تعیین محدوده منطقه آزاد/ اولتیماتوم استاندار بوشهر به آموزش و پرورش

تعیین محدوده منطقه آزاد/ اولتیماتوم استاندار بوشهر به آموزش و پرورش

تاورتا به نقل از خبرنگاران «خلیج فارس» در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

  • شنیده شده در پی بازنشستگی عنایت الله مقیمی مدیرکل پست استان بوشهر، علی پارسیده از نیروهای بومی و معاون این اداره، سرپرستی آن را عهده دار شد.
  • با وجود اتمام مهلت ۳ ماهه سرپرستی شهرداری نخل تقی، اما هنوز حکم علیرضا بیروتی شهردار منتخب از سوی استاندار صادر نشده است. گویا پرونده شورای شهر نخل تقی در هیات حل اختلاف قرار دارد و در صورت انحلال، انتخاب شهردار آن در اختیار استاندار می باشد. گویا «ح-م» گزینه موردنظر استانداری برای این شهرداری است.
  • از شهرداری کنگان هم خبر می رسد که سرپرستی این مجموعه وارد چهارمین ماه شده و با وجود این بلاتکلیفی، هنوز شهردار منتخب تعیین نگردیده است. به نظر می رسد برخی اختلافات درون شورا و فشارهای بیرومی دلیل این تاخیر می باشد.
  • از خارگ هم بشنوید که ۳ تن از ۵ عضو شورای شهر قصد استیضاح شهردار در جلسه روز یکشنبه دارند. ظاهرا شورایی ها با اشاره به مهلت ده روزه شهردار برای پاسخگویی به طرح سوالات اعضا و حضور نیافتن وی در جلسه می گویند: بر استیضاح بارگاهی مصر هستند. به گفته رییس شورای شهر خارگ، عمده سوالات اعضا درباره برخی معاملات عمده، برخی پرداخت های مالی و مغایرت های نامتعارف در تفریغ بودجه سال های گذشته می باشد. البته در سال های گذشته و همین ایام بحث استیضاح شهردار مطرح می شده که به دلیل درخواست برخی مسئولان محلی، به زمان دیگری موکول می شد. باید دید این بار به ۶ سال مسئولیت این شهردار خاتمه داده می شود؟
  • شنیده می شود شورای شهر و شهرداری بوشهر پیشنهاد داده پل غیرهمسطح میدان آزادی در ورودی شهر به نام مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی نامگذاری شود. این پروژه براساس وعده مسئولان تا آخر سال باید به مرحله آسفالت برسد. گویا یکی از اعضا هم روی نامگذاری خیابان ساحلی به این عنوان نظر داشته که نظر موافق سایر اعضا را نداشته است.
  • رئیس اداره بهداشت پرتوهای وزارت بهداشت با اشاره به اینکه هنوز نتوانسته ایم درباره پارازیت‌ها واکنش قاطعی نشان دهیم و اطلاعات کاملی در اختیار بگیریم، گفته: هرکس در هر رده علمی و هر دانشگاهی که در این زمینه اطلاعاتی دارد؛ برای روشن‌شدن ذهن مردم اطلاعات خود را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد.
  • در جریان افتتاح دانشکده هنر و معماری بوشهر با حضور وزیر راه و شهرسازی، شماری از متقاضیان مسکن مهر شهرک نیایش نسبت به تعیین جرایم بانکی بابت وام ۳۰ میلیونی آن هم با وجود عدم تحویل واحدها از سوی پیمانکار، گلایه مند بوده، همچنین شماری از انبارداران تنگک هم در خصوص مشکلات پیش آمده درباره اراضی تحویل شده به آنها اعتراضاتی مطرح کرده اند. نهایتا در اواخر سفر وزیر نشستی میان آنها و یکی از معاونان آخوندی برای بررسی این مشکلات برگزار شد.
  • سرپرست مدیریت کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه پارس گفته: میزان اشتغال بومی های استان بوشهر در این منطقه ویژه به ۳۰ درصد رسیده که تلاش می شود در جذب های جدید یا تعدیل نیروهای فازهای دیگر، زمینه ماندگاری بومی ها فراهم تا این میزان رشد کند.
  • خبر دیگر اینکه هواپیمای ایرباس جدید خریداری شده توسط ایران که پس از تحریم های ۳۷ ساله رقم خورد، پس از مشهد، دومین پرواز خود را به بوشهر و انتقال مسافران تهران در روز پنجشنبه گذشته اختصاص داد. این هواپیما مربوط به شرکت ایران ایر است.
  • از شما چه پنهان، از ۸۰۰ چاه غیرمجاز شناسایی شده در استان، فقط ۶۵ حلقه آن تاکنون مسدود شده است. این آمار را شاپور رجایی مدیر آب منطقه ای بوشهر داده تا نشان دهد شیوه فعلی مبارزه با قانون شکنان در حوزه آب بوشهر اثربخش نیست. موضوعی که با خشک شدن اغلب چاههای شیرین استان، فقط بخشی از کابوس خود را نمایان کرده و با نشست زمین در مناطقی از استان جدی تر خواهد شد.
  • رییس شورای شهر کاکی از دادگستری استان بابت تعلل در راه اندازی دادگاه در این بخش انتقاد کرده است. فاطمی در نشست با فرماندار دشتی گفته: مسئولین دادگستری استان اگر نمی خواهند نسبت به راه اندازی دادگاه در بخش کاکی همکاری کنند، مکان و تجهیزاتی را که از کمک های مردمی خریداری شده و در اختیار دادگستری است، مسترد نمایند.
  • خبر دیگر اینکه فرمانده انتظامی استان گفته: ۸۰۰۰ خودروی پژو و سمند در قالب خودروهای شوتی در سطح استان فعالیت می کنند که ۶۰ درصد آنها بومی و مابقی از استان های همجوار از جمله فارس و کهگیلویه و بویراحمد هستند. سردار عباس زاده با اشاره به حادثه مرگبار  یک خودروی شوتی در بخش بوشکان که ۴ کشته در پی داشت، ادامه داد: اقدامات پلیس به تنهایی بازدارنده نیست و باید نسبت به ساماندهی مقوله واردات و ته لنجی اقدام شود.
  • مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی از افزایش ۵۰ درصدی تردد نفتکش‌های بین‌المللی به آبهای جزیره خارگ خبر داد و گفت: این اتفاق پس از لغو تحریم های صادرات نفت رخ داده است.به گفته پیروز موسوی، نفتکش های خارجی تحت اجاره شرکت‌های توتال فرانسه، انی ایتالیا، لوک اویل بوده اند.
  • خبر جدید از منطقه آزاد بوشهر اینکه معاون استاندار ایلام گفته: محدوده پیشنهادی ۴ منطقه آزاد مهران، بوشهر، اینچه برون و اردبیل در دولت مورد بررسی قرار گرفت و به زودی به مجلس ارسال می شود. گفتنی است مدتی قبل مجلسی ها به دلیل مشخص نبودن محدوده مناطق آزاد، لایحه دولت را پس فرستادند. درباره زمان طرح لایحه مناطق آزاد، نزدیک ترین پیش بینی، نیمه دوم  اسفند و پایان بررسی بودجه ۹۶ است.
  • جالب اینکه یکی از کبابی های روستای گورک تنگستان برای معرفی خود فراخوانی درباره مسابقه “شکموترین فرد منطقه با جایزه یک میلیونی” ارائه کرده و بنرهایی در منطقه موردنظر نصب کرده است!
  • مجمع عمومی خانه مطبوعات و رسانه استان بوشهر اعلام کرده: مجمع عمومی این تشکل صنفی برای اصلاح اسناسنامه دوشنبه ٤ بهمن‌ماه ساعت ١١ در سالن اجتماعات اداره ارشاد برگزار می شود. از روزنامه نگاران برای حضور در این جلسه دعوت شده است.
  • شماری از شهروندان بوشهری هفته پیش به انتشار متنی در گروههای واتساپی مبنی بر عذرخواهی از شورای شهر بابت انتشار مطلبی علیه آنها خصوصا برزگرزاده و آماره دو عضو آن اقدام کرده اند. گویا این موضوع به حواشی بحث خبرساز ۲۴ میلیاردتومان اعتبارات شهرداری مربوط است که همراه فایل صوتی تذکر عضو شورا، متنی علیه دو عضو دیگر نیز در فضای مجازی منتشر شد. اینک پلیس فتا عاملین اولیه انتشار آن پیام اتهام برانگیز را شناسایی کرده و با گذشت شورای شهر از پیگیری ماجرا، منتشرکنندگان به اعلام متن ابراز ندامت اقدام کرده اند.
  • با گذشت چندین ماه هنوز افکار عمومی در انتظار رای دو حادثه خبرساز هستند. یکی درباره پرونده مرگ مادر برازجانی و مجروح شدن نوزاد وی در حادثه چرخ فلک برازجان که ۱۳ فروردین امسال رخ داد و دیگری تیراندازی منجر به مرگ یک شهروند نخل تقی در روز عید فطر در اسکله این شهر.
  • ماجرای چارتری بودن ۸۰ درصد پروازهای فرودگاه بوشهر به تهران باعث اجحاف هایی به مسافران شده است، طوری که بلیط ۱۲۰ هزارتومانی در برخی مواقع به ۴۰۰ هزارتومان هم می رسد. چارتری بودن بلیط ها هرچند موجب ماندگاری پروازها در بوشهر می شود، ولی هزینه گرافی را خصوصا در شرایط تقاضای زیاد برای سفر در پی دارد که شرکت های چارتری سقف قیمت شناور را اعمال می کنند.
  • در حالی نوبخت معاون رییس جمهور و آخوندی وزیر راه و شهرسازی به بازدید خروجی دوم بوشهر رفته اند که هنوز آینده این پروژه خصوصا نحوه دسترسی اش به بزرگراه بوشهر- برازجان نهایی نشده است. از این رو وعده بهره برداری بخشی از مسیر تا آخر سال مبالغه آمیز به نظر می رسد.
  • گفته می شود عدم فعالیت رانندگان مینی بوس های روستا مرکزی عسلویه به دلیل پرداخت نشدن مطالبات شان از اول مهر، باعث گردید تا دانش آموزان دختر برخی روستاهای عسلویه امکان حضور در مدارس طی سه روز پایانی هفته گذشته را نداشته باشند. بنابر این گزارش نبود مدارس راهنمایی و دبیرستان در روستاهای منطقه، باعث شده بخش زیادی از دانش‌آموزان به مدارس تجمیع شده در شهرستان رفت و آمد داشته باشند.
  • برخی شهروندان گناوه ای نسبت به قطع شدن کارتخوان بانکی در پمپ بنزین این شهر طی روزهای پایانی ماه انتقاد کرده و می گویند: این وضعیت باعث صف و معطلی هایی در منطقه شده است. گویا این اقدام برای افزایش نقدینگی جایگاههای سوخت در آخر ماه صورت می گیرد.
  • با خبر شدیم وحید زرین کلاه رییس پلس مبارزه با موادمخدر استان بوشهر به عنوان جانشین فرماندهی تهران بزرگ منصوب گردید.
  • قابل توجه علاقمندان سینما اینکه برای نخستین بار همزمان فیلم های جشنواره بین المللی فیلم فجر در بوشهر از ۱۴ تا ۲۱ بهمن ماه در سینما شهید آوینی اکران خواهد شد. فروش بلیط نیز از ۸ بهمن ماه به صورت اینترنتی آغاز می گردد.
  • گفته می شود استاندار بوشهر ضمن انتقاد نسبت به آنچه روند کند طرح تقویت بنیه تحصیلی دانش آموزان استان عنوان نموده، در شورای آموزش و پرورش گفته: حداقل ۱۰ میلیارد تومان منابع مالی از دهیاری های استان برای این طرح جمع آوری شده، ولی اگر تا یکماه دیگر تغییری در سرعت عملکرد آموزش و پرورش رخ ندهد، رسما پایان آن را اعلام کرده و می گویم که آموزش و پرورش قادر به همراهی نبوده است.
  • دست آخر اینکه، نظری رییس اتاق اصناف گناوه نسبت به افزایش توقیف کالاهای همراه ملوانی (ته لنجی) در این شهرستان اعتراض کرده و آن را موجب مشکلاتی برای بازار و خلاف توافقات اولیه دانسته است. اما فرمانده انتظامی این شهرستان گفته: ما هیچ محموله ته لنجی را در این شهرستان توقیف نکرده ایم و اگر موردی هم بوده کالای فاقد مجوز و به عنوان قاچاق می باشد.


نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *