف افتتاح باغ هنر، شناسايي و تزريق اعتماد به نفس به هنرمندان گمنامي بود كه در پستوهاي خلوت ناشناخته مانده بودند.

از اهداف ديگر باغ هنر كه با كارشناسي و آگاهي كامل شوراي شهر انتخاب شده بود ،برجسته كردن نام شهرشان بوسيله ي معرفي هنرمندان توانمندي بود كه جايي براي عرض اندام نداشتند.

🔹گمان ميرود راه اندازي اين پروژه به اين دليل بوده كه پس از افتتاح آموزشگاه موسيقي در اين شهر ،مكمل و تمام كننده اي باشد براي موزيسين ها و علاقمندان،زيرا فرزندان اين بوم و بر به سرعت در حال رشد موسيقيايي هستند و اين مكان هوشمندانه براي اعتماد به نفس و تكاپوي آنان طراحي شده.

🔸از ديگر اهداف باغ هنر ميتوان به همبستگي هنري،برگزاري تريبون آزاد ،نشاط اجتماعي،غني سازي فراغت جامعه و برندسازي از شهر ريز نام برد.

حال ،عصر هر پنج شنبه به صورت خودجوش نوازندگان ،خوانندگان و علاقمندان به موسيقي در اين باغ به دور هم جمع ميشوند و همگي داوطلبانه و بدون دعوت قبلي،ساز ميزنند و بداهه نوازي مي كنند،آواز مي خوانند،شاهنامه مي خوانند،دكلمه مي كنند،خيام خواني و شروه خواني مي كنند و گاهي با نواي گرم محلي ني انبانه
پرچم ريز را در فضاي هنر به اهتزاز در مي آورند.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

WWW.TAVARTA.IR



نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *