تعطیلی دو رستوران متخلف در شهر جم

تعطیلی دو رستوران متخلف در شهر جم

مسئول واحد بهداشت محیط شهرستان جم عنوان داشت: دو رستوران در شهر جم به دلیل انجام تخلفات بهداشتی و عدم رعایت موازین بهداشتی تعطیل شدند.

مجید ابراهیمی افزود: در راستای کنترل و پایش سلامت و امنیت مواد غذایی، بازرسان بهداشت محیط بصورت دوره ای از مراکز تهیه مواد غذایی همچون رستوران ، فست فود،ساندیچی ،نانوایی ،شیرینی فروشی و… بازدید می نمایند.

وی اضافه نمود: جهت اطمینان از عدم استفاده افزودنی های غیرمجاز در فرآوری غذا و سلامت مواد بکار رفته، بصورت روتین و در موارد شکایات مردمی از اقلامی همچون زعفران،روغن،کوبیده و … نمونه برداری می نمایند و در صورت تایید آزمایشگاه معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بر اساس قانون مواد خوردنی و آشامیدنی با متخلفین برخورد خواهد شد.

ابراهیمی اظهار داشت : در تیرماه سال جاری بر اساس نمونه برداری های انجام شده مشخص شد دو واحد رستورانی، بجای استفاده از زعفران، از رنگ غیر مجاز در تهیه غذا استفاده نموده اند که پس از تایید آزمایشگاه با صدور اخطار کتبی و  با هماهنگی اماکن عمومی نیروی انتظامی دو واحد مربوطه تعطیل و پرونده متخلفین جهت برخورد قانونی به مراجع قضایی شهرستان ارجاع داده شد.

وی تاکید نمود: شهروندان عزیز در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی سراسر کشور، می توانند با سامانه ۱۹۰ مدیریت ثبت شکایات مردمی  وزارت بهداشت بصورت شبانه روزی تماس حاصل نمایند و بازرسین در اسرع وقت نسبت به پیگیری شکایت و رفع نقص اقدام خواهند نمود.



نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *